42450
netweters
|
18834
gesprekken
|
20329
vragen
|
Hallo,
Ik had de witte router vervangen door een modem only. Alles prima, maar de nieuwe tv box kan er blijkbaar niet mee overweg(had wel afgetakt via switch waar ook mijn eigen router op zit)
Men wist me te vertellen dat dit slechts in sommige gevallen werkt.
Terug naar Telenet winkel, oorspronkelijke witte router terug laten activeren, terug naar huis, alles aansluiten. 10 min later internet terug ok, enkel kan ik via mijn Telenet niet naar de pagina voor mijn hardware (settings router) , krijg dan foutmelding.
Telenet tv box heeft prima verbinding met internet en servers (diagnose functie), maar ik kan geen zenders of opgenomen zaken bekijken...
Telenet bellen, wss iets misgelopen met terug activeren, is externe dienst die dit kan, wachten tot maandag...
Ben hier eigenlijk niet zo gelukkig mee.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt!
@ Area57_1: Bedankt voor je reactie, ik probeer dit morgen even.
ik vrees alleen dat er iets op de servers van telenet moet 'geheractiveerd' worden, of dat de keys voor de tv box terug moeten opgehaald worden na een soort 'reset' bij telenet, maw dat ik er momenteel niet veel aan kan doen.
momenteel tv ah kijken via de app gestreamd naar de tv. Mijn telemeter schiet de hoogte in...
@Kuco Dat de tv box terug moet activeert worden kan altijd natuurlijk, kan u in mijn telenet niet nakijken of de juiste modem en tv box geactiveert is?
Ik drukte mij misschien niet goed uit, schakel eerst alles uit, begin met de modem belangrijk is dat eerst modem goed werkt daarom geef de modem tijd 15 minuten om te installeren en dan pas de tv box aanzetten en ook zijn tijd geven. de tv box die ook zijn tijd nodig heeft, dus eerst de modem en als die goed in orde is dan pas de rest en ook niet alles ineens.
Jos
Bedankt Jos
Tja, het vervelende is dat de 'mijn telenet' functie ook kuren heeft...
Als ik naar mijn hardware wil kijken (router oa) via mijn telenet, dan krijg ik de melding (nu vandaag nog steeds...) dat er een probleem is (probeer later opnieuw staat er)
Vrees dat ik dus morgen mag gaan bellen als 'de mensen van de juiste dienst' (zoals men mij telefonisch 3 maal heeft weten te zeggen) aanwezig zijn. Medewerkers in het weekend hebben daar allemaal geen bevoegdheid voor.
Je kan kijken of je eigen router een passtrough mode heeft. Dan wordt één poort niet opgenomen in je netwerk maar deze stuurt het signaal van de modem gewoon door. Telenet en eigen routers: slechte vrienden... je zal maar eens een wifree hotspot minder hebben in België... 🥳
@Kuco Ja als uw mijn telenet ook al kuren heeft, dan is het toch best bellen zodat u zeker weet of alles wel juist is geactiveerd.
Jos
Hallo,
Idd die hotspots, daar is het ze om te doen denk ik. Maar als de professionele klanten allemaal van een modem only naar een echte HGW witte Telenet router moeten overgaan om de nieuwe tv box te kunnen gebruiken, gaan ze toch problemen krijgen...
@Kuco , is het ondertussen al in orde gekomen voor je?
Zo niet, kan je altijd de 3-knop reset eens uitvoeren op je TV-box. Deze zorgt ervoor dat een aantal processen in de backend van de Telenet systemen opnieuw worden getriggered.
Indien dat ook niet helpt, neem je best nog eens contact op met de Telenet klantendienst.
Dag Suzy,
Bedankt voor de tip, maar dit heb ik reeds 5 x gedaan ondertussen.
De achterliggende dienst heb ik vanmorgen om 8u gesproken, onderweg naar mijn werk vanuit de wagen, ze hebben het eea terug juist gezet. Ik moest daarna die reset doen, maar heb dat dus pas zonet kunnen doen, zonder resultaat...
Fout cs1010 nog steeds. Ook 'mijn telenet' heeft kuren want ik kan bijv mijn hardware niet meer bekijken als ik op 'mijn netwerken ' druk.
Ik heb vanavond met de dienst voor de tv box gebeld, zij kunnen het niet oplossen, testfase enz..., Hebben mijn telefoonnr genoteerd en hopen dat het zo snel mogelijk ok komt...
Daarna ook Telenet dienst gebeld ivm de mijn Telenet problemen, ook daar hebben ze een 'case' voor aangemaakt...
Wordt het stilletjes beu...
Als ik nieuwe klant zou worden, zou het iets vlotter gaan denk ik.
Kurt
@Kuco moed ni opgeven dat weekend zat er tussen, ik begrijp dat u moet werken maar ideaal zou zijn dat u contact hebt als u thuis bent, dan kan u gelijk doorgeven wat er gebeurt, nu hebben ze wel testen uitgevoerd, maar als u thuis was kon u doorgeven of het iets uithaalde of niet.
Jos
Dag Jos,
Klopt wat je zegt, maar ik heb dat vanavond dus gedaan, en het enige wat men kon doe was zeggen ' het toestel zit in een testfase, geef me uw gsm nr en zodra iemand een oplossing weet, bellen we u, en nee, ik kan niet zeggen hoe lang dat nog gaat duren...'
Dat klonk niet echt hoopgevend moet ik zeggen.