|
26.300
netweters
|
163.485
antwoorden
|
|
21.970
vragen
|
Mijn schoonvader (92 jaar) heeft ook die (dreig)-brief ontvangen ivm het inruilen van zijn decoder naar de tv-box.
Ik weet ook wel dat er weinig gaat gebeuren voor het einde van het jaar, maar ik heb toch geprobeerd van de rekening al eens te maken.
Hij heeft een vaste lijn en kijkt tv (ook terugkijk-tv), geen internet, geen mobiele telefoon...
Ik denk dat heel wat oudere mensen in dezelfde situatie zitten.
Hij betaalt nu 61,5€ per maand (voor de prijsverhoging).
Als ik nu bekijk wat hij zou nodig hebben kom ik aan minstens 93,96€ (One for 1)..., een verhoging dus van 50%...
Of maak ik een verkeerde berekening?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: inruilen tv-box - prijsverschil
@Benny3 schreef:Zeer waarschijnlijk was het signaal niet goed waar jij base gekeken hebt
@Benny3 die rommel van BASE heeft geen signaal nodig enkel een internet verbinding 😉
Is IP tv en daar is enkel een voldoende snelle intenet verbinding voor nodig 😁
En die snelle verbinding was er, Telenet/BASE geeft de meeste zenders een belachelijk weinige bitrate dat het niet om aan te zien is.
En dan krijg je slechte beeldkwaliteit en daar moet je helemaal geen dure en grote tv voor hebben dat zie je zo, ik heb dat vorig weekend zelf mogen zien bij mijn buurman, dat lees je hier
@Ex-Netweter
Het zijn nochtans jouw letterlijke woorden in dit topic:
https://www.netweters.be/t5/Lounge/En-daar-is-de-nieuwe-prijsverhoging-van-Telenet/m-p/215105#M8373
ok en wat heeft dat ondertussen allemaal met de topic te zien 🙄
Als jij zoiets zegt is het OK, maar als ik hetzelfde vraag, dan gaat het in tegen de vrije meningsuiting? Rare waarden heb jij.
Laten we het maar gewoon hebben over de gevolgen van overschakelen van digicorder naar tv-box...
@sb schreef:
Laten we het maar gewoon hebben over de gevolgen van overschakelen van digicorder naar tv-box...
@sb ik wilde gewoon nog eens reageren op deze post van hem, zo blazen over speakers van duizenden euro's en een 8K tv en bla bla bla
en dan afkomen da Telenet/BASE IP tv toch zo fantastisch beeld is dan reageer ik op zulke onzin. 😉
En dan nog antwoorden dat het aan de signaalkwaliteit ligt, pardon, wablief, zeg da nog eens... 🙄
Die signaalkwaliteit heb ik niet gezegd maar de technieker van Telenet. Ook dat de nieuwe tv boxen van Telenet ook enkel via internet werken. Ofwel zit jij hier te zeveren ofwel weet die technieker van Telenet er niets vanaf.
Met die 8K tv gaf ik als voorbeeld dat er steeds mensen zoals jij zijn die denken dat een 8K tv beter beeld geeft dan een 4K tv en dat het beeld van Telenet beter is dan dat van Base.
@Benny3 schreef:Die signaalkwaliteit heb ik niet gezegd maar de technieker van Telenet. Ook dat de nieuwe tv boxen van Telenet ook enkel via internet werken. Ofwel zit jij hier te zeveren ofwel weet die technieker van Telenet er niets vanaf.
@Benny3 als je toch de kenner wil uithangen, snelheid en afstand: AWG23 kabel ondersteunt stabiel 10 Gbps tot 100 meter; AWG24 kabel slechts 10 Gbps tot 55 meter en dan heb je pas verlies. 😉
De minimum vereisten voor 4K zijn 25 Mbps, laat staan dat je dat nodig hebt voor tv te kijken via de TV-box IP van Telenet, Sommige techniekers hebben nogal rijke fantasie...
@Benny3 schreef:
Met die 8K tv gaf ik als voorbeeld dat er steeds mensen zoals jij zijn die denken dat een 8K tv beter beeld geeft dan een 4K tv en dat het beeld van Telenet beter is dan dat van Base.
Yep het beeld via DVB-C is inderdaad een pak beter dan via IP van Telenet want ik heb het al getest 😉
En wa heb jij al getest buiten het budget BASE 😁
Zie maar da u vaste lijn blijft werken...
Wij zijn nu Terzake aan het kijken via de Base app.(Base app staat op een Google tv streamer en ben ingelogd met account van een collega) en het beeld is toch prima. Misschien als je twee tv's naast elkaar zet dat je verschil merkt maar op deze manier lijkt het ons prima.
@Benny3 schreef:Wij zijn nu Terzake aan het kijken via de Base app.(Base app staat op een Google tv streamer en ben ingelogd met account van een collega) en het beeld is toch prima. Misschien als je twee tv's naast elkaar zet dat je verschil merkt maar op deze manier lijkt het ons prima.
@Benny3 dat zijn appels met peren vergelijken e 😉
Die discussie is hier in een ver verleden ook al gevoerd de streams die Telenet aanbied voor hun apps zijn idd een pak beter van beeldkwaliteit als de streams die Telenet/BASE gebruikt voor hun IP box, het zijn namelijk niet de zelfde. 🙂
Ik heb hier ook een Google TV en ook al getest...