Beantwoorden
jmo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

Dag iedereen,

Sinds april dit jaar heb ik drie TV boxen in huis: twee die dagelijks gebruikt worden, en één die zeer sporadisch gebruikt wordt. Deze laatste heeft enkele maanden niet meer aan gestaan (en dus ook zonder spanning gestaan), en toen ik die gisteren wou aan zetten, kreeg ik de foutmelding dat er geen internet was (error CS9006 - CS9666).

Bij de activatie heb ik hetzelfde probleem gehad met de drie toestellen: de activatie leek in orde, ze waren te zien in Mijn Telenet en ook bij Telenet leek alles in orde. Uiteindelijk heb ik toen een technische medewerker aan de lijn gehad die me liet weten dat het MAC-address opnieuw geregistreerd diende te worden bij Telenet, en iets later begonnen ze één na één te werken.

Gisteren belde ik naar Telenet en kreeg ik een dame aan de lijn die de standaard stappen overliep: steekt de HDMI-kabel in, de stroomkabel, etc... Ze vroeg ook of de modem al herstart was. Ik gaf aan dat dit nog niet gebeurd was, en haalde bovenstaande situatie aan als reden/oorzaak, én dat ik de modem liever niet herstartte omdat dan internet en de andere TV's ook zouden uitvallen. Tevens liet ik weten dat ik systeembeheerder ben (en dat ik er dus zeker van was dat een herstart niet zou helpen), maar ze zei "dat ik niet moest denken het beter te weten" en weigerde me nog verder te helpen en sloot het gesprek af.

Dan de modem toch maar herstart (uiteraard zonder resultaat), waarna ik opnieuw naar Telenet heb gebeld. Dit keer kreeg ik een dame aan de lijn die er echt wel alles aan heeft gedaan om uit te zoeken waar de fout lag, maar helaas kon ze mij niet helpen. Ze boekte een afspraak in met een technieker die langs zou komen midden december.

Ondertussen heb ik echter zelf nog wat andere dingen getest:

Als ik mijn laptop aansluit op de kabel naar de TV-box, heb ik netwerk, krijg ik een Telenet IP, en heb ik een correcte, stabiele verbinding
Sluit ik mijn TV-box aan, dan zie ik geen link verschijnen op de modem (LEDje brandt niet op de poort van de modem)
Omdat de kabel nogal snel-snel geplaatst was indertijd, heb ik de fiche van de kabel vervangen door een nieuwe fiche - zelfde resultaat: laptop heeft onmiddellijk een stabiele connectie, TV-box geeft geen link
Als ik de TV-box naast de modem plaats en aansluit met een nieuwe, korte netwerkkabel, krijg ik nog steeds geen link

Mijn indruk is dan ook dat de TV-box niet werkt - modem en kabel lijken me perfect in orde te zijn. En dan lijkt het me zinloos dat er een technieker langs komt.

Ik zou dan ook naar de Telenet winkel willen gaan om de TV-box om te ruilen, maar wou even eerst horen of iemand dit al aan de hand heeft gehad, of dat er misschien iets is dat ik nog over het hoofd zie.

Alvast bedankt voor de info!

0 Likes
6 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5315
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

@jmo 

Mogelijks is de tv box gedeactiveerd door een lange tijd niet gebruiken en zal die uit het systeem zijn gehaald.

best eens laten activeren weer en als dat niet lukt hem omruilen in een Telenet shop, je verliest niks, alles staat in de cloud van je instellingen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

De procedure die je best volgt bij foutcode CS9006 kan je hier nalezen: https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/telenet-tv---foutmeldingen/cs9006

Fabrieksinstellingen terugzetten kan je ook nog proberen: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...

TV-box herinstalleren of via Wifi verbinden probeer je best ook eens uit: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-decoder-of-kaar...

Als niets lukt, meteen omwisselen in een Telenet-shop.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

@jmo 

Je tv box is gedeactiveerd in dit geval.

Om de zoveel tijd zal er achterliggend een check plaats vinden of je tv box nog is verbonden met het internet. Als dit niet het geval is dan zal je tv box ook gedeactiveerd worden. Hiervoor dien je de klantendienst te contacteren zodat deze terug geactiveerd gaat worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jmo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

Bedankt aan iedereen die heeft geantwoord.

Volgens Telenet is mijn TV-box nog steeds geactiveerd (dat was ook het probleem bij de initiële activatie: in het systeem van Telenet staat de TV-box als zijnde geactiveerd).

De procedure voor CS9006 heb ik gevolgd, maar dat helpt niet.

Fabrieksinstellingen terugzetten heb ik geprobeerd, maar dat weigert de TV-box zonder internetverbinding. En de TV-box kan geen internetverbinding krijgen (want de modem geeft aan dat er geen link is).

Ik vrees dat de TV-box dan ook effectief defect is, dus ga ik morgen even naar de winkel om 'm om te wisselen.

Wordt vervolgd!

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

@jmo Als je geen connectie hebt kan het zijn dat je netwerkkaart van je tv box defect is. 

Ik heb mijn tv box ook lange tijd niet gebruikt en bij mij werkt het wel. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jmo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Verander-je-wachtwoord-dag Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your fifth party!

TV box defect na lange tijd niet gebruikt te zijn?

Dag iedereen,

'k Had beloofd nog even te laten weten hoe het af zou lopen, dus bij deze.

Deze voormiddag heb ik m'n TV-box omgewisseld voor een andere, en bij thuiskomst werkte de nieuwe TV-box na het aansluiten vrijwel onmiddellijk. Het lijkt er dus inderdaad op dat de netwerkaansluiting in de TV-box defect is geraakt op de één of andere manier.

Nogmaals bedankt voor de reacties!