24816
netweters
|
152918
antwoorden
|
20752
vragen
|
Tot hiertoe tevreden van de nieuwe update met uitzondering van de batterij meldingen die bij elke druk op een toets verschijnen.
Nee ik ben niet halstarrig en nee mijn batterijen zijn niet leeg. Ik gebruik wel een Logitech Harmony remote.
Iemand een idee of deze meldingen zijn uit te schakelen? Ik heb het niet direct terug gevonden in de instellingen.
Thx,
Stefan
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: tv-box update 4.29 - batterij melding
@Stefan_BIs voorlopig niet uit te schakelen, zal komen die
melding omdat je een andere remote controller gebruikt dan standaard, die zal denken dat je batterij plat is van de Telenet afstandsbediening omdat deze niet meer wordt gebruikt.
Bij Ziggo is er ook al wat inkt over gevloeid: https://community.ziggo.nl/t5/TV/Melding-mediabox-Next-vervang-batterijen-afstandbediening/m-p/30606
Sinds vannacht ook 4.29, en gelukkig geen problemen met mijn Harmony remote.
Sinds ik de TV-box heb, heb ik de originele afstandsbediening wel altijd, met batterijen, gewoon in de kast laten liggen. Ik vermoed dat dit de reden is waarom er geen melding komt: omdat deze afstandsbediening nog wel detecteerbaar is voor de TV-box.
Ik heb sedert vandaag ook continu deze melding.
Ik gebruik ook een Logitech Harmony remote. De Telenet afstandsbediening zit al sedert het begin zonder batterijen in de kast.
Hopelijk kan dit snel hersteld worden!
De melding verdwijnt normaal gezien als je de batterijen weer in de originele afstandsbediening steekt en in het bereik van de TV Box legt (enkele meters).
Werkt dit niet, dan is de afstandsbediening wellicht niet meer gekoppeld met de box en zal je de koppeling opnieuw moeten uitvoeren.
Hier het voorstel van Ziggo: https://community.ziggo.nl/t5/TV/Melding-mediabox-Next-vervang-batterijen-afstandbediening/m-p/71934...
hier ook de harmony hub,
heb speciaal batterijen moeten gaan kopen zodat de melding verdween. stom
Hoe moet die batterijmelding "eigenlijk" werken ?
Steeds na opzetten 10 sec window? Elke dag iets langer ? tot continu ?
Hoe zit draaiboek in elkaar ?
Moet ik op een drafje batterijen zoeken of mag ik ze op mijn winkellijstje zetten ?
Hier hetzelfde probleem, maar gelukkig hulp gehad via whatsapp.
Hier een samenvatting:
- Officieel wordt alleen de Telenet afstandbediening ondersteunt. We kunnen je helaas geen tips geven over een afstandbediening van een 3de partij.
- Je kan kiezen welke afstandbediening je gebruikt. Maar alleen de werking van de Telenet afstandbediening wordt ondersteund.
- Het klinkt misschien kru. Maar dan ga je de Telenet afstandbediening moeten gebruiken.
Fijn he die hulpvaardigheid ,-(