Beantwoorden
Vlam74
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Collega's,

Ik heb een Logitech versterker in de kast staan, en ook een infrarood versterker om het signaal in de kast te krijgen. Werkte jaren goed met gewone en met universele afstandsbediening.

 

Nu werkt dit niet meer goed met de nieuwe telenet afstandsbediening.

Als ik binnen de 2.5m sta geen probleem, onze zetel staat op 4m afstand en dan komt het signaal niet door?

 

Hebben anderen dit ook? kan dit signaal sterker?

0 Likes
17 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Spreek je nu over de afstandsbediening die bij de nieuwste versie van digicorder (Tvbox, testversie) hoort of over de afstandsbediening van de standaard digicorder. Het eerste is Radiogestuurd, de 2e is infrarood.

Het wordt wat verwarrend met de 2 versies digiboxen. 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tonyvh
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Say what?! On a roll... De 3 wijzen! Tien op tien!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Hier bij mij met Logitech companion en de nieuwe tv-box absoluut geen enkel probleem (op 4 meter).   De ir-booster is momenteel zelfs niet nodig.   Het signaal van de logitech hub is sterk genoeg

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Heb je al gedacht aan ander(e) batterijtje(s)?

0 Likes
Vlam74
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Ik heb het over de nieuwste versie van afstandsbediening.

dit issue was er al van in het begin, met nieuwe baterijen, maar nog niet getest.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand


@Vlam74  schreef:

Ik heb het over de nieuwste versie van afstandsbediening.


Gezien dit onderwerp niet over de afstandsbediening van de nieuwe TV-box gaat, heb ik hem verplaatst naar een ander bord 'Hardware & instellingen' onder Televisie. Dit om verwarring te vermijden bij de andere leden. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Vlam74
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Het gaat net wel over de nieuwe afstandsbediening.

Graag terugzetten aub. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Is het deze of nog een andere? Want naast de oude grijze, is er nog een vergelijkbare zwarte zoals op de foto maar lichtjes anders en dan heb je deze van de nieuwste box die nog in testfase is. Deze op de afbeelding is de versie die werkt op alle digiboxen en digicorders die standaard nog bij de klanten staan. En werkt dus met IR (infrarood).

telenet-afstandsbediening-zwart.jpg



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vlam74
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Nee de allernieuwste uit de testfaze met de kleine settop box.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

@Vlam74  u had van in het begin moeten vermelden dat u een TV-box heeft ( dat is de enige en juiste benaming) zo was het van in begin voor iedereen duidelijk geweest.

de afstand bediening van de Tv-box werkt met RF en IR  zoals @igvfer reeds vermelde.

nu u dit weet, moet u uw universele afstandbediening niet anders instellen voor de RF?

en ook kijk na of de batterijen afstandbediening TV-box juist zitten alle in de zelfde richting!

Jos

0 Likes
Vlam74
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand


@Ex-Netweter  ik ben het niet eens met u. ik had het onder de juiste topic geplaats "De nieuwe Telenet TV-box/TV-app" en daardoor wist iedereen over welke afstandsbediening dit ging. en als de baterijen verkeerd zitten zou de rest ook niet werken.

 

@igvfer gelieve deze post terug te zetten, zodat ik relevante antwoorden, ervaringen kan ontvangen.

 

mischien nogmaals kort uitleggen, alles werkt perfect, vanop gelijk welke afstand, enkel voor het geluid dat via infrarood werkt,  moet de afstands bediening binnen de 3 meter zenden??? 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

@Vlam74  in heel uw titel spreekt u niet van TV-Box ook niet in uw vraag, daardoor was de verwarring groot en werd de topic verplaatst! zelfs vanaf het eerste antwoord is om duidelijkheid gevraagd u hebt er toen niet duidelijk op gereageerd, duidelijkheid is het voornaamste wil u geholpen worden, maar ja u weet het beter dan moet ge maar op de blaren zitten. Sorry deze laatste zin was misplaatst, ik wou enkel de verwarring er uit halen.

Sorry Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Afstandsbediening beperkt in zendafstand


@Vlam74  schreef:

@igvfer gelieve deze post terug te zetten, zodat ik relevante antwoorden, ervaringen kan ontvangen.


@Vlam74, sorry voor de verwarring! Ik heb jouw post terug geplaatst op het TV-box/TV-app bord.

 

Zelf heb ik thuis trouwens nog geen beperking in afstand gemerkt  voor de geluidsregeling met de TV-box afstandsbediening. Hij regelt het geluid van mijn TV ook wanneer ik er verder vanaf sta. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

Ik wil hier toch even reageren.
Soms wordt er hier gekibbeld als kinderen uit een kleuterklas.
Niet iedereen uit zich op dezelfde manier en noemt dingen soms anders dan de personen die hier continue zitten.
Voor mij was het vanaf het begin duidelijk dat het over de TV-box ging.
Ik heb de indruk dat sommigen maar antwoorden (niet alleen deze topic) om het getal van hun berichten de hoogte in te jagen, zonder echt hulp te bieden.

En om te antwoorden op zijn vraag, hier werkt de afstandsbediening nog op 5 meter van de box en tv

0 Likes

Afstandsbediening beperkt in zendafstand

@Ex-Netweter uw text Ik wil hier toch even reageren.
Soms wordt er hier gekibbeld als kinderen uit een kleuterklas.
Niet iedereen uit zich op dezelfde manier en noemt dingen soms anders dan de personen die hier continue zitten.
Voor mij was het vanaf het begin duidelijk dat het over de TV-box ging.
Ik heb de indruk dat sommigen maar antwoorden (niet alleen deze topic) om het getal van hun berichten de hoogte in te jagen, zonder echt hulp te bieden.

@Ex-Netweter  dit neem ik echt persoonlijk, denkt u nu echt, dat ik zit te jagen op de meeste berichte, ik help graag mensen maar als het niet duidelijk is loopt het mis. in elk geval met een antwoord als (bij mij werkt het wel) helpt u niemand, begin dan met uit te leggen hoe uw installatie er uit ziet en ingesteld is.

Jos

0 Likes