Beste community / Webcare,
Verplichte overstap TV-box veroorzaakt al 3 maanden problemen bij opvragen opnames, las hier gelijkaardige problemen, reeds modem en TV-box herstart, geen oplossing.
Oneindig laden op Chrome/Firefox en DRM-foutcode 6006 op Edge op PC – Drie gesloten tickets zonder oplossing, hardnekkig technisch probleem waarbij de reguliere klantendienst mij in een oneindige cirkel van afgesloten tickets lanceert. Slaagkans opvraging opnames ~50%. Op exact hetzelfde wifi-netwerk start diezelfde opname via de smartphone-app wél direct. Het probleem zit dus zuiver in de serverzijde/DRM-handshake richting desktopbrowsers.
Doelstelling: Stabiele, permanente oplossing voor het streamen van cloud-opnames via de browser op desktop pc, én een einde aan het willekeurig sluiten van mijn dossier. De Netweters is mijn laatste hoop om dit onderling op te lossen, de enige oplossing die dan nog overblijft, het dossier overmaken aan de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Aanleiding: Op 17 februari stuurde Telenet een dringende mail: als oude Digicorder-gebruiker werd ik verplicht om vóór 7 april over te stappen naar de TV-box v2, anders zou ik de toegang tot de Telenet TV-app en -website verliezen. Op 11 maart is de overstap administratief doorgevoerd. Ik ben puur overgestapt om probleemloos op PC te kunnen blijven kijken, het resultaat kennen we ondertussen, Telenet kan zijn beloftes niet waarmaken.
Tijdlijn van de service-escalatie:
-
6 & 7 augustus: Eerste chat gestart met gedetailleerde diagnose (DRM-fout / Foutcode 6006).
-
10 augustus: Dossier doorgestuurd naar backoffice (Case S-66872165).
-
13 augustus: Uitgebreide mail gestuurd (Case S-67056294). Telenet belt 1x tijdens mijn werktijd, sluit naderhand de dossiers eenzijdig en blokkeert antwoordmails.
-
14 augustus: Chat voor de 1e keer automatisch gesloten.
-
27 augustus: Nieuwe chat gestart om de dossiers te heropenen.
-
28 augustus: Medewerker meldt een algemeen regionaal netwerkprobleem en maakt een 3e dossier aan (S-68561872). Belooft een permanente oplossing.
-
29 augustus: Bevestiging dat alle info (inclusief vraag tot cloud-profielreset) is toegevoegd aan S-68561872.
-
30 augustus: Medewerker zegt uitdrukkelijk toe: "Het dossier zal open blijven. De voorkeur voor contact is nu ingesteld op e-mail."
-
31 augustus: Nogmaals benadrukt dat het dossier open moet blijven.
-
2 september: Automatische melding in de chat: "Dit gesprek is gesloten." — opnieuw zonder enige oplossing, e-mail of inhoudelijke update.
Vraag aan Webcare: Kan een moderator of webcare-medewerker dossier S-68561872 (waarin ook S-66872165 en S-67056294 zitten) definitief vastpinnen als zijnde onopgelost en laten onderzoeken door de technische backoffice voor een DRM-/profielreset en deze problematiek eindelijk oplossen?