Beantwoorden
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Andy hier. Hallo, ik overweeg om over te stappen naar de nieuwe tv-box ipv digicorder maar vind nergens een antwoord op het volgende. Met de recorder heb ik meerdere uitgangen zodat ik bvb een radio-station kan beluisteren via mijn versterker zoner mijn tv te moeten aanzetten. Kan dit ook met de nieuwe box ?

 

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Tv-box

8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

@Andylucky 

Heb een topic gevonden waarin ongeveer dezelfde vraag gesteld word en blijkbaar zou het kunnen zonder dat de tv aanstaat. 

Lees dit topic eens door daarin staan misschien wel wat antwoorden waar je naar op zoek bent. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Bedankt Patrick, ik heb het allemaal bekeken maar er staat nergens of ik de audio-output van de box (behalve naar de tv) ook rechtstreeks aan mijn soundsystem kan koppelen.

Enig idee ?

Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Sorry, ik heb toch iets gevonden, blijkbaar kan het toch.

Merciekes, Andy

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1154
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Je moet er wel rekening mee houden dat de TV-box een radio app gebruikt. Je kan dus niet zomaar zappen naar de radiozender zoals dat op de Digibox/Digicorder kan.

Via spraakcommando kan het eventueel ook, dan hoef je TV ook niet aan te zetten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Ok WG94, bedankt.

Dan ga ik de overstap toch maar wagen.

Mali
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Leesbeest! Netjes!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

De TV-box heeft (o.a.) een optical-out. Als je versterker een optical-in heeft kan je dus met behulp van een optische kabel het geluid van de tv-box rechtstreeks naar je versterker sturen zonder dat de tv aanstaat.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2746
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Je zal een paar zaken moeten aanpassen als de tv niet mag aan staan bij veranderen van de radio zenders

Natuurlijk als je tv kijkt zal hem altijd zelf moeten aan zetten  is maar kleine moeite

https://www.ruconnected.nl/hdmi-cec/

 

Turdus_Maximus
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Star Wars Day Tien op tien! Jij bent af! Handje vol!

Heeft de TV-box meerdere in/outputs?

Correctie: je TV toestel moet dus zelf niet aan staan, ook niet bij de nieuwe tv-box https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/radio-luisteren-via-je-decoder/.headless.html?faqfinder=tr...

 

 

Wat ik wel vermoed is dat wanneer je de HDMI CEC functie gebruikt zal je tv-box ook weer uitschakelen wanneer je je TV uitschakelt nadat je je zender gekozen hebt via de UI, dus dan zal je die CEC functie wel even moeten uitzetten... tenzij ik me vergis en het optische stereosignaal blijft uitgezonden worden...