Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Compressie van opnames TV-box

Wanneer gaat Telenet de kwaliteit van de opnames eens verbeteren.

 

Tijdens sommige opnames is de compressie echt ondermaats. Compressiefouten, zeker in beelden met snelle veranderingen of veel details. (Bv the masked singer).


Bij de digicorder vroeger was dit nooit een probleem. Dus wellicht is de compressie van de cloud opnames veel te zwaar of zo.

 

Als je dat vergelijkt met bv Netflix kan dat toch een pak beter?

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Compressie opnames

0 Likes
22 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compressie van opnames TV-box

@fred67 ik vrees dat dit gebeurd om bij iedereen de opnames snel open te gaan als je het aanklikt,

er zijn klanten waarbij er problemen waren door slecht vast internet en dus de opnames lange duur hadden om te openen, 

als alle opnames meer gecomprimeerd worden dan gaat het bij iedereen snel open bij aanklikken.

for the record, ik heb liever ook een perfect beeld in HD dan deze gecomprimeerde beelden.

op streamz zitten ook zo gecomprimeerde series 😞 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Compressie van opnames TV-box

Dan kunnen ze toch de streaming kwaliteit laten aanpassen aan de snelheid van je verbinding??? Dat lijkt me een veel logischere oplossing ipv iedereen slechte compressie voor te schotelen.

Ex-Netweter
 

Compressie van opnames TV-box

@fred67 @Master-Magic 

Ik heb hier een 55" Qled met een TV-box en ben erg kritisch wanneer het op het beeld aankomt.

Ik heb bij de zenders in HD hier nog nooit iets van opgemerkt.

Als op je TV teveel beeldverbeteringsinstellingen aanstaan kan dit ook voor tot artefacten zorgen.

Hier staan die beeldverbeteringsinstellingen allemaal af. Een perfect beeld kan je niet meer verbeteren.(het wordt alleen maar slechter).

Bij de zenders in SD is het beeld sowieso minder.

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Compressie van opnames TV-box

@Ex-Netweter 
Idd een oled 55inch. Beeldverbetering zo goed als uit. Top beeld.

Het verschil tussen live beeld en opnames was duidelijk zichtbaar. Dus zeker niets te maken met de tv of de instellingen ervan. 

Wel is het zo dat dit zeer afhankelijk is van zender en of programma. Vooral drukke / snelle beelden verliezen veel detail door de compressie. Terwijl de live uitzending dit totaal niet heeft. Een typisch compressie probleem dus volgens mij. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compressie van opnames TV-box

@fred67 is al sinds de testen dat die problemen er zijn van het inladen van die opnames en op aanvraag dingen, misschien is dat de beperking van die cloud opname, we weten het niet hé, er word angstvallig over gezwegen hoe het werkt allemaal.

maar merk dit al van in het begin de compressie, maar dit heeft al altijd zo geweest voor op aanvraag dingen, want nu vraag je de beelden aan via internet, vroeger was dit op de HDD gezet, dus 1op1 opname op de HDD, nu word dit via internet opgevraagd.

vrees dat we altijd beetje beperkt gaan zijn bij opvragingen, misschien als de analoge zenders van de kabel zijn dat het stabieler en sneller kan, wie weet, we zullen het moeten afwachten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Compressie van opnames TV-box

@fred67 

99% van wat ik kijk is opgenomen en nog geen compressie gezien.

Ik zie geen verschil met live beelden.

Ik was TV-box-tester en had toen ook terugkijk TV en die beelden waren wel duidelijk (veel) slechter.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Compressie van opnames TV-box

@Master-Magic @fred67 alle opnames van alle klanten zo zwaar comprimeren omdat dit bij sommige klanten problemen geeft omdat ze traag internet hebben, zou inderdaad een onbegrijpelijk domme beslissing zijn. Ik vind sowieso dat live & uitgesteld TV niet meer te vergelijken valt qua beeldkwaliteit met de Netflixen, Disney+ & Prime van deze wereld. Al zijn dit inderdaad miljardenbedrijven, maar ze gebruiken dan wel weer dezelfde infrastructuur als Telenet om de video aan de man te brengen... 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compressie van opnames TV-box

@m-jan20 niet vergeten dat die cloud gebruikt wordt voor belgie en Nederland, heeft er misschien ook mee te maken, de cloud server staat in Nederland, ook al een eindje van ons.

maar we zullen het nooit echt weten, we kunnen alleen de ervaring en dingen melden dat we zien en merken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Compressie van opnames TV-box

@Master-Magic de servers van Netflix worden over de hele wereld gebruikt hoor 😉 (al zijn die servers eigenlijk van AWS) 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Compressie van opnames TV-box

@m-jan20 denk niet dat je dat kan en mag vergelijken, 

voor netflix staan er verschillende in alle landen, alle landen hebben zo hun eigen server backup voor netflix en die van telenet is gedeeld in een Vlaams deel en een Nederlands deel voor dezelfde apparatuur.

iets dat er al opstaat vergelijken met iets dat er nog moet opkomen, in dit verband een opname is heel wat anders dus.

er zijn ook veel verschillen in servers, de hoeveelheid in een rack (UP) bv, maar we wijken uit over de problemen van compressie bij de opnames van telenet.

kan soms bij de zenders liggen ook dat ze het zo afleveren.

in die kwaliteit zodat je het niet zou delen met andere bv, wie weet.....


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Compressie van opnames TV-box


@m-jan20  schreef:

@Master-Magic de servers van Netflix worden over de hele wereld gebruikt hoor 😉 (al zijn die servers eigenlijk van AWS) 


Dat klopt niet helemaal. Netflix gebruikt AWS voor hun backend database, en de userinterface naar de klanten. Maar de films zelf staan op hun eigen CDN: Open Connect.

 

Hier bestaat een zeer interessant artikel over waar ik altijd naar refereer als ik cloud cursussen geef: http://highscalability.com/blog/2017/12/11/netflix-what-happens-when-you-press-play.html


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Compressie van opnames TV-box

Je gaat me toch niet zeggen dat telenet niet lokaal kan wat netflix wereldwijd doet?

Die beeldkwaliteit daar is pakken beter (en eindelijk eens minstens in 1080p gaan ipv 720p / 1080i).

 

En idd gaan we wat off topic.
In bepaalde opnames is de compressie erbarmelijk. Dat viel me zeker op toen er gekeken werd naar bv complexe beelden in de masked singer. Ik zou even moeten checken, maar denk dat het beeld via vtm-go over chromecast beter is dan de opname uit de cloud van telenet.

 

Telenet heeft volgens mij zeker de kwaliteit / capaciteit in huis om dat beter te kunnen doen.

En de bekabelde verbindingen van telenet moeten toch allemaal voldoende zijn om een goed beeld te streamen? En mensen die paar mensen die via een slechte wifi werken moeten ze dan idd maar een lagere bitrate streaming geven om dat op te lossen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Compressie van opnames TV-box

@fred67 

Hier wordt er ook naar (de opnames van) The Masked Singer gekeken.

Er is hier geen verschil met Live TV. Geen compressie op te merken.

De beeldkwaliteit is hier beter als vroeger de Digicorder.

Ik zou dus niet veralgemenen.

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Compressie van opnames TV-box

lol telenet heeft er weinig mee te maken in feite

beeldkwaliteit is hetzelfde, gaat dus over ethernet, check je verbinding zou ik zeggen

 

servers zijn van liberty global de grote groep van