24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Het casten van de app stopt nadat logo en “draaiend wieltje” op het tv-scherm verschenen:
foutcode op tv 321
foutcode op iPhone 905
casten van VTM GO en youtube verloopt zonder probleem, dus blijkbaar een probleem met de ge-update app van telenet
tot voor enkele weken verliep dit vlekkeloos…
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Probleem casten
Nog eens het zoveelste bewijs dat er iets niet klopt met gans het streaming gebeuren via Telenet-TV. Deze persoon is in een Europees land en zelfs dan lukt het niet meer.
VPN opzetten met thuis is inderdaad de oplossing maar je kan toch niet verwachten dat iedereen een VPN verbinding opzet om simpelweg TV te kijken. De modale gebruiker heeft daar geen kennis of boodschap aan. Ze bieden TV aan in gans Europa maar het werkt niet.
Ik heb in de andere post over dit ganse gebeuren gezegd dat ik het TV gedeelte zou opzeggen en dat heb ik dan ook gedaan. Dus het was geen dreigement. Ik ga niet betalen voor iets wat niet werkt...VPN of geen VPN... Zij kiezen welke weg ze inslaan maar daar ga ik niet in mee!
Ik kan gewoon Telenet TV kijken in de UK, maar alleen met een Telenet mobiele verbinding...
Met een mobiele Telenet verbinding kan je in de hele EU TV kijken en ook nog daarbuiten, je betaald gewoon voor TV thuis, snap niet wat je bedoelt met daar betaal ik voor...
@kevin2703 Er is nu een grote actie bezig van de Europese voetbal groep dat vpn verkopers verplicht om bepaalde streamingdiensten waar voetbal op vertoond worden te blokkeren met vpn, kan zijn dat dit een onderdeel is van de overeenkomst met providers met bepaalde vpn apps dat het niet meer kan.
heb er vanmiddag nog over gelezen.
ze zouden het gebruiken voor piraterij om deze voetbal uitzendingen via vpn te laten bekijken.
Ik heb tijdens de vakanties (de laatste keeer was dat de herfstvakantie 2024) mijn "chromecast met google TV" meegehad naar het EU buitenland.
Dat werkte zonder problemen, via een (wifi) internet van de lokale ISP, zoals het ook geadverteert wordt. Het is immers gewoon de Telenet TV app, gebruikt binnen de EU.
Dit zou in Portugal ook moeten werken, zonder de noodzaak voor VPN.
Kijk anders eens via via een website (bijvoorbeeld https://www.iplocation.net/ip-lookup) welke geo-locatie verschijnt. Het gebeurt best vaak dat deze infomratie onjuist is,
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/telenet-tv-app.html
Kijk tv, zowel via wifi als via mobiel internet, in de hele Europese Unie.*
*Je kan de Telenet TV-app gebruiken in alle lidstaten van de Europese Unie. Opgelet: je kan niet kijken in Andorra, het Verenigd Koninkrijk (incl. Gibraltar), Isle of Man, Guernsey, Jersey, Zwitserland en alle andere niet-EU-landen.
* Sommige programma’s hebben geen uitzendrechten in het buitenland
@Master-MagicDat zou het kunnen zijn inderdaad en ik begrijp ook dat ze zichzelf willen beschermen tegen dat gefoefel. Maar zolang er computers bestaan, zullen er foefelaars zijn. Om dan zomaar alle externe VPN providers te verbieden voor TV vind ik wel heel kort door de bocht
@marcel3XAls je betaalt voor Telenet-TV zonder decoder dan wil je toch kunnen kijken, veronderstel ik? Met VPN, zonder VPN,...in België of rest van Europa?
Soit, ik heb er geen last meer van. Alles loopt nu perfect over de VPN zonder Telenet-TV.
VTM, Play, VRT, RTBF,...alle verbindingen rechtstreeks via deze apps wel ok.
Ik betaal ook niet voor Telenet TV, maar kan wel gewoon via de App kijken, ook buiten de EU, zonder VPN...
Dank aan iedereen voor de feedback!
@flip1953 : Als leek wordt me nu het werkingsprincipe duidelijk: "In werkelijkheid stuur je de ID van de stream door naar je toestel, die deze stream dan overneemt. Vanaf dat ogenblik zit je niet meer via de VPN te kijken, maar via de lokale WiFi."
Nu begrijp ik ook dat ik vroeger toen het casten wel werkte, gelijktijdig met het casten op tv voor de huisgenoten ik nog een ander tv-programma op mijn iPhone kon bekijken.
Misschien dom van mij, maar dit is wat ik bedoel wanneer ik zeg dat voor jan modaal in de straat al die technische mogelijkheden "chinees" zijn en dat men gewoon blij is wanneer het werkt zonder iets van de technische achtergrond te (moeten) begrijpen 😕 Het wordt dus een ander verhaal wanneer het fout loopt 😉
Ik woon dus in Portugal en resumeer even:
op iPhone:
Het casten:
Raadpleging van de instellingen in de MEO-box geeft het volgende:
ik heb een intern netwerk van TP-Link type Deco. Voor de MEO-box is dit bedraad en ook via WIFI
Wanneer ik tracht te casten zie ik op mijn netwerk dat de cast-functie van de MEO-box geactiveerd is en verbinding heeft met het netwerk.
De bedrade verbinding gaat vanaf de MEO-modem naar een Deco M5 van TP-link, dan naar een switch en zo naar Deco M4 op het eerste verdiep, terug naar een switch en dan naar de MEO-box.
Ik heb ook al de MEO-box rechtstreeks verbonden met de Deco M4, wat geen verschil gaf.
De internetverbinding is stabiel en performant (fiber)
VTMgo, VRTmax, Youtube en dergelijke werken probleemloos... enkel telenet-tv laat het afweten.
Dit doet me besluiten dat er bij Telenet ergens een instelling ervoor zorgt dat het casten me niet lukt, of vergis ik me?
Teveel info??? 🫢😬
Ik kreeg van Telenet het antwoord dat MEO hun IP adressen blokkeerd.
MEO gebeld en die meldde gewoon dat Telenet de IP adressen nr hen moet doorsturen die geblokkeerd worden en dan kon men het oplossen.
Dus terug naar Telenet gemeld (nr technische backoffice dat ze de geblokkeerde adressen moesten doorsturen en kreeg dit terug :
Vanuit onze backoffice heeft men geoordeeld dat men hieraan niets kan doen, Ina. Het is dan ook niet mogelijk om IP-adressen te bezorgen die geblokkeerd worden. Er is dus geen mogelijkheid om dit via MEO te bekijken.
dus ik stuur terug dat het Telenet er zich vanaf wil houden (wss te moeilijk) en kreeg dan :
Dat is zeker niet om er vanaf te zijn. Waarschijnlijk heb je deze informatie ook per sms ontvangen. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.
en dan niets meer 🤷♀️🤷♀️🤷♀️
Heeft 2 jaar gewerkt en plots niet meer 😏🤔🤔