Beantwoorden
Edwin60
Professional Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag On a roll... Tien op tien!

Deskto PC, opnames starten niet.

Beste community / Webcare,

Verplichte overstap TV-box veroorzaakt al 3 maanden problemen bij opvragen opnames, las hier gelijkaardige problemen, reeds modem en TV-box herstart, geen oplossing.

Oneindig laden op Chrome/Firefox en DRM-foutcode 6006 op Edge op PC – Drie gesloten tickets zonder oplossing, hardnekkig technisch probleem waarbij de reguliere klantendienst mij in een oneindige cirkel van afgesloten tickets lanceert. Slaagkans opvraging opnames ~50%. Op exact hetzelfde wifi-netwerk start diezelfde opname via de smartphone-app wél direct. Het probleem zit dus zuiver in de serverzijde/DRM-handshake richting desktopbrowsers.

Doelstelling: Stabiele, permanente oplossing voor het streamen van cloud-opnames via de browser op desktop pc, én een einde aan het willekeurig sluiten van mijn dossier. De Netweters is mijn laatste hoop om dit onderling op te lossen, de enige oplossing die dan nog overblijft, het dossier overmaken aan de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.

Aanleiding: Op 17 februari stuurde Telenet een dringende mail: als oude Digicorder-gebruiker werd ik verplicht om vóór 7 april over te stappen naar de TV-box v2, anders zou ik de toegang tot de Telenet TV-app en -website verliezen. Op 11 maart is de overstap administratief doorgevoerd. Ik ben puur overgestapt om probleemloos op PC te kunnen blijven kijken, het resultaat kennen we ondertussen, Telenet kan zijn beloftes niet waarmaken.

Tijdlijn van de service-escalatie:

• 6 & 7 augustus: Eerste chat gestart met gedetailleerde diagnose (DRM-fout / Foutcode 6006).

• 10 augustus: Dossier doorgestuurd naar backoffice (Case S-66872165).

• 13 augustus: Uitgebreide mail gestuurd (Case S-67056294). Telenet belt 1x tijdens mijn werktijd, sluit naderhand de dossiers eenzijdig en blokkeert antwoordmails.

• 14 augustus: Chat voor de 1e keer automatisch gesloten.

• 27 augustus: Nieuwe chat gestart om de dossiers te heropenen.

• 28 augustus: Medewerker meldt een algemeen regionaal netwerkprobleem en maakt een 3e dossier aan (S-68561872). Belooft een permanente oplossing.

• 29 augustus: Bevestiging dat alle info (inclusief vraag tot cloud-profielreset) is toegevoegd aan S-68561872.

• 30 augustus: Medewerker zegt uitdrukkelijk toe: "Het dossier zal open blijven. De voorkeur voor contact is nu ingesteld op e-mail."

• 31 augustus: Nogmaals benadrukt dat het dossier open moet blijven.

• 2 september: Automatische melding in de chat: "Dit gesprek is gesloten." — opnieuw zonder enige oplossing, e-mail of inhoudelijke update.

Vraag aan Webcare: Kan een moderator of webcare-medewerker dossier S-68561872 (waarin ook S-66872165 en S-67056294 zitten) definitief vastpinnen als zijnde onopgelost en laten onderzoeken door de technische backoffice voor een DRM-/profielreset en deze problematiek eindelijk oplossen?

3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Edwin60 daar dit een forum is door klanten en voor klanten vrees ik dat je via deze weg niet veel zal kunnen geholpen worden, wij kunnen ook niks zien van je cases en oplossingen.

als het al regionaal zit je probleem zal dit daar moeten opgelost worden in je regio waar er iets fout loopt.

veel succes verder met je probleem.

misschien extra vraag, zit er nergens vpn actief op die pc, dit kan ook het kijken probleem veroorzaken.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Edwin60
Professional Weetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag On a roll... Tien op tien!

@Master-Magic ik weet dat het niet veel zal uithalen, ik lees rond deze periode dat er nog getroffen worden.
Regionaal probleem, het lukt wel met de smartphone, maar goed dit is een ander platform.
Niets is onfeilbaar maar dit is buiten properties, sleept al maanden aan en telkens het ticket sluiten = telkens opnieuw de uitleg = geen opgebouwd dossier
Gehuurde, gekochte digicorder + diensten ontnemen bij geen overstap naar de TV box, voor welke service, 50% wel of niet een opname starten via desktop.
Mijn enige doelstelling hier is lezen wat anderen zouden doen in mijn plaats na herhaaldelijke vruchtloze procedures.
PS:
Er zullen wel meekijkers zijn die mijn bericht opvangen, wie weet een nieuwe start naar een positieve evolutie voor alle slachtoffers!
Er is geen VPN actief op de pc.
Er draaien geen adblockers of afwijkende netwerkinstellingen.
Alles is getest op meerdere browsers (Chrome, Edge, Firefox).
Op exact hetzelfde netwerk/wifi werkt de smartphone-app wél zonder problemen.

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Als er een probleem is, moet je dat melden aan Telenet (heb je gedaan). Je moet Telenet een redelijke tijd geven om het probleem op te lossen (dat heb je ruimschoors gedaan). Als het probleem niet opgelost geraakt binnen een redelijke termijn dan dien je formeel klacht in bij Telenet. Als binnen een redelijke termijn na indienen van uw klacht het probleem niet opgelost is, dan dien je een bemiddellingsklacht in bij de Ombudsdienst Telecommunicatie (dat heb je nog niet gedaan).