|
26.298
netweters
|
163.476
antwoorden
|
|
21.970
vragen
|
Is Telenet nu echt een charmeoffensief aan het voeren door alle tvboxen in eco-mode te zetten. Is dat nu echt om te verdoezelen dat ze al enkel jaren ter plaatse trappelen met hun internet aanbod maar toch de prijs altijd maar verhogen? En ja, je kan zogenaamde voordelen doen maar je moet wel eerst geld uitgeven om zogezegd geld te verdienen. Terwijl de aanbiedingen mits een beetje zoeken er ook zijn zonder verplichtingen. Het wordt echt huilen met de pet op, als zijn hun grote concurrenten geen haar beter.
Idem hier. Mijn Home Assistant integratie voor de tv box werkte gisteren ineens niet. Ik zag ook een geel lampje, wat ik normaal gezien niet zie, enkel blauw en wit. Geen foutmelding in Home Assistant, dan maar eens instellingen tv box gaan bekijken en jawel, eco modus aan. 🙄 Ongevraagd, zonder verwittiging.
@FJ_Mike schreef:Ongevraagd, zonder verwittiging.
Ik heb daar in oktober een aankondiging van gekregen en de dag na de wijziging een een tweede mail.
Dus normaal krijg je wel een verwittiging. Mogelijk ging er iets mis bij jou.
Er ging iets mis bij Telenet. 😉 Dat gebeurt wel meer. Bij mij niet, niets ontvangen.
Ik heb nog twee digicorders, @WG94 , en ga die binnenkort (van moetes ...😢) vervangen door TV-Boxen. Als ik hier nu lees dat die dingen standaard in eco modus gezet worden (wat daar exact het resultaat / de impact van is weet ik dus nog niet ...) ben ik daar dus niet echt blij mee ...
Los daarvan, wat mij nog meer tegen de borst stuit: met mijn twee digicorders had ik (eigenlijk mijn madam 😇) dubbele opname capaciteit tegenover één enkele digicorder, maar dat voordeel is dus niet meer van toepassing op de TV-Box.
Dat heeft heeft mij dus tot hiertoe tegengehouden om de overstap te maken. Helaas wordt mij nu het mes op de keel gezet ...😞
@StefaanH schreef:Als ik hier nu lees dat die dingen standaard in eco modus gezet worden (wat daar exact het resultaat / de impact van is weet ik dus nog niet ...) ben ik daar dus niet echt blij mee ...
Je kan dat gewoon wijzigen in de instellingen. Ze hebben gewoon de standaard instelling gewijzigd. Wie trouwens daarvoor zelf die instelling aangepast had (zoals ik) heeft helemaal geen automatische aanpassing gekregen.
nog tot minstens eind november zal je de digicorder nog aktief kunnen blijven gebruiken volgens mij.
en ik geloof dat ik enkele maanden geleden een nieuwsbericht las van telenet(weet niet meer welke website) van,
eind 2026 beslissen we als telenet of we er misschien toch langer mee doorgaan met de digicorders.
wellicht zal er ergens deze zomer meer nieuws komen over de datum,denk ik.