Beantwoorden
Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Volgens de medewerkers zit de huur verplicht inbegrepen in de Wigo paketten. Waarom word ik nu verplicht om een decoder te huren als ik reeds een Telenet CI+ kaart heb aangekocht? Dit kost me +/- 10 Euro/maand extra zonder er iets voor in de plaats te krijgen. 

26 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Of je bekijkt het anders: de huur van de eerste decoder zit inbegrepen in de Wigo prijs en is dus gratis (oftwel mee vervat in de bundel).

Als je één van de componenten uit de Wigo bundel niet nodig hebt, ben je misschien beter af met een ander product?

 

Bij Wigo zat de digicorder altijd al mee in de prijs hoor, ook vóór 4 augustus.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@Nivo 

Waarom ga je jouw abonnement wijzigen? Als je gewoon behouwt wat je hebt moet je toch geen decoder huren.

Eerst goed nakijken wat je wil hebben.

Het is ook niet omdat het wigo genoemd wordt dat de wigo's zijn die aangeboden worden.

Groeten 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Tot voorheen had ik een Wigo Home S abonnement zonder decoder. Ik betaalde daarvoor +/- 60 Euro/maand. In dit pakket zit de Fiber 100 met beperkte downloadhoeveelheid (200Gb). Dit volume is echter niet voldoende voor mij. In juni stelde Telenet nog voor om voor 10Euro extra een upgrade te doen naar Wigo Home met Internet Fiber 200. Eind juli besloot ik de overgang te doen. Maar ik kreeg Wigo Home inclusief huur decoder. Meerprijs 20Euro/maand. Na mijn klacht meldde me dat Wigo Home zonder huur decoder niet meer mogelijk is. Mijn TV hangt aan de muur met zo weinig mogelijk kabels, vandaar CI+ kaart. Zou niet weten waar ik die decoder moet plaatsen. 

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@Nivo 

Je hebt bij gebruik van een tv-box niet meer bedrading naar uw tv als bij gebruik van CI+ kaart.(2) Je hebt dan ook nog meer mogelijkheden.

Dan blijft er nog alleen de extra kost.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@louishufk 

Net zo'n box geinstalleerd. Is toch iets meer dan een CI+ module. Inderdaad Coax blijft dezelfde en gaat nu naar de box. De UTP naar de TV kan nu naar de box gaan. Wat heb je extra? Een HDMI van de box tot de TV en een extra stroomkabel.

Het is wel zo dat je de box nu netjes achter de TV kunt steken. Die box is niet dikker dan de meeste systemen waarmee de TV aan de muur is bevestigd.

En de box werkt niet op infrarood dus die mag onzichtbaar opgesteld zijn.

Het vraagt een beetje handigheid maar het is zeker te doen. 😉

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?


@Nivo  schreef:

Volgens de medewerkers zit de huur verplicht inbegrepen in de Wigo paketten. Waarom word ik nu verplicht om een decoder te huren als ik reeds een Telenet CI+ kaart heb aangekocht? Dit kost me +/- 10 Euro/maand extra zonder er iets voor in de plaats te krijgen. 


Dat je er niets voor in de plaats krijgt, klopt niet. Het is wel goed mogelijk dat je daarmee iets krijgt waar je helemaal niet geïnteresseerd bent. Dat is uw keuze en daarin heb je gelijk. Het niets in de plaats krijgen is een verkeerd argument en verzwakt uw terechte standpunt.

 

Ik ben ook de mening toegedaan dat deze manier van werken onethisch is.

 

Ik weet niet hoe uw aanrekening eruit ziet. Ik veronderstel dat er nu Wigo Home op staat met daaronder de elementen die Wigo Home bevatten:

- Abonnement kabel-tv

- Internet Fiber 200

- Telenet Freephone Europe

- Combinatievoordeel

Pas onder het onderdeel Abonnement kabel-tv komt de huur van de Digicorder te voorschijn.

