Beantwoorden
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

CS1010 en geen TV

volledige foutmelding is :
"Dit lukt even niet CS1010
Sorry, we kunnen je gegevens niet ophalen. Contacteer ons."

Op 5/12 werd mijn verhuis "geregeld"(85€ betaald voor "comfort" installatie)
Telenet belooft op hun site : "We zorgen ervoor dat je geen moment zonder internet of Telenet TV komt te zitten"

In realiteit zit ik nu al 13 dagen zonder tv met de hogervermelde foutmelding op mijn 2 digiboxen en het enige dat ze op de helpdesk zeggen is "ze zijn ermee bezig"

Eén medewerker van de technische dienst vertelde me letterlijk : "Het grappige is, mijnheer, dat er meer mensen met dat probleem zitten", ik vind er niets grappig aan

Een klacht van 10/12 is tot heden onbehandeld Telenet belooft wel dat ze binnen de 2 werkdagen reageren maar in de praktijk hoor ik niets.

Ik heb intussen al een paar uur aan de lijn gehangen en heb nu eens gedreigd dat ik mijn factuur niet zou betalen. Hopelijk helpt dat.

Zijn er inderdaad nog klanten met hetzelfde probleem?
Weet iemand meer over deze problematiek en vooral hoe dat kan opgelost worden.

Bedankt

Tags (2)
0 Likes
9 reacties
Philippe_M
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

CS1010 en geen TV

Wij zitten inderdaad ook met hetzelfde probleem. We hebben zaterdagmorgen 14/12 een nieuwe TV box afgehaald. Sindsdien proberen we te activeren en installeren maar we krijgen ook enkel foutcode CS1010. 

Heb ook al 3x gebeld naar de helpdesk en telkens krijg ik de belofte dat het na ten laatste 24u opgelost zal zijn. Ik krijg zelfs geen enkele reactie behalve wanneer ik zelf terugbel.

 

Ik begrijp dat er technische problemen kunnen zijn maar meer dan 4 dagen na afhalen tv box zou het toch opgelost mogen zijn.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CS1010 en geen TV

@matte een CS1010 foutmelding wijst op een probleem met de activatie van je TV-boxen. Dit betekent dat in de systemen van Telenet er iets is fout gelopen. Soms kan dit snel opgelost worden door de back office, soms moet er hiervoor een ticket opgemaakt worden voor de IT-afdeling.

Uiteraard is dat geen excuus voor de wachttijd die je nu al ervaart. Normaal wordt er een duurtijd van maximaal 5 werkdagen gehanteerd. Hopelijk komt het snel in orde en wordt je dossier snel opgepikt! 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CS1010 en geen TV

@Philippe_M laat ze zeker controleren dat het juiste serienummer werd toegevoegd in de systemen. Indien alles correct erin staat en de activatie loopt nog niet door, moet men een dossier voor de back office maken. Vraag eventueel eens een update via de klantendienst van Telenet op Facebook of Twitter! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

CS1010 en geen TV

Bedankt voor je prompte antwoord Suzy, je klopt de klachtendienst van Telenet met vele lengtes.

Persoonlijk vind ik een "normale duurtijd van 5 werkdagen" helemaal niet normaal. Blijkbaar vindt Telenet zijn klanten niet belangrijk genoeg om voldoende personeel in dienst te nemen om echt normale antwoordtijden te hanteren. Maar nochmaals, bedankt voor de info.

0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

CS1010 en geen TV

hey @Philippe_M 

 

ik weet niet of het bij jou al opgelost is maar nadat ik gisteren de boekhouding van telenet belde om te zeggen dat ik niet geneigd was om mijn factuur te betalen was het vanmorgen voor één digibox opgelost. Mogelijk is er ook een tussenkomst van @Suzy geweest maar ik zou als ik van jou was de boekhouding eens bellen 😉

0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

CS1010 en geen TV

follow up

Voor één digibox is het probleem intussen opgelost, voor de andere is er geen verandering, daarvoor net weer 43 minuten en 51 seconden aan de lijn gehangen en de conclusie was dat voor die box nog geen dossier bestond en dat ze dat nu gingen aanmaken! 

Vanmorgen wel een mailtje gekregen van Telenet met de vraag om een afspraak te maken voor de verhuis????? (die dag op dag 2 weken geleden werd uitgevoerd door hun technicus)

0 Likes
matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

CS1010 en geen TV


follow up 2 : net een berichtje van de technische dienst dat mijn tv-box met serienummer 226004293139 geactiveerd is. Dat serienummer is jammer genoeg niet het serienummer van een van mijn tv-boxen.
Wacht je toevallig op actievatie van dat serienummer weet dan dat het voor jou in orde is.

 

Ik heb de klantendienst gebeld om dit te melden, na 24 minuten en 20 seconden werd de lijn verbroken, ik ga hen echt niet terugbellen, ik heb er de moed niet meer voor.

0 Likes
Philippe_M
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

CS1010 en geen TV

Net ook nog maar eens voor de 4de keer zelf gebeld. Er is wel degelijk "vooruitgang" volgens de helpdesk 😂

 

Status is blijkbaar dat het probleem niet kan opgelost worden door de helpdesk. Zij moeten dossier maken voor backoffice. Backoffice kan blijkbaar zelf het probleem ook niet oplossen en moet een nieuw dossier maken voor IT. Dus na 5 dagen zijn we in afwachting dat IT dit verder opneemt.

 

De helpdeskmedewerker van vandaag wist mij wel het volgende vertellen : "Naar onze normen wordt uw dossier wel snel opgenomen hoor. Is maar heel zelden dat een dossier na 5 dagen al bij IT zit. Normaal heeft back office meer tijd om het op te lossen." 🤔😮 Heb toch ff op mijn tanden moeten bijten.

 

En dit dus allemaal voor een simpele activatatie van een TV box he. Laat staan dat we een moeilijke vraag zouden stellen!

matte
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

CS1010 en geen TV

laatste follow up, het vermelde serienummer is blijkbaar dat van de tv-box die ik op 5/12 inwisselde wegens defect. Volgens de helpdesk zou ik daar een restwaarde voor aangerekend krijgen omdat die volgens zijn informatie nog steeds in mijn bezit zou zijn.

Ik heb vanmiddag de 2e tv-box die ik op 6/12 kreeg en nog steeds niet geactiveerd werd ingeleverd en mijn overstap naar Proximus geregeld.

Marc (netweter àf)

 

 

0 Likes