Beantwoorden
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Hallo,

Ik had de witte router vervangen door een modem only. Alles prima, maar de nieuwe tv box kan er blijkbaar niet mee overweg(had wel afgetakt via switch waar ook mijn eigen router op zit)

Men wist me te vertellen dat dit slechts in sommige gevallen werkt.

Terug naar Telenet winkel, oorspronkelijke witte router terug laten activeren, terug naar huis, alles aansluiten. 10 min later internet terug ok, enkel kan ik via mijn Telenet niet naar de pagina voor mijn hardware (settings router) , krijg dan foutmelding.

Telenet tv box heeft prima verbinding met internet en servers (diagnose functie), maar ik kan geen zenders of opgenomen zaken bekijken...

Telenet bellen, wss iets misgelopen met terug activeren, is externe dienst die dit kan, wachten tot maandag...

Ben hier eigenlijk niet zo gelukkig mee.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt!

0 Likes
20 reacties
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Tv box werkt niet meer na vervangen router

  • De stroomknop van de modem 15 seconden uitzetten
  • 15 minuten wachten
  • De stroomknop van de TV-box 15 seconden uitzetten
  • Wachten tot de tv box opgestart is
0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Area57_1  @Kuco  alles eerst uitschakelen!  de modem correct installeren en wachten tot de modem volledig geladen is 15 minuten, dan verder gaan.

Jos

0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Bedankt Jos voor je reactie.
 
Kan het zijn dat het niet goed werkt omdat ik alles direct aangekoppeld heb?
 
Kurt
0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@ Area57_1: Bedankt voor je reactie, ik probeer dit morgen even.

ik vrees alleen dat er iets op de servers van telenet moet 'geheractiveerd' worden, of dat de keys voor de tv box terug moeten opgehaald worden na een soort 'reset' bij telenet, maw dat ik er momenteel niet veel aan kan doen.

momenteel tv ah kijken via de app gestreamd naar de tv. Mijn telemeter schiet de hoogte in...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco Dat de tv box terug moet activeert worden kan altijd natuurlijk, kan u in mijn telenet niet nakijken of de juiste modem en tv box geactiveert is?

Ik drukte mij misschien niet goed uit, schakel eerst alles uit, begin met de modem belangrijk is dat eerst modem goed werkt daarom geef de modem tijd 15 minuten om te installeren en dan pas de tv box aanzetten en ook zijn tijd geven. de tv box die ook zijn tijd nodig heeft, dus eerst de modem en als die goed in orde is dan pas de rest en ook niet alles ineens.

Jos

Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Bedankt Jos

 

Tja, het vervelende is dat de 'mijn telenet' functie ook kuren heeft...

Als ik naar mijn hardware wil kijken (router oa) via mijn telenet, dan krijg ik de melding (nu vandaag nog steeds...) dat er een probleem is (probeer later opnieuw staat er)

 

Vrees dat ik dus morgen mag gaan bellen als 'de mensen van de juiste dienst' (zoals men mij telefonisch 3 maal heeft weten te zeggen) aanwezig zijn. Medewerkers in het weekend hebben daar allemaal geen bevoegdheid voor.



0 Likes
NicoLaurez
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
π-DAY! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Je kan kijken of je eigen router een passtrough mode heeft. Dan wordt één poort niet opgenomen in je netwerk maar deze stuurt het signaal van de modem gewoon door. Telenet en eigen routers: slechte vrienden... je zal maar eens een wifree hotspot minder hebben in België... 🥳

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco Ja als uw mijn telenet ook al kuren heeft, dan is het toch best bellen zodat u zeker weet of alles wel juist is geactiveerd.

Jos

0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Hallo,

 

Idd die hotspots, daar is het ze om te doen denk ik. Maar als de professionele klanten allemaal van een modem only naar een echte HGW witte Telenet router moeten overgaan om de nieuwe tv box te kunnen gebruiken, gaan ze toch problemen krijgen...

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco , is het ondertussen al in orde gekomen voor je?

 

Zo niet, kan je altijd de 3-knop reset eens uitvoeren op je TV-box. Deze zorgt ervoor dat een aantal processen in de backend van de Telenet systemen opnieuw worden getriggered. 

 

  1. Hou de aan/uit toets ingedrukt tezamen met de + en - op de voorkant van de TV-box
  2. Blijf deze 3 knoppen indrukken
  3. Schakel vervolgens de TV-box achteraan uit met de schakelaar
  4. Blijf de 3 knoppen ingedrukt houden
  5. Schakel na enkele seconden de TV-box achteraan terug in met de schakelaar
  6. Eens de led vooraan wit begint te knipperen, mag je alle knoppen loslaten
    Let op: de led waar je op moet letten, zit onder je vinger = de aan/uit toets

Indien dat ook niet helpt, neem je best nog eens contact op met de Telenet klantendienst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Dag Suzy,

 

 

Bedankt voor de tip, maar dit heb ik reeds 5 x gedaan ondertussen.

De achterliggende dienst heb ik vanmorgen om 8u gesproken, onderweg naar mijn werk vanuit de wagen, ze hebben het eea terug juist gezet. Ik moest daarna die reset doen, maar heb dat dus pas zonet kunnen doen, zonder resultaat...

Fout cs1010 nog steeds. Ook 'mijn telenet' heeft kuren want ik kan bijv mijn hardware niet meer bekijken als ik op 'mijn netwerken ' druk.

 

Ik heb vanavond met de dienst voor de tv box gebeld, zij kunnen het niet oplossen, testfase enz..., Hebben mijn telefoonnr genoteerd en hopen dat het zo snel mogelijk ok komt...

 

Daarna ook Telenet dienst gebeld ivm de mijn Telenet problemen, ook daar hebben ze een 'case' voor aangemaakt...

 

Wordt het stilletjes beu...

 

Als ik nieuwe klant zou worden, zou het iets vlotter gaan denk ik.

 

 

Kurt

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Kuco  moed ni opgeven dat weekend zat er tussen, ik begrijp dat u moet werken maar ideaal zou zijn dat u contact hebt als u thuis bent, dan kan u gelijk doorgeven wat er gebeurt, nu hebben ze wel testen uitgevoerd, maar als u thuis was kon u doorgeven of het iets uithaalde of niet.

Jos

0 Likes
Kuco
Experienced Weetjesweter
Berichten: 16
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Tv box werkt niet meer na vervangen router

Dag Jos,

 

Klopt wat je zegt, maar ik heb dat vanavond dus gedaan, en het enige wat men kon doe was zeggen ' het toestel zit in een testfase, geef me uw gsm nr en zodra iemand een oplossing weet, bellen we u, en nee, ik kan niet zeggen hoe lang dat nog gaat duren...'

 

Dat klonk niet echt hoopgevend moet ik zeggen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Tv box werkt niet meer na vervangen router

@Suzy  bekijkt u dit eens?

Jos

0 Likes