24797
netweters
|
152764
antwoorden
|
20738
vragen
|
Wij hebben nog altijd problemen (vooral bij opnames) dat het geluid niet synchroon loopt. Ik heb al 1001 dingen geprobeerd maar niets lijkt echt te werken.
Dit probleem doet zich al voor sinds het begin en ik heb hier al paar keer voor ingebeld ook.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@seldo, ik heb jouw post even op het publieke TV-box gedeelte geplaatst. Ondertussen zijn er al heel wat extra TV-box klanten die jou hier kunnen helpen.
Vervelend dat je het probleem nog steeds in dezelfde mate ervaart!
Kan je anders even je set-up aan de post toevoegen? Dan gaan anderen een beter beeld krijgen van hoe je TV-box is aangesloten en of je eventueel een versterker of surround gebruikt.
Beste,
Ik heb op mijn samsung TV bij expert instellingen een vertraging van de audio ingesteld om de asynchrone werking te verhelpen.
Ja het betert maar is niet 100% en het geluid is van slechtere kwaliteit dan
Ik heb eeb sony bravia tv en een sony ht-rt3 soundbar. Die zijn via hdmi met elkaar verbonden. Op een andere hdmi komt de digicorder toe op de tv.
@seldo schreef:Ik heb eeb sony bravia tv en een sony ht-rt3 soundbar. Die zijn via hdmi met elkaar verbonden. Op een andere hdmi komt de digicorder toe op de tv.
Is 1 van de hdmi-poorten hdmi arc? Ik ben geen specialist hoor, maar mijn soundbar hangt aan de hdmi arc zonder problemen.
Hier ook een Sony Bravia TV en een Sonos soundbar en de dezelfde sync problemen.
Schakel ik de TV-box eerst aan, die ook de TV en de sonos activeert , dan lopen beeld en klank niet samen.
Echter, als ik eerst enkel de TV aanzet, die dan automatisch de sonos activeert, en pas daarna de TV-box aanzet loopt de sync goed.
Hier zit deze ook op de arc
@Suzy ik ben dit momenteel aan het testen en voorlopig lijkt dit te werken.
@Suzy Ik heb dit probleem ook , met de Sonos Beam. Oplossing zoals boven aangehaald helpt bij mij niet. Av sync gebruiken van tv of Sonos geeft ook niet het juiste resultaat. Het enige dat helpt is dolby uitzetten op de tv box maar dat vind ik uiteraard geen goede oplossing. Heel vervelend probleem dat niet opgelost raakt blijkbaar.
Hallo,
Ik zit hier ook mee. Bij mij helpt het aan of uitzetten van de Dolby niet.
Mijn opstelling is de TV Box aangsloten op een receiver, en via die uitgang naar de TV. De afstandsbediening van de box beheert alle apparaten.
In een andere conversatie hier las ik iemand die het oploste door de box aan de TV aan te sluiten, en een optische kabel van de TV naar de receiver.
Maar ik begrijp dat niet goed, want ik dacht dat de receiver juist de output moet geven van zowel beeld naar de TV als geluid naar de speakers?
Groet,
Ollie
@Ex-Netweter ik heb alles aangesloten op mijn smart tv en ga van de tv voor het geluid optisch naar de receiver.
Jos