Beantwoorden
Lalande
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Ik kijk in de mobilhome naar televisie via de Google Chromcast 4K met 8GB geheugen waar de Telenet TV app op geïnstalleerd is . Het probleem is dat heel frequent de streaming hapert , soms wel om de 30 seconden . Wanneer ik echter via mijn mobiel kijk heb ik dit probleem niet . Ik heb nochtans goede internet ontvangst met een 4g/5g router waar ik downloadsnelheden heb van 50mb/s en meer . Wat kan de oorzaak zijn van de "haperingen" en hoe kan ik dit oplossen ? De haperingen zijn precies alsof er gebufferd wordt . Als ik naar Netflix of Amazon Prime kijk heb ik deze problemen niet . Het haperen komt eigenlijk bijna altijd in het buitenland voor . Iemand een oplossing ?

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Chromecast 4K hapert bij Telenet TV app

17 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Kan er iemand  @Lalande verder helpen?

 

Kan je aanpassingen doen in de geavanceerde instellingen van je modem? Maak je gebruik van de laatste versie van de Telenet TV app? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Lalande
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Ik gebruik de meest recente versie van Telenet TV . Ik kan aanpassingen doe in de geavanceerde instellingen van de routerc.

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Dag @Lalande,

De haperingen zijn waarschijnlijk te wijden aan de overgang tussen de verschillende streamingprofielen. Afhankelijk van de kwaliteit van je netwerk (bv wifi tussen je router en je Google TV) gaat de app een betere of slechtere kwaliteit van stream kiezen. Dit kan gepaard gaan met een hapering als er een te groot verschil is tussen het profiel en de kwaliteit ven het netwerk. Bij grote bedrijven zoals Netflix, Prime of Disney heb je dit inderdaad niet, daar werken ze met veel meer streamingprofielen dan de Telenet TV app. Hoe graag we het ook zouden willen, dit kunnen we bij Telenet echter niet aanbieden.

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om het netwerk tussen je mobiele router en je Google TV te verbeteren. Er bestaat een dongle van / voor Google waar je zowel de USB kabel voor de stroom als een UTP kabel kan insteken. Deze UTP kabel kan je dan verbinden met je router en zo hopelijk de kwaliteit van het netwerk constant houden.

https://support.google.com/chromecast/answer/6178505

Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Beste Haroen,

Ik heb het antwoord rechtstreeks van telenet gekregen dat via een hotspot streamen dus niet gaat, moeten we het daar mee doen?

Grt kede

0 Likes
Kede
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!
0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Helemaal zeker ben ik niet, maar ik veronderstel dat ze met hotspot niet een router met simkaart bedoelen. Dat terzijde, wat vooral belangrijk is, is de kwaliteit van je netwerk. Zowel naar je router als vanaf je router naar je Chromecast. Zoals aangeven hierboven is het onmogelijk om dezelfde ervaring te bieden als YouTube of Netflix, hoe graag we dat ook willen. 

De error die je krijgt wil zeggen dat de Telenet TV Chromecast app de stream niet kan ophalen. Als diezelfde stream op hetzelfde netwerk wel werkt op bv je mobiel of laptop dan wil dit zeggen dat de Chromecast onvoldoende gebruik kan maken van het voorziene netwerk. Een eventuele oplossing heb ik hierboven aangegeven. Natuurlijk kunnen we dit zelf niet valideren, we werken in onze testen hoofdzakelijk met een Telenet (wifi) netwerk.

0 Likes
Lalande
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Beste ,

 

Ik heb ondertussen een betere 4g/5g antenne gekocht om op de router aan te sluiten . Mocht dit niet helpen dan kan de ethernet dongle een oplossing zijn die ik kan uitproberen . De link van chromecast die U stuurde werkt wel niet . Kan U de juiste link sturen . Alvast bedankt .

0 Likes
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Hmm, dat is vreemd @Lalande. Het is gewoon een link op Google Support. Daar staat uitleg op hoe het juist werkt. Je kan het zeker even Googlen om een pagina te vinden met de juiste info op voor jou.

HaroenR_0-1654003822704.png

 

0 Likes
Lalande
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Heb ondertussen de dongle al besteld bij Google . Dikke merci voor de info .

BERT4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Werkt de ethernet adapter ook met een Chromecast 3 Dongle? Ik kamp met het probleem dat tijdens het streamen van Telenet TV via de app naar de Chromecast de stream soms hapert, er een wieltje begint te draaien en de uitzending dus onderbroken wordt. Ik vermoed dus door een instabiele verbinding van de Chromecast via Wifi. Met andere apps (zoals Netflix) werkt de Chromecast inderdaad feilloos.

 

0 Likes
BERT4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Ik heb via Aliexpress een ethernetadapter gekocht en kan bevestigen dat deze werkt met de Chromecast 3. Nu blijft het probleem van haperingen in de Telenet app wel bestaan. Concreet wanneer ik met de app stream naar de Chromecast, zijn er soms haperingen. Het mag inbeelding zijn, maar ik heb hier voornamelijk problemen mee op maandag en dinsdag tussen 19 en 21u. Nog iemand dit probleem? Enige suggesties? Kan dit aan de Telenet app zelf liggen of eerder aan de Chromecast? Of de combinatie? Het haperen is enorm lastig. Bij Prime of Netfix nog nooit problemen gehad.

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

De tijdstippen zijn piek uren

nu zijn er ook meer gebruikers

en vanaf januari komt de laatste groep er nog bij

er zullen meer servers moeten bij gestoken moeten worden

is niet de eerste keer dat we dit horren

BERT4
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Hopelijk wordt dit dan ook gedaan (extra servers) want anders zal het probleem alleen maar erger worden.

 

0 Likes
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Chromecast 4K hapert bij Telenet TV-app

Het is zeker een feit dat je interne verbinding in orde moet zijn.  Eenmaal dat bereikt wijst het probleem echter nog steeds naar de combinatie van Chromecast en de Telenet TV app (vroeger geen probleem met yelo).

Eenmaal de stream gestart door bv een smartphone, behandelt de Chromecast zelf de communicatie met de router.

Ikzelf heb net hetzelfde probleem als de Topicstarter. (En vele anderen)

Bij andere streaming diensten is er geen probleem.

Ik lees dat die meer streaming profielen zouden hebben, dat is mogelijk, maar bij bv Netflix blijft de stream urenlang op de hoogste kwaliteit, zonder ook maar één hapering, terwijl Telenet om de 30sec hapert voor langere tijd en ook zichtbaar overschakelt naar lagere kwaliteit.

Het blijft dus een probleem dat volgens mij door Telenet kan/moet opgelost.

Alle antwoorden van Telenet tot nu toe proberen het probleem van zich af te schuiven.

0 Likes