|
26.306
netweters
|
163.550
antwoorden
|
|
21.975
vragen
|
Zojuist mail gekregen van Telenet dat ik ten laatste op 13 februari zou moeten beslissen om over te stappen op de TV Box.
Wij kijken nu TV (geen streamingdiensten) via 1 gehuurde Digicorder in de living waar enkel een coaxkabel ligt
via 1 gekochte Digicorder in de keuken met enkel coax.
via 1 gekochte Digibox in het bureel waar coax ligt + UTP. Omdat ik met twee computerschermen werk gebruik ik hier veel Telenet.tv zodat ik TV kan kijken op een klein deel van mijn tweede scherm.
Als ik nu overschakel krijg ik een jaar 11.26 € gratis TV box huur en maak ik kans op het winnen van een TV.
Ik weet dat ik voor het einde van het jaar toch naar een TV box moet overschakelen maar dat betekent boren en kappen om de internetkabel in de living en de keuken te krijgen en daar ben ik nog niet klaar voor.
Wat is jullie inschatting ? Ik had verwacht tot einde 2026 gerust te zijn maar als ik binnenkort (februari ?) niet meer Telenet.tv kan gebruiken vind ik dat een probleem.
Bedankt alvast.
Een buurman had een probleem met zijn Digicorder hij had daarvoor gebeld naar callcenter maar daar begrepen ze hem niet
Hij heeft dan op Google gezocht voor een oplossing en opeens zat hij op de 2dehands website zag hij toestellen te koop staan niet 1 maar meerderen
Hij heeft dan 1 gekocht maar kreeg het niet aan de praat , vandaag zag hij mij vroeg voor hulp toen wist ik niet wat hij gedaan had
Ik kreeg het niet goed tot hij dat verhaal vertelde hij was niet op de hoogte dat deze toestellen niet meer actief gemaakt kunnen worden
Dus we namen contact met de verkoper die wist ook van niets en gaaf aan dat hij niets terug kan nemen omdat hij de verkoop gemeld heeft bij de FOD Financiën
Opeens staat de schoonzoon daar hij maakt zijn beklaag aan de telefoon tegen callcenter waarom dat ze dit toelaten en oudere hier in lopen en dat er een uitzondering moet gemaakt worden was erg om te horen
Contact met 2dehands lost ook niets op ze begrijpen niet of is chat robot
Nu was op een Belgische website ze kunnen dit gemakkelijk aanpassen dat er bij staat voor wisselstukken is
Er zijn 5 verkopers die er bij zetten daar is geen probleem mee de rest doet het niet of weet het niet
Tegen een facebook marketplace , Vinted kan je niets beginnen dat weten we
En zeker als je op Google kijkt staat 2de in lijst
@luc55 schreef:
Een buurman had een probleem met zijn Digicorder hij had daarvoor gebeld naar callcenter maar daar begrepen ze hem niet
Hij heeft dan op Google gezocht voor een oplossing en opeens zat hij op de 2dehands website zag hij toestellen te koop staan niet 1 maar meerderen
Hij heeft dan 1 gekocht maar kreeg het niet aan de praat , vandaag zag hij mij vroeg voor hulp toen wist ik niet wat hij gedaan had
Ik kreeg het niet goed tot hij dat verhaal vertelde hij was niet op de hoogte dat deze toestellen niet meer actief gemaakt kunnen worden
Dus we namen contact met de verkoper die wist ook van niets en gaaf aan dat hij niets terug kan nemen omdat hij de verkoop gemeld heeft bij de FOD Financiën
Opeens staat de schoonzoon daar hij maakt zijn beklaag aan de telefoon tegen callcenter waarom dat ze dit toelaten en oudere hier in lopen en dat er een uitzondering moet gemaakt worden was erg om te horen
Contact met 2dehands lost ook niets op ze begrijpen niet of is chat robot
@luc55 dat is natuurlijk een erg vervelende situatie voor jouw buurman. Maar zoals @WG94 ook reeds aangaf hebben we vanuit Telenet geen controle over de verkoop van deze toestellen op andere websites die niet door ons beheerd worden.
Het lijkt me trouwens vreemd dat de verkoper van niets wist, omdat alle Telenet klanten met een aangekocht toestel hierover geïnformeerd werden via e-mail of brief. De verkoper had dus eigenlijk wel moeten weten dat zijn toestel na verkoop niet meer geactiveerd zou worden. Ik vrees dus dat er geen uitzondering gemaakt zal worden, omdat dit niet meer wordt gedaan. Het meest eerlijke lijkt me dat de verkoper het toestel terugneemt, het geld teruggeeft en het toestel laat recycleren in een containerpark.
Ter info: hieronder vind je de communicaties die Telenet in de zomer heeft uitgestuurd of de info die toen werd toegevoegd aan de aanrekening.
Daarnaast werd deze informatie in september ook toegevoegd aan het Servicebeleid voor gekochte decoders:
Neen de verkoper wist van niets en 2dehands staat er vol van de verkoop toestellen en weigert iets te doen maar geeft wel alles door aan de Fod bij verkoop
als je het aanduid
En hij kon ook geld niet terug geven omdat hij het aangeven heeft bij verkoop van goederen moet je na een aantal verkopen moet je door geven aan de Fod
De schoonzoon is bij mij langs geweest later en heeft zijn excuses aangeboden omdat hij gelezen had dat ik hier de info gedeeld had
En dat hij zijn geduld had verloren tegen de telefoniste hij had er spijt van dat hij zo te keer is gegaan
Maar ik begrijp hem de oudere worden opzij gezet en wil hen verdedigen
Excuses kan hij niet meer aanbieden ze zijn geen klant meer is opgezegd heeft hij gezegd
Ze hebben een nieuwe tv gekocht met google tv op en internet abo van 29 euro en elke dag mee bezig geweest hoe de tv werkt met de app's
Ik begrijp het probleem niet.
* De verkoper heeft een technisch perfect werkend toestel geleverd, hem valt er dus niets te verwijten.
* De koper moet zich vergewissen wat hij met een aangekocht toestel van plan is, alvorens hij een bod uitbrengt.
De verkoper kan toch niet weten, wat de koper van plan is met het toestel.
De koper had zich maar moeten inlichten....
Pech voor hem, beter uitkijken de volgende keer.