Het nut van de nieuwe TV-box - of het probleem ervan.
Meer en meer begin ik mij af te vragen wat nog het nut is om maandelijks abonneegeld te betalen voor een Telenet digicorder, en meer specifiek de Telenet TV Box. Reclame stoort meer en meer de kijker, het voelt alsof we de reclame letterlijk in ons strot geduwd krijgen. Ik heb begrip voor het feit dat reclame inkomsten zijn, en dus de algemene kosten van de kijker kunnen verlagen. Maar...
- kijken via een Telenet app / casting is gratis -> maar je krijgt er gedwongen reclame mee tijdens je programma. Dat begrijp ik.
- kijken via betalende TV-box (zowel kostprijs én huur(!)) -> je wordt nu ook hier gedwongen om reclame te kijken, tijdens live TV, tijdens je eigen opnames, tijdens gekozen opgeslagen programma content. Wat is mijn voordeel van de box dan nog? Het gemak? Een goede Chrome Cast box, die veel beter omgaat met Netflix, Disney+, je eigen content, is superieur vs de beschermde TV-box van Telenet.
Mijn enige conclusie hier: Telenet jaagt zijn eigen klanten zo weg. Vandaag kreeg ik een e-mail waarbij ik gratis, als One gebruiker, mag upgraden naar de TV-box. Ik heb het bekeken, maar bedank voor de eer. De klassieke Digicorder is gewoon nuttiger, en bezorgt mij als kijker minder stress. We kunnen die verdomde reclame - die op mij als volwassen individu die niet zomaar iets koopt zonder de kwaliteit ervan te onderzoeken, nauwelijks nog impact heeft - nu ten minste nog skippen, we kunnen ook bij internet panne TV kijken, en onze privacy is meer gerespecteerd. Moest ik de switch verplicht moeten doen, dan vrees ik dat de Telenet TV Box er ook niet komt, en ik op casting overschakel. Wat is jullie mening?