41079
netweters
|
17663
gesprekken
|
19083
vragen
|
Hallo,
Enkele maanden geleden zijn we overgestapt naar 'All-Internet + Telenet TV'. Dit voor de snellere down/up-snelheid en de trage digicorder te vervangen door een app op Apple TV (via de nieuwe TV box). (airplay vergeten we even; dat is iets anders).
Helaas ging dat laatste (TV box) niet door. Oorzaken volgens de supportlijn:
1. Door Corona zijn er geen TV boxen meer voorradig.
2. De boxen zijn er wel, maar enkel nieuwe klanten krijgen die.
3. Het zijn twee verschillende platformen (Digicorder <-> TV box).
Enkel punt 1 lijkt me iets waar niemand kan aan doen. Punt 2 is niet echt eerlijk naar 10+ jaar -klanten toe. Punt 3 zou opgelost kunnen worden door een paar ingenieurs die platformen te laten linken. Het kleine aantal klanten die hier gebruik van wil maken zullen het netwerk niet belasten.
Telenet zou punt 3 kunnen oplossen om punt 1 min of meer te verhelpen.
Maar dat kost geld en om een paar klanten die erachter vragen te helpen...dat zal Telenet niet doen . Spijtig, maar zo werkt de commerce en hebben ze ook alle recht toe.
Maar het is 2021 en we geraken niet vooruit. Wachten tot Corona achter de rug is en de leveringen terug draaien. En, ah ja, 50 euro betalen.
Zijn er alternatieven?
(Telenet TV flow met de volle 15 zenders is geen vooruitgang voor ons).
groet,
Lander
Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: A letter to Telenet TV
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik weet niet wanneer je contact hebt gehad met de klantendienst maar er zijn weer voldoende tv boxen beschikbaar op dit moment. Je kan naar een Telenet center gaan om als nog je digicorder om te ruilen voor een tv box.
Eerst was het wel zo dat er inderdaad te weinig waren waardoor enkel de nieuwe klanten er eentje konden krijgen. Door middel van een formulier kon de bestaande klant ook aan tv box komen maar dan moest je het formulier invullen en wachten tot je antwoord kreeg er eentje af te halen.
overgestapt naar 'All-Internet + Telenet TV zeg je dan mag je box afhalen die zijn nu op stock overal van 50 euro dat is oude klanten met oude box niet voor jouw je heb een nieuwe formule genomen
Bedankt Patrick,
op naar het winkelpunt!
(we hadden ons enkele weken geleden op gegeven voor de omruil, maar nog geen bericht gekregen).
Nu ben ik wel een beetje in de war over de - al dan niet - 50 euro. Een twee maand geleden ongeveer dat nieuwe abo afgesloten; zijn we dan 'nieuwe' klanten en hoeven we die 50 euro niet te betalen?
En als dit het geval is; nog belangrijker: hoe kan het winkelpunt dit weten?
groet,
Lander
Het winkel punt kan je dit wel vertellen om die 50 euro dan wel of niet te betalen hun krijgen ook die informatie. Als je die nog moet betalen moet je ze ook niet direct betalen die komen gewoon op je factuur te staan dat gaat allemaal automatisch.
in de winkel zien ze dat je een nieuwe pak heb samengesteld bij oude formule zal je 50 euro moeten betalen opgelet je kan niet meer naar je oude pak terug wand bestaat niet meer wel voor de oude klanten loopt het door tot ze het zelf wijzigen
heb vandaag men tvbox mogen gaan ophalen voor 50€, maar is een andere dan die ze op hun side beschrijven, moet het nog uitzoeken kan op de box geen geluid instellen met de afstandsbediening