Beantwoorden
Miriam
Experienced Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Het volume van de afstandsbediening werkt niet met JVC

Vandaag een nieuwe JVC LT-55 geplaatst. Alles werkt alleen kan ik mijn volume niet bedienen via mijn Telenet afstandsbediening. Dit moet ik met mijn JVC afstandsbediening dien. Ook als ik opstart kan ik dat niet met enkel mijn Telenet afstandsbediening doen maat moet ik het eerst doen met de JVC, daar dan Telenetbox selecteren. En dan krijg ik beeld.

heb een halve dag met de klantendienst 3 aan de lijn gehangen en niemand wist wat te doen. Niets werkt. Naar een TN winkel gereden en opnieuw eenzelfde box gekregen, geplaatst maar werkt ook niet.

wat een gedoe! Weet iemand goe dit op te lossen aub?

kabel steekt in poort HDMI 1 arc (ook al in 2 en 3 gestoken en helpt niet), CEC actief, 0+TV helpt niet (afstandsbediening is gekoppeld).

9 reacties
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Area57_1
Professional Veelweter
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

• Heb je de nieuwe meegeleverde HDMI-kabel gebruikt (HDMI v2.0)?
  • Heb je de afstandsbediening al eens proberen in te stellen alsof jouw TV een audio-instalaltie is?
    Huisje-knop > Tandwiel > Beeld en geluid > Afstandsbediening aan audiosysteem koppelen
Miriam
Experienced Beetjesweter

Bedankt voor je reactie. Ja, allemaal gedaan en geprobeerd. Hij erkent mijn (nieuwe) JVC niet. Dat zou toch niet mogen? Nu is het zeer omslachtig met 2 afstandsbedieningen, vakantieverhuur-verblijf dus nu moet ik hier een ingewikkelde handleiding leggen voor huurders!? Dit is voor mij echt een no go! Thuis dezelfde TV en Proximus en daar verloopt alles probleemloos met 1 afstandsbediening. Dus zoek ik voor Telenet dringend een oplossing.

Miriam
Experienced Beetjesweter

Nope, heb ik al xxx-tig keer geprobeerd. Hij herkent mijn JVC niet, qua geluid! Heel bizar. Zie mijn foto met foutmelding😊

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Miriam het kan zijn dat deze tv merk en type nog niet in de lijst staat van tv’s dat werken met de tv box, best eens melden aan Telenet zelf zodat ze dit kunnen bijwerken of nakijken.

ze kunnen niet elke tv in die lijst zetten, er komen zoveel tv’s uit van merk en types, jvc tv’s zie je ook niet zoveel meer in de winkels, zijn de excotische tv’s vrees ik.

het kunnen goeie tv’s zijn voor een klant maar minder gekend als grotere merken (Sony, Samsung, Philips, enz)

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
dannyro
Freshman Veelweter
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Bij mij werkt dit ook niet. Dat komt omdat ik een optische kabel gebruik.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Jvc blijft een B merk  zeker met huurders had je beter een Philips of lg genomen 

Je kan het doorgeven maar dat er iets mee zal gebeuren moeilijk te zeggen er zijn veel B merken 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/je-abonnement/ik-heb-een...

https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/technisch/chat-met-ons

Miriam
Experienced Beetjesweter

Een B merk dat bij een andere provider geen problemen geeft en bij Telenet wel wil zeggen dat het perfzct kan opgelost worden.

zal de vraag stellen om mijn TV toe te voegen.

Miriam
Experienced Beetjesweter

Hey ja, met een optische kabel kan je meestal het volume van je soundbar niet regelen met de afstandsbediening van je tv, tenzij beide apparaten van hetzelfde merk zijn en specifieke functies ondersteunen. De afstandsbediening van je provider zal dan zeker niet lukken 😊

Maar voor bij je thuis is dat niet erg en ondertussen heb je mooi geluid!