Beantwoorden
Veerle1969
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Geen coaxkabel meer nodig bij Telenet TV-box IP?

Klopt het dat er bij nieuwbouw geen coax meer moet voorzien worden naar de tv's?

Dat de nieuwste tv box enkel nog utp nodig heeft?

Werkt die box dan even snel bij het zappen als de vorige modellen want uit ervaring weet

ik dat zappen met bv een CI+ kaartje tergend traag gaat?

Ik had hier graag een "nieuw onderwerp" over gestart, maar ik vind precies nergens meer de knop "nieuw onderwerp" terug.

Zie die knop ergens verborgen dan?

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Re: Stopzetting verkoop decoders en TV met een kaartje

8 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV-box-IP heeft geen coax nodig maar de gewone TV-box wel.

De Telenet Modem heeft in ieder geval wel de coax nodig voor internet.

Dat het zappen met een CI kaartje traag gaat ligt niet aan het kaartje maar aan de TV.

Trek de module en het kaartje eens uit je TV en zap dan van preselectie 2 (TV1) naar preselectie 4 (CANVAS) dan zal je zien dat dit ook traag gaat en er zit geen kaartje in de TV.

Waarom deze 2 zenders? Omdat deze ongecodeerd op de kabel zitten.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Veerle1969  schreef:

Ik had hier graag een "nieuw onderwerp" over gestart, maar ik vind precies nergens meer de knop "nieuw onderwerp" terug.

Die knop is momenteel inderdaad niet meer zo prominent aanwezig door de “Vier 10 jaar De Netweters samen met ons!”- knop.

Als je naar een specifieke categorie gaat kan je wel nogsteeds een nieuw onderwerp starten.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Bjarne
Expert Moderator
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? Jij #DTV. Goed bezig!

@Veerle1969  schreef:

@Veerle1969 Ik heb van jouw vraag een apart topic gemaakt. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Veerle1969
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Gaat de gewone tv box niet uit de markt dan?

WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! Krak GP, kort voor Giga Poster!

Op een bepaald moment wel, maar dat is momenteel nog niet aan de orde.

Voorlopig zijn Digibox, Digicorder en TV-box via coax nog gewoon ondersteund. De afschakeling van TV via coax staat op de planning (2030) maar is nog niet officieel.

Enkel de verkoop van DVB-C producten (Digibox, Digicoder en TV met een kaartje) wordt gestopt, Digibox en Digicorder blijven net zoals de TV-box voorlopig nog te huur.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Ik wou geen nieuw topic starten dus post mijn vraag maar hier aangezien het ook over de nieuwe tv box gaat. 

Weet iemand van de experts toevallig of het al mogelijk is om mijn vorige tv box. ( versie 2) om te ruilen voor de nieuwe IP tv box? 

Indien niet spaart dit mij al een trip naar het Telenetcenter hier in Leuven uit. 

luc55
Freshman Meesterweter
Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Wat we wel nu wel zien zijn ze de klanten van digibox en digicorder aan vragen zijn of ze interesse hebben op tv box ip

Dit is een grote groep (hou je e-mail box bo.jpgin de gaten wordt via deze weg gevraagd )

Zoals je zeg je hebt een zeer goed toestel tv box eigenlijk kan hij in de toekomst perfect via internet werken

ruilen moet niet

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

@luc55 Bedankt voor de feedback, ik weet dat ruilen niet hoeft aangezien hij compatibel is naar de toekomst toe maar zou Telenet ermee akkoord gaan als ik hem wil ruilen naar het nieuwere model?