Beantwoorden
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

Is er een gelijksoortig alternatief voor de  vroegere ondertitels via 888  teletekst met de nieuwe TV Box ?

78 reacties

Alternatief voor ondertitelling 888

@Suzy foto's plaatsen lukt niet wat doen we verkeerd, ik zie mijn geplaatste foto wel maar e10 niet en andersom ook.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

@Suzy inderdaad ik zie mijn eigen foto wel maar die van @jos1954 niet Smiley Verdrietig

0 Likes

Alternatief voor ondertitelling 888

@e10 zet in elk geval bij hoofdinstellingen de ondertiteling standaard en autoscriptie uit, heb suzy een berichtje gestuurd, maar het is avond... ik ga seffes bij npo een stuk opnemen en geef u morge meer uitleg.

Jos

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

@Ex-Netweter Bedankt hoor. Sommige Nederlandse acteurs spreken niet zo duidelijk vind ik. Daarom zette ik steeds 888 op via teletekst. Ik mis dit nu. 

0 Likes

Alternatief voor ondertitelling 888

@e10 eb het even ge probeert dus... we spreken over een nederlandse uitzending op NPO, instelling standaard ondertiteling werkte niet !!! waarschijnlijk bij anderstalige uitzendingen  npo wel !!!.

 

dus hoofdinstellingen op slechthorende gezet, dan opgenomen, zet u dan het opgenomen stuk op hebt u geen ondertiteling dan moet u de toets met 3 puntjes nemen ondertiteling selecteren ok drukken dan nederlands selecteren en dan nog eens ok, ik weet het is omslachtig maar zo lukt het voorlopig @Suzy kijkt mee....

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

@Ex-Netweter Ik heb dit allemaal gedaan maar geen resultaat hoor. Het gaat over NPO1 en over Flikken Maastricht. Op het moment van opname stonden de instellingen echter niet op slechthorenden. Ik heb dit verandert tijdens weergave van opgenome serie naar slechthorenden.

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

@Ex-Netweter Nog even dit. Op NPO3 neem ik ook een Nederlandse serie op en daar werken de ondertitels wel. Echter niet synchroon.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Alternatief voor ondertitelling 888

@e10 wanneer geven ze die serie uit? ik zie die wel graag dus ik wil het gerust uit proberen, en als het bij mij ook niet lukt is het werk voor de ploeg achter @Suzy hihi sorry ik mag ni lachen me suzy.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Alternatief voor ondertitelling 888

Neem eens een ander programma op en probeer dan , de opname die u hebt kan toevallig zonder ondertitels op de schijf van Telenet staan....  Ik heb uw voorbeeld alleen nog maar voorgehad bij Vitaya en ARTE. Op beide opnames stond duidelijk "ondertiteld" en "sous titré", maar telenet had daarvan niets , noppes opgenomen en stelde dan ook niets voor onder de drie puntjes (een menu dat verandert afhankelijk van wat men daar en dan aanbiedt)

Fouten gebeuren dus.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Alternatief voor ondertitelling 888

@e10 nu komen we er uit omdat u over npo 3 spreekt, ik had een vermoeden dat elke serie bij npo niet de zelfde ondersteuning krijgt, daarom wou ik voor u testen, dat sincroom, vooruit en achteruit moet lukken, ik weet het is ni plezant, maar het is testfaze daarom kijkt Suzy mee.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Alternatief voor ondertitelling 888

@Theo2 ben echt blij dat u ook mee volgt zo komt dit probleem extra onder de aandacht, ook al behelpen we ons het mag niet zijn.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Alternatief voor ondertitelling 888


@Ex-Netweter@  schreef:

@e10 @Theo2 vergeet instelIMGP0215.JPGling slechthorende, gewoon standaard zie foto.


Heel soms zul je de keuze krijgen tussen ondertitels : geen, Nederlands, Nederlands voor slechthorenden.

 

Bij de allerlaatste zijn de ondertitels van de verschillende sprekers in een verschillende kleur en soms links en rechts van het scherm....

Van het menu drie puntjes kun je veel foto's maken verschilt tussen de posten en de programma's

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

@Ex-Netweter Het was zondagavond de laatste aflevering van -Ik Weet Wie Je Bent- op NPO3 😟

0 Likes
Ex-Netweter
 

Alternatief voor ondertitelling 888

@Theo2 weet u de oorzaak @e10 ziet mijn foto noet en ik die van hem niet enkel een driehoek, moet die foto gekeurd worden ?

0 Likes
e10
Freshman Veelweter
Berichten: 173
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Alternatief voor ondertitelling 888

@Theo2 Op NPO3 heb ik een Nederlands serie Ik Weet Wie Je Bent opgenomen. Daar waren de ondertitels wel te zien maar ze liepen niet synchroon.

0 Likes