24751
netweters
|
152339
antwoorden
|
20691
vragen
|
30/05/2020
In een grote oude villa zijn er zes TV toestellen.
Telenet heeft hier zes TV boxen geplaatst, dit samen met zes powerline adapters DEVOLO.
Bij een éérste opstart heeft de TV box internet nodig.
Er zijn echter maar twee adapters welke verbinding geven met het internet.
De installateur van Telenet is zomaar vertrokken zonder dat alle toestellen werkten.
Dat zou toch niet mogen, waar is de fierheid hunne vaderen gebleven!
Ik heb voorlopig volgende gedaan.
De niet werkende TV boxen losgekoppeld en verbonden met internet zodat deze werken.
Dan terug geplaats daar waar Powerlan het laat afweten.
Alles werkt, ik weet ook dat je dan niet kunt opnemen vermits alles opgeslagen word in de CLOUD.
Maar dat maakt hier niks uit.
Internet via LAN of draadloos in hier (bijna) niet mogelijk, gezien de grote en structuur van het gebouw.
Mijn vraag naar de Netweters.
Zullen die TV boxen blijven werken nu ze niet aangesloten zijn op internet?
Na telefonische contact met Telenet wisten ze daar geen antwoord op.
Ik veronderstel dat de TV box af een toe een update ontvangt van Telenet.
Of een mogelijke oplossing is het plaatsen van een aantal (oude) Digiboxen of recorders.
Zou Telenet daar voor te vinden zijn?
Graag uw mening.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Blijven werken kan, maar is niet aangeraden. Je betaald ook maandelijks voor toestellen die niet werken. Kan je voor deze toestellen niet beter overstappen naar CI+ modules? Eenmalig betalen en dezelfde functionaliteit. De tv toestellen moeten er wel voor geschikt zijn.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje/
Wel navragen of ze verkrijgbaar zijn als je het zou overwegen.
Oude digiboxen of digicorders werken niet samen met tv-box. (hoewel die het zelf ook niet doen)
@ronalddocent ten aller eerste heeft de klant recht op alle werkende toestellen van een installateur. Moest het dus niet getest zijn voor die vertrok dan heb je recht op een gratis technieker terug binnen de 14 dagen. Daar teken je ook voor dat alles correct werkt en dat is het dus niet.
Voor je tv box heb je wel internet nodig niet enkel voor je updates.
Je kan er ook voor kiezen alles terug te zetten naar een digicorder maar tv box en digocrder of digibox gaan niet . Dus daar moet je in kiezen.
Ik dacht ook dat het aantal tv toestellen beperkt was tot 4.
Dat zou ook een goede reden zijn om er geen 6 geactiveerd te krijgen. Waarom ze er dan 6 plaatsen is een nieuw raadsel. Misschien eens contact nemen met de klantendienst.
@louishufk het zou wel kunnen zijn dat het gaat om een multi aansluiting en dan mag dat geen probleem geven.
Een oude draad met meer uitleg.
Wel interessant om te lezen
Meer dan 4 decoders is geen probleem, er kunnen wel maar 4 decoders op een digitale lijn zitten. Dit wil zeggen dat als je bijvoorbeeld play of playsports neemt je dit maar op 4/6 digicorders kan kijken. Wil je dit dan op alle 6 kijken moet je je een 2e maal abboneren voor dat pakket omdat ze op een 2e digitale lijn komen. Voor de opnames is dit hetzelfde, je zal dan opnames kunnen delen tussen digicorder 1 tot en met 4 en tussen 5 en 6. Of het met TV boxen ook zo is ben ik niet zeker
Bedankt voor deinfo.
Ok weet dat er CI+ kaartjes bestaan, maar op dit ogenblik had ik er niet meer aan gedacht.
Bedankt.
@ronalddocent is er op elke plaats waar een TV-Box staat wifi?
Wat is het verschil tussen een gewone aansluiting en een multiaansluiting?
Ik het daar nooit van gehoord.
Ik denk dat je met een gewone aansluiting alles kan doen, of heb ik het verkeerd voor?
@ronalddocent met een multiaansluiting wordt bedoeld dat je meerdere tv toestellen en decoders kan aansluiten. Denk bijvoorbeeld aan een ziekenhuis of een hotel of een B&B. Maar enkel dat soort klanten hebben dat wij als particulieren klant hebben dit niet nodig en is ook niet te krijgen.
Om het goede begrip.
De zes TV boxen werken allemaal. Na dat ik een voor een verbonden heb met internet.
Van de zes powerlan (DEVOLO) zijn er echter maar twee die internet verbinding maken.
Dit door diverse problemen.
Voor residentiële klanten is om wettelijke redenen het aantal toestellen beperkt tot 4.
Waarom bepaalde dingen bij u niet helemaal werken kan ik niet zeggen, maar je kan wel meer toestellen aansluiten volgens https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/digitale-tv/business-tv-plus/
Daar zal wel een kostenplaatje aan vast hangen.