Beantwoorden
MarcWim
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Beeld en geluid niet synchroon

Ik heb de nieuwe tv-box. Het valt me op dat sinds enkele dagen (5+) het niet synchroon lopen van beeld en geluid is toegenomen in frequentie (voorkomen) en ook in ernst (groter verschil tss beeld en geluid). Het begint dan ook storend te worden. Ik vind niet dadelijk gelijkaardige klacht terug voor de nieuwe tv-box.

 

0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Beeld en geluid niet synchroon

In afwachting van een goeie oplossing kan je het met een trucje misschien oplossen voor opnames of uitgesteld kijken.

Enkele seconden vooruit en/of achteruit scrollen kan (tijdelijk) helpen.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Beeld en geluid niet synchroon

Inderdaad, dat helpt. Maar na een beeld en audio dropout moet je het soms weer doen....

Het werkt vooral redelijk voor ondertitels , audio iets minder.

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Beeld en geluid niet synchroon


@MarcWim@  schreef:

Ik heb de nieuwe tv-box. Het valt me op dat sinds enkele dagen (5+) het niet synchroon lopen van beeld en geluid is toegenomen in frequentie (voorkomen) en ook in ernst (groter verschil tss beeld en geluid). Het begint dan ook storend te worden. Ik vind niet dadelijk gelijkaardige klacht terug voor de nieuwe tv-box.

 


@MarcWim  Je zou die klacht toch wel op het forum moeten terugvinden hoor 🙂   

Ik heb die zelf al een paar keer gepost. Bij mij begon dat met een verschil van rond de 500ms tot het uiteindelijk meer dan 2 seconden werd.  Terugspoelen en terugkijken hielp niet en ik had op het laatste ook drops bij live kijken.  Bij reclame was dat heel opvallend : de eerste lettergreep van de reclame was er gewoon niet meer ! 

Ik heb mijn box volledig moeten resetten omdat ik -behalve audio/video synchro- nog een hele hoop andere problemen had,en dat hielp ! Maar nu sluipen die audio/video problemen er bij mij ook terug in.

Op de zender Fox is dat bv heel frequent (ook Vijf en BBC One).

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5301
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Beeld en geluid niet synchroon

@kmichels zijn zenders die op de MUX freq zitten 315 en 322, denk dat je met verlies zit op deze freq als je het op die zenders merkt.

of iets in de buurt die stoort op die freq, baby telefoon of draadloze telefoon of iets anders.

zijn de kabels al vernieuwt ?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes