25.232
netweters
|
155.718
antwoorden
|
21.035
vragen
|
Ik heb hier al veel vragen gelezen over de beeldkwalliteit van de IP-box, mijn conclusie mensen die nog een TV-box hebben en die van plan zijn om te ruilen naar IP-box DOE HET NIET! Ben je voor Play Sports en More verplicht om over te schakelen vraag een TV-box!
ik heb de IP-box 1 dag getest naast een TV-box en het verschil was zeer duidelijk merkbaar tussen streaming en DVB-C.
Hoe heb ik dat gedaan, de 2 boxen op de zelfde tv aangesloten elk op een andere HDMI poort dat ik per zender kon vergelijken.
Na een paar zenders vergelijken was al heel duidelijk wie de winnaar was namelijk DVB-C, ook al word er gigantisch gepropt op de muxen de beeldkwaliteit is toch opvallend beter ten opzichte van streaming, beeld is scherper en helderder.
De bandbreedte van streaming kanalen bij Telenet worden precies bewust of onbewust heel laag gehouden ik hoop van harte dat dit niet de nieuwe standaard is bij Telenet.
Het was gewoon soms één groot pixel festijn, en ja hoor met mijn internet verbinding is er niks mis alles netjes via UTP, HBO Max 4K streaming is loepzuiver.
Als je overschakelt naar VTMGO of VRT Max app en je bekijkt daar de live streams dan is het dag en nacht verschil, de kwaliteit van de opnames was het zelfde bij beide boxen, de kwaliteit trekt zowiezo op niks maar goed...
En dan last but not least!
Als je denkt dat het aanbod exact het zelfde is als bij een TV-box zal je ook teleurgesteld zijn, sommige zenders zijn ineens weer SD via streaming (TVE, RAI 1, BabyTv, OUTtv enz), wat daar de reden van is god mag het weten.
Conclussie: wil je volgens Telenet normen goeie beeldkwalitiet blijf dan zo lang mogelijk kijken via de TV-box en het zenderaanbod via DVB-C, de beeldkwaliteit via streaming is sorry gewoon slecht, Telenet moet dringend eens gaan kijken bij Proximus wat het verschil tussen die 2 op gebied van beeldkwaliteit is gigantisch!
Sterkte aan de Play Sports en Play More klanten die binnenkort enkel maar via streaming kunnen kijken, het zal niet om aan te zien zijn, tenzij dat ze ineens wakker worden bij Telenet en de bandbreedte ferm opschroeven. Maar ik vrees ervoor!
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: TV-box V2 vs IP-box
Als je de zender lijst van de aanbieder gebruikt en je toestel kan dit aan zullen ze verschijnen
Bij veel tv 's is dit het geval en de buurlanden is dit al langer
De grote extra betaal zenders doen dit al jaren daar moet je bakje van hun hebben
Je merkt er niets van maar je moet internet hebben niet gebonden aan een bepaalde aanbieder
Je ziet het met de zenderlijst van de coax ook zogezegd niets verandert maar er is iets verandert een ander uitzend techniek
Bij tv vlaa als je de internet kabel in hun bakje steek komt er beeld trek je hem uit geen beeld maar blijft wel de plaats van zender staan
@luc55 Ik gebruik de zenderlijst van tv Vlaanderen op m’n satelliet ontvanger en daarop komen die internet zenders niet, er zijn verschillende zenderlijsten, voor de tv Vlaanderen ontvanger en voor satelliet ontvangers en de tv zenderlijsten.
ik heb in de tv Vlaanderen lijst geen bbc first omdat deze niet meer op satelliet zit.
bij Telenet zijn deze nieuwe sport zenders ook actief en wordt er beeld gemeten met de bitrate optie, als er niks opzat zou er geen bitrate kunnen gemeten worden, de play sport zenders zijn allemaal actief zoals op de tv box ze via streaming bestaan.
