Beeldkwaliteit TV-box V2 vs IP-box
Ik heb hier al veel vragen gelezen over de beeldkwalliteit van de IP-box, mijn conclusie mensen die nog een TV-box hebben en die van plan zijn om te ruilen naar IP-box DOE HET NIET! Ben je voor Play Sports en More verplicht om over te schakelen vraag een TV-box!
ik heb de IP-box 1 dag getest naast een TV-box en het verschil was zeer duidelijk merkbaar tussen streaming en DVB-C.
Hoe heb ik dat gedaan, de 2 boxen op de zelfde tv aangesloten elk op een andere HDMI poort dat ik per zender kon vergelijken.
Na een paar zenders vergelijken was al heel duidelijk wie de winnaar was namelijk DVB-C, ook al word er gigantisch gepropt op de muxen de beeldkwaliteit is toch opvallend beter ten opzichte van streaming, beeld is scherper en helderder.
De bandbreedte van streaming kanalen bij Telenet worden precies bewust of onbewust heel laag gehouden ik hoop van harte dat dit niet de nieuwe standaard is bij Telenet.
Het was gewoon soms één groot pixel festijn, en ja hoor met mijn internet verbinding is er niks mis alles netjes via UTP, HBO Max 4K streaming is loepzuiver.
Als je overschakelt naar VTMGO of VRT Max app en je bekijkt daar de live streams dan is het dag en nacht verschil, de kwaliteit van de opnames was het zelfde bij beide boxen, de kwaliteit trekt zowiezo op niks maar goed...
En dan last but not least!
Als je denkt dat het aanbod exact het zelfde is als bij een TV-box zal je ook teleurgesteld zijn, sommige zenders zijn ineens weer SD via streaming (TVE, RAI 1, BabyTv, OUTtv enz), wat daar de reden van is god mag het weten.
Conclussie: wil je volgens Telenet normen goeie beeldkwalitiet blijf dan zo lang mogelijk kijken via de TV-box en het zenderaanbod via DVB-C, de beeldkwaliteit via streaming is sorry gewoon slecht, Telenet moet dringend eens gaan kijken bij Proximus wat het verschil tussen die 2 op gebied van beeldkwaliteit is gigantisch!
Sterkte aan de Play Sports en Play More klanten die binnenkort enkel maar via streaming kunnen kijken, het zal niet om aan te zien zijn, tenzij dat ze ineens wakker worden bij Telenet en de bandbreedte ferm opschroeven. Maar ik vrees ervoor!
Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: TV-box V2 vs IP-box