Beantwoorden
Guy76
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Hallo, ik heb sinds gisteren ook de nieuwe decoder en wil deze nu aansluiten op mijn home cinema systeem, maar blijkbaar heb ik nog iets nodig om de kabel (geel/rood/wit) van mijn home cinema aan te sluiten op de decorder.

Weet iemand wat ik dan exact nodig heb of zie ik iets over het hoofd en moet het toch anders aangesloten worden?

0 Likes
13 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Dat is een kabel voor analoge tv en geluid en past dus niet meer in een digitale omgeving.

Welk home cinema systeem heb je? Merk en type.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Geel, rood, wit is jammer genoeg de laagste kwaliteit om door te sturen. Zou ik zeker niet doen voor het beeld.

Ik zou enkel het geluid van mijn digicorder door sturen naar mijn Home cinema. Analoog met rood , wit of digitaal met optisch digitaal of coaxiaal digitaal afhankelijk van wat je beschikbaar hebt. Het beeld gaat toch rechtstreeks naar je TV.

Je kan ook enkel het geluid van je TV doorsturen naar je Home cinema. Dat is nog makkelijker.

Digicorder aan, TV aan, Homecinema aan met als bron TV of AUX 1 of zo.

Je kan daarvoor ofwel de koptelefoon uitgang nemen op je TV met een kabeltje die uitloopt op rood-wit of als dit op je TV zit, de analoge rood-wit uitgang of een digitale uitgang.

En dit terloops: Het is uw TV of digicorder (= bron) die je aansluit op je home cinema ( = uitvoerapparaat geluid) en niet omgekeerd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

De rood/wit aansluiting bestaat niet meer bij de nieuwe tv box

 

Enigste mogelijkheid:

- HDMI (als je home cinema dit toelaat)

- optische geluidskabel

0 Likes
Nick_Belgique
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Een klein vraagje : zijn er speciale zaken aan de nieuwe decoder? (of is er niet veel verschil met de vorige versie?). Wat ik mij ook afvraag : bestaan er nog decoders met een extern toetsenbord? (is zo handig om gewoon een titel van een programma te kunnen intypen ipv via ....)

0 Likes
Guy76
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Ik heb nog wat rondgeneusd op het internet en ook de handleiding van mijn receiver er even bijgenomen en ik ga inderdaad enkel het geluid over de receiver laten lopen omdat deze geen HDMI-aansluitingen heeft. Beeld sluit ik dus gewoon rechtstreeks aan tussen de Telenet decoder en de TV via HDMI. Geluid kan wel en hiervoor zijn op de receiver 2 optische digitale audio connectoren. Net genoeg dus om zowel de TV als de decoder via deze weg aan te sluiten op de receiver. Zo moet het wel lukken hoop ik.

Als antwoord op de laatst gestelde vraag: de decoder zelf is zeer klein in vergelijking met de vorige modellen. Dit komt uiteraard omdat er geen hard disk meer in zit. Ik denk niet dat je een mogelijkheid hebt om er een extern keyboard op aan te sluiten. Maar met de spraaktechnologie ga je veel sneller vinden wat je zoekt denk ik.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

De enige reden waarom je het geluid van de TV EN van de decoder tegelijk zou aansluiten zou kunnen zijn dat je via de decoder naar radiozenders wil luisteren zonder de tv te moeten aanzetten. Anders is enkel het geluid van de TV nodig. De flow is dan beeld en geluid via HDMI van decoder  naar TV en vervolgens geluid via optische kabel van TV naar de versterker. Zo verklein je ook de kans tussen op een asynchroon beeld en geluid.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guy76
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Dat is inderdaad nog makkelijker want radio luisteren zonder de TV te moeten opzetten is inderdaad niet direct nodig. Bedankt voor jullie tips!

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

@Nick_Belgique

Er zijn wel wat verschillen tussen de decoders:

toestel is veel compacter en zonder display en hdd, opnames via cloud

nieuwe afstandsbediening met spraaktechnologie, dus alternatief voor toetsenbord

volgens mij is er geen mogelijkheid om via WiFi of Bluetooth externe controllers te koppelen

nieuwe interface en menu, met mogelijkheid van favoriete zenders die je kan sorteren

...

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/je-telenet-tv-afstandsbediening/

 

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Sonja1
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Bij Telenet heeft men mij gezegd dat men bij jullie de nieuwe decoder moet bestellen waarop je Netflix kan bekijken ,en dat er dan een installateur langs komt.Kunt uw mij een berichtje terug sturen alstublieft?

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

@Nick_Belgique  Belangrijke punten van de nieuwe decoder is dat hij maar 1/2 verbruik heeft dan zijn voorhanger. Hij heeft namelijk geen harde schijf meer en alles wordt opgenomen op een cloud server.
Bij defect van de decoder heb je niet je opnames kwijt wat vroeger wel het geval was.
In plaats van een toetsenbord kan je bijvoorbeeld de titel van een film inspreken en die gaat dan automatisch naar de film of TV-teek en zo meer.
De afmetingen zijn enorm verkleind wat ik een zeer groot pluspunt vindt.
De afstandsbediening werkt nu met bluetouth in de plaats met IR, dit maakt het gemakkelijk als de decoder in een kast staat moet deze niet meer zichtbaar zijn.
Grt

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

wil niet muggeziften maar afstandsbediening werkt inderdaad niet meer met IR,

ook niet met bluetouth maar met RF

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

@Sonja1, je kan zo'n nieuwe TV-box nog niet "bestellen" en al zeker niet via De Netweters. Dit is geen Telenet support kanaal maar een forum waar klanten elkaar helpen. Maar je bent natuurlijk meer dan welkom! 😉 

 

Op dit momenten worden de nieuwe TV-boxen trouwens geïnstalleerd bij een aantal geselecteerde klanten die hem aan het testen zijn. Je kan je wel inschrijven als je interesse hebt, maar dat geeft geen zekerheid dat je er sowieso nu één zal krijgen. Via hier kan je je inschrijven. 

 

Indien je er niet zou bij zijn, moet je gelukkig niet erg lang wachten. Begin 2019 zal de TV-box beschikbaar zijn voor iedereen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Vinc
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
YEAH! CAPSLOCK DAY! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Hoe home cinema aansluiten op TV-box?

Koop een convertor van optisch naar rca= optische kabel van tv naar convertor en dan wit, rood tulp naar uw versterker, kost wel wat in de handel tussen 30 a 50 euro, maar als je eens online zoekt vind je ze voor ongeveer 10 euro wel