 

In het Abonnement  kabel-tv is de huur van de Digicorder een optie. Je kan aan Telenet vragen als je de zuivere abonnement kabel-tv (dus zonder enige optie) neemt en Fiber 200 en Freephone Europe welke bundelkorting je krijgt. 

 

Vraag om ondertussen terug te gaan naar uw oude formule daar u misleid was bij de overgang.

 

Je kan ook andere zaken overwegen, zoals een klacht bij het BIPT wegens het de facto opheffen van een optie op een onderdeel waar je niet geïnteresseerd in bent.

Of een klacht bij de economische inspectie (economisch machtsmisbruik).

Of u wenden tot een consumentenorganisatie.

 

 

 

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@igvfer 

Het hangt ervan af waar de huidige kabels vandaan komen.  Het kan dus wel wat extra werk geven. Het wijzigen van die abo's werkt wel wat op mijn zenuwen. Veranderen betekent altijd meer betalen en meestal voor iets waar je niet op zit te wachten.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Decoder is dun? Momenteel heb ik coax, utp en stroomkabel die van het plafond naar TV aan muur komt. Vandaar CI+ kaart. Tussen muur en de TV heb ik slechts een 3-4cm. Ik denk niet dat decoder zo dun is?

Abonnement: onderdelen afzonderlijk nemen kost zowieso meer. Pakket blijft interessanter. Heb inderdaad gevraagd om mijn vroeger abonnement terug te zetten. Kreeg melding dat dit ook niet kon want de “nieuwe” Wigo Home S heeft ook standaard huur decoder in het pakket. ;-( Volgens mij niet wettelijk om mij mijn vorig abonnement niet terug te geven. Ik ben bereid om 1,87% meer te betalen. That’s it. 

Eigenlijk grappig: ik mocht mijn gehuurde decoder terugbrengen. Decoder die ik nooit gehad heb. In hun systeem hebben ze dan bij mij. Abonnement de gehuurde decoder geschrapt en vervangen door mijn in januari reeds aangekochte CI+ kaart. Maar de pakketprijs veranderde niet??????? Wat ben ik daar mee. Ik bleef aandringen om terug oude abonnement terug te krijgen. Ik wacht op een antwoord. 

Blijft me toch beetje Kafka dat je verplicht wordt Decoder te huren terwijl ze allerhande decoders ook verkopen. Logisch?

0 Likes
MAL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

NIET WAAR.

0 Likes
Nivo
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@MAL Verklaar je nader?

0 Likes
MAL
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Ah, mijn antwoord komt niet onder de reactie waar ik op 'antwoorden' drukte....

en mijn antwoord verwijderen gaat niet??? wazda...... 😪

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@MAL 

Je kan antwoorden op een bepaalde post, maar hij verschijnt altijd op de laatste plaats. Best is dus dat je goed aanduidt waarop je antwoord.

Je kan je antwoord na het plaatsen nog beperkte tijd aanpassen maar niet verwijderen.

Veel puzzel plezier.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

@Nivo 

De TV box is inderdaad niet meer dan 4 cm. Ik heb die zaterdag net geplaatst achter een Sony TV die aan de muur bevestigd is met een vaste, vlak op de muur beugel. Kon er net achter. Heb het nog niet kunnen uittesten want er liep iets mis met de activatie van zowel internet als DTV en dat kunnen ze niet oplossen in het WE. Er is geen permanentie voorzien op de achterliggende diensten.

En inderdaad Internet only afficheren ze nu aan 54€  (Fiber 100 kost 42.46€) + kabelTV 18.2€ en je zit al aan een bedrag van 72.22€. Ik weet niet wat je andere produkten zijn.

Dus volgens mij had je vroeger Fiber10 + kabel = 60.66€.

De verkopers hebben hun werk gedaan en je over gehaald naar WIGO.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeanine1
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Huur decoder vanaf 4aug2019 verplicht bij Wigo! Waarom?

Waarom?

 

omdat telenet een geldwolf is!

 

en hier zitten alleen mensen die gesponsord worden door telenet met serieuze oogkleppen op

0 Likes