@luc55 schreef:Je ziet het met de zenderlijst van de coax ook zogezegd niets verandert maar er is iets verandert een ander uitzend techniek
Wat bedoel je voor coax met "er is iets verandert een andere uitzend techniek?
Deze morgen bij mijn ouders op hun tv gezien tv kaartje alle zenders staan er nog op met nr en de epg maar er zal geen beeld meer op zijn
Dit zal zo blijven tot het volledige einde
Een vriendin begreep niet waarom dat bleef er op staan de nr en de epg als er toch via coax niets wordt doorgestuurd
@luc55 en waarom zouden ze die zenders op de digibox en corder en CI+ module zenderlijst er op zetten als die niet werkt, je blijft doorgaan dat die niet werken maar die werken dus wel, de zenderlijst van de digicorder en digibox zijn niet dezelfde als die op de tv box, dat zijn 2 verschillende zenderlijsten, dat is daarom dat de zenders sneller op de digibox en corder komen dan op de tv box.
de sport zenders zijn wel degelijk actief en werken voor de Play Sport klanten op de digibox en digicorder, dat is telenet verplicht tot ze officieel niet meer bestaan via DVB-C.
Zoals met kanaal z en +18 play bo worden via ip door gestuurd maar hebben een locatie nr in hun lijst
Bij een vriendin ze heeft nu zwart beeld en ze betaald voor extra frans pak
Dat zal zo blijven ook voor de andere zenders die worden uitgezet
Het neemt ook geen plaats in de nr en epg
@luc55 weet niet waar je die info haalt, heb net op mijn ontvanger de Tv Vlaanderen zenderlijst ingeladen en daar staan de zenders niet in welke jij benoemd,
je weet toch dat er 2 verschillende zenderlijsten staan op satelliet, ik haal de HD versie af met de nummering zoals ze deze hebben op hun eigen box.
het is niet omdat hun zenderlijst online deze vermeld dat deze ook in de zenderlijst staan dat je op je ontvanger kan installeren.
@luc55 de play sport zenders op de digicorder en digibox zijn allemaal actief, die franse zijn een ander geval, die waren vermeld vanaf juli te verdwijnen, de play sport zenders verdwijnen pas vanaf december, daarom moeten ze nog alle zenders aanbieden aan hun klanten.
en het is niet omdat het beeld zwart is dat ze er niet meer opzitten, de codering is er gewoon afgehaald van de paketten.
Kan zijn dat je toestel deze lijst niet krijgt valt te zien welk model
Mensen die tv vla toestel gebruiken of de kaart moet eigenlijk niets doen deze update wordt doorgestuurd
Kan zijn dat ze nu niet meer doen vroeger was dit toch het geval
Het is moeilijk uit te leggen de toevoer van coax zetten ze gewoon stop
Aan de rest zullen ze niet aankomen ze gaan niet meer werk zoeken
@luc55 moesten die zenders gestopt zijn zouden die geen hoge bitrate's meer krijgen maar lage rond de 600, de zenders zitten er nog op omdat nog niet iedereen over is naar een tv box met dat pakket, ook is het de zomerperiode, minder kijkers die het merken.
en in brussel worden deze ook aangeboden, daar moeten ze ook allemaal overgaan.
zal nog tot september duren vrees ik dat ze erop blijven.
en er staat op de franse zender dat openstaat Voo Sport World 4 dat de abonnementen automatisch zijn geannuleerd op die zenders en ze niet meer gefactureerd worden.
dus de codering er af en niet meer factureren van die zenders.
Ik weet het is niet duidelijk
Je ziet het voorval met Bbc nieuws vroeger had je iemand dat zijn werkdag begon met na zien of alle zenders beeld hadden
Dat zal nu allemaal niet meer gebeuren geen mensen en geen tijd
Had er nu iets heel erg gebeurt in buitenland heb je geen info van de Bbc nieuws zender
De rest zullen we wel zien het stoort niemand of dat er op zit of niet