24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Betreft: eco-start tv-box
Sinds enige tijd schakelt de tv-box niet of heel traag uit naar eco-stand. Na herstarten kan het gebeuren dat na 5 minuten het lampje dooft. Dat lijkt na de laatste update(s) de nieuwe termijn. Voorheen was dat hooguit 1min.
Probleem is dat er na korte tijd (enkele dagen) niet meer teruggeschakeld wordt naar eco stand en er verbruik van +/-10Watt blijft, hoewel er in instellingen gekozen is voor eco-start. Het lampje blijft dan ook continue branden.
Is men bij Telenet op de hoogte van deze toestand?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb dat probleem telefonisch doorgegeven aan de klantendienst. Helaas moet ik zeggen dat het antwoord, voorzichtig gezegd, niet enthousiast klonk. Men ging het noteren, maar daar geloof ik niets van. Men kan er toch beter naar kijken want eco-start werkt niet meer.
@louishufk ik heb hier zelf nog niets over vernomen alleszins! Mijn 2e TV-box staat in eco-start en daar heb ik het issue nog niet gemerkt, maar deze staat ook op de slaapkamer, hou deze dus niet zo nauwlettend in de gaten.
Zijn er misschien nog andere Netweters met deze ervaring?
Ja inderdaad heb hier hetzelfde probleem met de tv box in de slaapkamer. Deze wordt niet dagelijks gebruikt, misschien ligt het daar aan.
Onderzoek bij Telenet heeft uitgewezen dat er inderdaad wat scheelde met de instelling eco-start op mijn tv-box. Het wordt verder onderzocht. Ondertussen is wel gebleken dat een diepe reboot tot op heden een oplossing heeft gegeven. Er is geen probleem meer geweest sinds dat ogenblik.
Ik heb een paar uur te vroeg gesproken.
Op dit ogenblik is het probleem terug. De box blijft weer hangen.
Of er is softwarematig iets aan de hand of mijn tv-box heeft een eigen probleem.
Ik ga hem nog eens herstarten maar het heeft geen zin op deze manier.
@louishufk klopt, enige dat ik weet is dat de engineer effectief vreemd gedrag kon aflezen in de logs van je TV-box. Hij ging het verder bekijken, maar kon me niet bevestigen of het om iets algemeen ging of iets individueel.
@snap1704 volg zeker het advies van Louis eens over het resetten van je TV-box via de knop achteraan.
ga ik uitproberen Suzy bedankt
Ik heb gisteravond voor de tweede keer die dag de tv-box moeten resetten. Opnieuw ging de box niet naar eco-start. Ik ben precies bezig aan een periode van de aanbidding van de heilige tv-box. Zit meer op mijn knieën voor de tv dan ernaar te kijken.
Hier even afsluiten.
Dat probleem is nu al enkele maanden niet meer voorgevallen. Ik kan het niet bewijzen maar zou durven denken dat men "iets" gevonden heeft dat het probleem veroorzaakt heeft. Dat zou in elk geval de veiligste oplossing zijn.