Beantwoorden
MaartenProvo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen internet op TV-box na instellen van bridging

Hoi

Na de problemen met de configuratie in mijn Telenet ben ik overgegaan van DMZ naar Modem bridging voor mijn Unifi-setup. Maar nu wou ik vandaag iets kijken op de TV-box en ik krijg de melding dat die geen internet heeft.

Bij het nakijken zie ik nu dat die een ip-adres heeft 192.168.0.100. Moet ik daar ook nog ergens iets instellen? Ter info, mijn TV-box is rechtstreeks aangesloten op mijn Telenet modem.

Groetjes

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Geen internet op TV-box

0 Likes
3 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen internet op TV-box na instellen van bridging

@MaartenProvo herstart hem eens of dat geen oplossing geeft, soms kan dit helpen bij aanpassingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Geen internet op TV-box na instellen van bridging

Als je modem in bridging staat, gaat die publieke adres space geven aan zowel de modem als de router erachter, dus maakt in C niks uit of je nu bridging doet of niet, gezien je TV box direct aan je modem gekoppeld zit.  Krijgt idd een 192.168.0.X adres, normaal ook een IPv6 public adres.

Check wel goed op de dmz etc uitgeschakeld is, kan natuurlijk dingen beinvloeden, afh vd config

0 Likes
MaartenProvo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Goed gevonden! Mooi, mooi!

Geen internet op TV-box na instellen van bridging

TV-box alleen herstarten was geen verschil, de modem alleen ook niet. Maar met de twee tegelijk te resetten heeft het nu wel gewerkt. Bedankt!