24768
netweters
|
152542
antwoorden
|
20719
vragen
|
We kregen onlangs een nieuwe TV box (zo een hele kleine).
Met de vorige erkende onze televisie (Samsung The frame) onmiddelijk de decoder, en werkte ook onze universele afstandsbediening van Samsung om de tvbox te bedienen. Met die nieuwe (kleine) tv box (2024) kan dit niet meer. Is er een oplossing? Of laat ik die kleine tv box beter weer inwisselen voor het vorige model? (Als dit nog kan)
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: De nieuwe TV box is niet meer compatibel met Samsung
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat de universele afstandsbediening het niet doet wil niet zeggen dat de TV-box incompatibel is met je TV.
Ik vermoed dat de afstandsbediening van Samsung IR gebruikt, maar daar heeft de TV-box IP geen ondersteuning voor.
Als het echt een dealbreker is kan je gaan omruilen, maar in principe werken beide toestellen zoals het hoort. Je gebruikt hier dan gewoon de afstandsbediening van de TV-box.
Enige tijd geleden nog een nieuwe Samsung gekocht en de tvbox werkt perfect. Zelfs de samsung afstandsbediening kan voor bepaald aantal dingen gebruikt worden, en die van Telenet doet het zoals het moet.
gaat het hier wel degelijk over de TVbox IP dus zonder coax aansluiting.
of gaat het over de kleine TV-box met 1 coax (werkte hier de Samsung AB wel)
of was uw vorige decoder gewoon de digicorder.
Ik heb nog een Samsung Smart TV van 2013. De TV Box werkt perfect, het werkt trouwens ook perfect met Apple TV.
Ik gebruik nooit de afstandsbediening van de TV, enkel TV Box.
Enkel als ik van HDMI verander voor de PS5.
Je wilt je TV Box zeker niet veranderen voor een Digirecorder. Dat is gewoon niet logisch, het is super traag en gebruikt meer energie + super groot.
Ik gebruik mijn Samsung afstandsbediening ook niet.
Vroeger had ik een Logitech Harmony One maar sinds ik 6 jaar geleden overschakelde op de TV-box gebruik ik enkel nog de afstandsbediening van de TV-box.
Ik heb het over de nieuwe tv-box (die zeer kleine van 7 op 7cm ofzo)
Ik zou dus liever teruggaan naar de vorige tv-box (ook al zonder harde schijf of IR ontvanger)
Verwijder de Telenet decoder eens van uw Samsung TV.
Daarna probeer je de Samsung AB terug te koppelen met de Telenet decoder op HDMI waar de decoder aangesloten is. normaal herkent de Samsung TV de decoder als een Telenet decoder. Als dit niet et geval is kijk dan eens of er een firmware update voor je TV is.
De vorige tv box werd inderdaad herkent als Telenet decoder. Deze niruwe mini tv-box niet. Er is geen firmware-update.
Het zal allemaal nog wat te nieuw zijn.
Op uw samsung TV, ga naar Settings -> general -> external Device Manager en activeer Anynet+ (HDMI-CEC). Elke Samsung TV sinds 2012 ondersteunt Anynet+ en de TV Boxen ook.
Er komt sowieso geen firmware update voor dat, je moet waarschijnlijk iets activeren in settings. Als dat nog altijd niet werkt, dan kan ChatGPT je misschien verder helpen.
Niemand gaat je een telenet decoder geven. Telenet heeft ze allemaal "gerecycleerd".
Nieuw is hij niet wordt in Europa al 4 jaar gebruikt
Kijk de tv eens na in de instellingen
@Master-Magic schreef:@luc55 @Stavros Het gaat hier over de ip tv box, die werkt anders dan de gewone tv box 😏
@luc55 heeft wel een punt, het toestel is niet nieuw. Het werd in 2020 gelanceerd, eerst in Polen.
@WG94 het gaat me niet of die nieuw is of niet, het gaat me erover dat de ip tv box niet helemaal hetzelfde is als de tv box met coax qua bediening met de afstandsbediening en herkenning door de tv's.
Een vriendin is halve pools daar heb toestel 1 keer toestel gezien +- 4 jaar geleden
Zelfde als bij ons menu met hun zenders
Alleen kan je overal gebruiken zoals zij doet hier al een tijdje
En Base tv gebruikt hem ook zelfde menu alleen groene tint in plaats van geel