Beantwoorden
Maykel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ik denk er eventueel aan om mijn digicorder te ruilen voor de nieuwe TV-Box, maar zou eerst graag weten of de beeldkwaliteit beter is.

 

Zoniet, kan ik nog wel eventjes mee met mijn digicorder aangezien er nog geen 4K content is (zenders). Youtube en Netflix heb ik zoals de meesten als app op mijn 4K smart-tv staan, dus nog een reden om dan nog niet voor de nieuwe TV-Box te gaan.

0 Likes
92 reacties
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Beeldkwaliteit TV-Box

Ziggo verbetert beeldkwaliteit Mediabox Next

Ziggo heeft een nieuwe update voor 4K Mediabox Next uitgebracht. De nieuwe update wordt vanaf vandaag gefaseerd automatisch in de bruikleendecoder geplaatst.
 
 

De nieuwe firmware heeft versienummer 4.19AV. Ziggo heeft in de nieuwe firmware vooral verbeteringen in het videodeel van de decoder doorgevoerd. Het kabelbedrijf heeft klachten van gebruikers van Mediabox Next serieus genomen. De beeldkwaliteit is verbeterd omdat een ingeschakelde scherpte-filter is uitgezet. Dit zorgt ervoor dat het beeld scherper en natuurlijker overkomt. Ziggo is 13 november begonnen met het gefaseerd versturen en installeren van de nieuwe firmware naar Mediabox Next bruikleendecoders. Uiteindelijk moeten alle meer dan 300.000 decoders uiterlijk voor zaterdag met de nieuwe firmware voorzien zijn.

 

Scherper beeld Mediabox Next

Ziggo laat aan klanten over de nieuwe update weten: 'Je wilt natuurlijk een zo scherp mogelijk beeld van je mediabox. Op dit moment voelt die soms alleen iets té sterk aangezet. Ja, dat kan ook. Daarom hebben we deze update het scherpte-filter uitgezet. Daardoor verbetert de beeldkwaliteit en worden contouren nu verfijnder weergegeven.' Verder roept het kabelbedrijf gebruikers op om ervaringen met de nieuwe firmware met elkaar te delen...Gebruikers van Mediabox Next die last hadden van het scherpteprobleem en de beeldinstellingen van de televisie handmatig hebben aangepast dienen wel rekening te houden dat deze beeldinstellingen na installatie van de nieuwe firmware weer aangepast dienen te worden.

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Beeldkwaliteit TV-Box

Knap dat er zo geluisterd wordt naar de bekommernissen van de gebruikers.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Beeldkwaliteit TV-Box


@Steven-E  schreef:

Knap dat er zo geluisterd wordt naar de bekommernissen van de gebruikers.


in Nederland althans wel. Daar werken ze nog steeds met testers en een besloten forum. Hier hebben ze alles opgedoekt.

Ik heb een probleem maanden geleden doorgegeven ivm ontbrekende/verhakkelde ondertitels (888) bij opnames op de zender Vier. Telenet heeft hier NIETS mee gedaan! Het probleem is er nog steeds...

0 Likes