|
25.838
netweters
|
160.208
antwoorden
|
|
21.577
vragen
|
Zojuist mail gekregen van Telenet dat ik ten laatste op 13 februari zou moeten beslissen om over te stappen op de TV Box.
Wij kijken nu TV (geen streamingdiensten) via 1 gehuurde Digicorder in de living waar enkel een coaxkabel ligt
via 1 gekochte Digicorder in de keuken met enkel coax.
via 1 gekochte Digibox in het bureel waar coax ligt + UTP. Omdat ik met twee computerschermen werk gebruik ik hier veel Telenet.tv zodat ik TV kan kijken op een klein deel van mijn tweede scherm.
Als ik nu overschakel krijg ik een jaar 11.26 € gratis TV box huur en maak ik kans op het winnen van een TV.
Ik weet dat ik voor het einde van het jaar toch naar een TV box moet overschakelen maar dat betekent boren en kappen om de internetkabel in de living en de keuken te krijgen en daar ben ik nog niet klaar voor.
Wat is jullie inschatting ? Ik had verwacht tot einde 2026 gerust te zijn maar als ik binnenkort (februari ?) niet meer Telenet.tv kan gebruiken vind ik dat een probleem.
Bedankt alvast.
Dat is een dreigmail, ik vind het niet netjes van Telenet dat ze op die manier klanten proberen dwingen een toestel in huis te halen dat ze niet willen.
Je kan die e-mail negeren en minstens heel 2026 je Digicorders en Telenet.tv blijven gebruiken: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/17/telenet-tv-zonder-internet/
@Ree schreef:Zojuist mail gekregen van Telenet dat ik ten laatste op 13 februari zou moeten beslissen om over te stappen op de TV Box.
Wat is jullie inschatting ? Ik had verwacht tot einde 2026 gerust te zijn maar als ik binnenkort (februari ?) niet meer Telenet.tv kan gebruiken vind ik dat een probleem.
Bedankt alvast.
Telenet wil zo snel mogelijk de klanten aanzetten om over te schakelen. Dat is ook begrijpelijk, want ze kunnen ook niet gelijktijdig duizenden (honderduizenden?) klanten overzetten. Maar er is absoluut geen haast bij. Het is niet zo dat ze op 31/12 het signaal plots op zwart zullen zetten.
Er zullen wel geleidelijk zenders verdwijnen op de coax die alleen via de TV Box te ontvangen zijn.
@Ree schreef:Ik weet dat ik voor het einde van het jaar toch naar een TV box moet overschakelen maar dat betekent boren en kappen om de internetkabel in de living en de keuken te krijgen en daar ben ik nog niet klaar voor.
Boren en kappen is niet strikt noodzakelijk, de TV Box (en TV-BOX IP) werken ook op WiFi. Voorwaarde is een goede stabiele WiFi verbinding op de plaats waar je de TV-Box wilt. Maar er zijn nog mogelijkheden zonder boren en kappen, zoals:
ik krijg ook regelmatig een e-mail van telenet omdat ik nog een digicorder heb.
al hun communicatie over de tv-box maakt geen indruk meer op mij.
Het blijft een voorstel je doet er mee wat je wild is geen verplichting
Van die tv winnen is wel een rare actie
Dat is idd een dreigmail.
Langs de andere kant : het voordeel aan abonnementskosten is 135 € maar hèt probleem voor mij is dat ik blijkbaar geen Telenet.tv meer ga hebben en dat zou ik, in mijn situatie, heel vervelend vinden.
hoelang gebruik je al je huidige digicorder(s) voor digitale tv bij telenet?
Oei, al sinds mensenheugenis 🙂
Ik heb net dezelfde mail gekregen
Dreigmail
Ik wil die tv box niet. Binnenkort zal m.i geen reclame meer kunnen doorspoelen op tv box. Op digicorder en tv box nu nog wel. Waarom eo afdreigen, er moet toch een reden zijn
Mijn digicorder werkt perfect en ik wil mijn opnames op mijn HD
Niets is wat het lijkt