Beantwoorden
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Beste

 

Ik had een oude Samsung TV waar de app Disney + niet mogelijk was omdat deze TV te oud was.

Ik ben dan veranderd van de Digicorder naar een TV box nog altijd met mijn oude TV (omdat o.a. tv box in de kast mag blijven en meer opnames mogelijk Zijn)

Ik heb dan een nieuwe samsung TV gekocht waar de app Disney + wel zou moeten werken en die werkt..

 

Het probleem is dat wanneer ik de afstandsbediening van Samsung gebruik ,ik wel  de app Disney+ kan gebruiken maar als ik de afstandsbediening gebruikt van telenet TV box  dit niet mogelijk is.

Ik dacht dat misschien dat de tv box  nog altijd de oude gegevens opgeslagen had (van de oude TV) en daarom de app niet herkend heeft?

Ik kan in ieder geval met de afstandsbediening  van de TV box de app van disney+  niet laten werken en als ik de afstandsbediening van Samsung gebruik dan dit wel..

Probleem is dat ik de met de afstandsbediening van de TV box alles kan doen  maar als ik naar de app Disney + wil gaan (meestal voor de kleinkinderen ) moet ik de afstandsbediening van Samsung nemen)

 

Nick heeft de inhoud van deze post bewerkt. | Reden: start topic aangevuld op basis van gegeven antwoorden

Titel gewijzigd door Nick (mod) | Vorige titel: TV box

 

0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

@Herman6 

Kun je iets duidelijker zijn? 

 

Je had een Digibox maar op je oude tv zat er geen Disney+ app . Nu heb je de tv box gehaald en een nieuwe tv gehaald en heb je op je tv de Disney+ app. Nu wil je dan de tv box afkoppelen en de digibox terug zetten ? 

 

Als het zo is als ik het beschrijf gaat niet want je dient dan je digibox opnieuw te laten activeren aangezien je de tv box hebt laten activeren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Ik weet niet of de TV box een Disney+ app heeft maar mijn recente Samsung TV heeft dit wel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

@Janneke_Dust 

De tv box jammer genoeg niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Sorry , was misschien niet duidelijk.

Ik had een oude TV samsung waar de app Disney + niet kon mogelijk was omdat deze TV te oud was

 

Ik ben dan veranderd van digicorder naar TV box nog altijd met mijn oude TV (omdat o.a. tv box in de kast mag blijven en meer opnames mogelijk Zijn)

 

Ik heb dan een nieuwe samsung TV gekocht waar de app Disney + wel zou moeten werken en die werkt..

Het probleem is dat wanneer ik de afstandsbediening van Samsung gebruik ,ik wel  de app Disney+ kan gebruiken maar als ik de afstandsbediening gebruikt van telenet TV box  dit niet mogelijk is.

Ik dacht dat misschien dat de tv box  nog altijd de oude gegevens opgeslagen had (van de oude tV) en daarom de app niet herkend?

Ik kan in ieder geval met de afstandsbediening  van de TV box de app van disney+  niet laten werken en als ik de afstandsbediening van Samsung gebruik dan dit wel..

Probleem is dat ik de met de afstandsbediening van de TV box alles kan doen  maar als ik naar de app Disney + wil gaan (meestal voor de kleinkinderen ) moet ik de afstandsbediening van Samsung nemen)

 

.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

@Herman6 

Nu is je info duidelijk maar je probleem niet geheel oplosbaar. 

De afstandsbediening van de tv box kan je namelijk maar op één apparaat programmeren en niet op twee apparaten. In dit geval is die geprogrammeerd op de tv box en kan je deze dus niet op de tv programmeren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Bedankt voor uw antwoord, ik ben niet  zo ervaren in dit soort dingen. Maar ik begrijp niet waarom dit bv met Netflix geen probleem is en met Disney + wel.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

@Herman6 

Je speelt waarschijnlijk Netflix af via de tv box en dan gaat dat. Nu speelt de Disney+ app niet op de tv box en dien je de tv afstandsbediening te gebruiken. Want met de afstandbediening van de tv box kan je wel geluid harder en zachter instellen voor je tv maar apps bedienen niet dus ook niet van de Disney+ app.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Ik zie wel dat Netflix bij de geselecteerde apps staat en Disney niet. 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

IK veronderstel dat je uw tv en de tv-box volledig kan bedienen met de AB van SAMSUNG, je moet dit wel instellen om de kabelontvanger te bedien en met de AB van de TV.

- Cec instellen op de TV en op de TV-box.

- Instellen op uw TV op welke HDMI aansluiting uw  Telelenet TV-box aangesloten is .

 

In het begin van de instellingen wordt de TV-box een kabeltuner genoemd.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Dat is juist ,maar ik vind de AB van telenet iets gebruiksvrienderlijker (zeker voor kinderen) en vooral met de AB van telenet heb ik geen IR extender nodig en met de AB van Samsung wel.

0 Likes
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Ir extender is nodig omdat de TV box inde kast staat;

0 Likes
Herman6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Happy New Year! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Afstandsbediening Telenet TV-box op Samsung TV: Disney+

Bedankt voor de uitleg.

0 Likes