42241
netweters
|
18646
gesprekken
|
20140
vragen
|
Ik zou een tv box willen aanschaffen, ik heb momenteel 1 huur digicorder en 3 aangekochte digiboxen, kan ik die drie digiboxen nog blijven gebruiken (enkel om tv te kijken) als ik mijn digicorder inlever voor een tv box?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Digicorder omruilen naar tv box en gekochte digiboxen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat wordt waarschijnlijk niet geadviseerd want beperkingen, maar technisch lijkt me dat geen probleem.
De beperking (uiteraard) dat je geen recordings kan sharen tss tv box en digicorders
@Gino_vdm schreef:Ik zou een tv box willen aanschaffen, ik heb momenteel 1 huur digicorder en 3 aangekochte digiboxen, kan ik die drie digiboxen nog blijven gebruiken (enkel om tv te kijken) als ik mijn digicorder inlever voor een tv box?
@Gino_vdm het antwoord is kort: NEEN
het is ofwel een digicorder of een TV-box maar beide gaan niet, een TV-box met een CI+ module gaat wel.
@BandR schreef:Dat wordt waarschijnlijk niet geadviseerd want beperkingen, maar technisch lijkt me dat geen probleem.
De beperking (uiteraard) dat je geen recordings kan sharen tss tv box en digicorders
Het is heel simpel: van zodra je overgaat naar de TV-Box worden alle digiboxen en digicorders gedeactiveerd 🙄.
Technisch gezien is dat natuurlijk geen enkele noodzaak. Een (niet-intercatieve) digibox kan net zo goed blijven werken als een CI-module (deze blijven ook actief als je overstapt op de TV-Box).
Eigenlijk vind ik dat niet juist, gezien deze toestellen jouw eigendom zijn.
Technisch zouden ze ook nog perfect kunnen werken voor het Compact signaal, maar Telenet heeft de instellingen van de dgibox zodanig dichtgetimmerd, dat je niet kan scannen op het Compact Signaal.
@Gino_vdm Als je zou overschakelen en naar de tv box zou gaan kan je voor de andere tv toestellen dat een Digibox hebben opteren voor de Telenet tv app waar je de opnames (moest dat nodig zijn) ook op kan bekijken.
spijtig voor de digiboxen dat je hebt gekocht maar die zullen binnen de 5 jaar toch waardeloos worden als de coax digitale tv zenders worden verwijderd en er enkel via streaming wordt gewerkt.
tenzij de digicorders een update krijgen om eveneens tv over ip te gebruiken misschien. met evengoede beeldkwaliteit
@Gino_vdm neen ik zou niet omruilen tenzij uw extra apparaten ci+ zijn ( verkoop hiervan stopt ook bijna dacht ik)
of je extra boxen wil huren, of app gebruiken, en uw oude corders wil wegdoen
Ok duidelijk, bedankt iedereen voor het aanreiken van oplossingen, maar ik ga het toch maar houden op mijn gewone opstelling tot telenet ons verplicht van onze toestellen weg te doen. Het zou mooi geweest zijn om op onze slaapkamers gewoon tv te kijken met een digibox (zonder opnames) en gewoon in de woonkamer met de tv box te kijken. Helaas… te simpel