Beantwoorden
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Ik vind in de recente posts over dit onderwerp geen eenduidig antwoord om mijn vragen.

1. Kan je de app telenet tv gebruiken in een tweede verblijf in het binnenland en/of het buitenland wanneer je gebruik kan maken van de voor handen zijnde wifi (al of niet van telenet)?

2; Zoja kan je de beelden dan ook streamen naar een televisietoestel dat voorzien is van een chromecast?

Uitkijkend naar jullie reacties

grts

Jo

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: telenet tv app gebruiken in het buitenland

0 Likes
13 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Er is nog altijd een verschil of je aldan niet een TV-Box hebt van Telenet. 

Mogelijk gaat dit verschil verdwijnen, mogelijk niet. Telenet heeft hierover nog niets meegedeeld. 

Als je deze link volgt, en je klikt op de voor u van toepassing zijnde zenderkaart, dan moet je in de binnengehaalde pdf naar de tweede pagina gaan. Gans onderaan staat de uitleg van de icoontjes en zo weet je wat voor jou van toepassing is.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

@joker Je kan de app gebruiken in het buitenland.

Ik denk dat streamen naar een chromecast niet zal werken, oplossing is een apple tv met nativ app

joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Er is geen tv box.

Wel is er de mogelijkheid om gebruik te maken van wifi zodat we de telenet tv app kunnen gebruiken.

Met jouw link geraak ik er niet  uit.

grts

jo

0 Likes
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Dank voor uw antwoord.

Zou in België streamen met een chromecast wel lukken?

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

telenet tv  app kan je gebruiken je moet wel log in hebben welk netwerk het heeft geen belang

Buiten Europa zal je moeten zien niet alles kan je zien ( rechten )

 

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

@joker Streamen lukt niet denk ik, telenet blokkeert dit net zoals airplay

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

@joker 

Je hebt geen TV-Box ik veronderstel dat je in Vlaanderen woont en dat je een digitale tv abonnement hebt (dus een Digicorder of een Digibox of TV met een kaartje).

Als je op de link die ik gaf dan onder Digicorder/Digibox op zenderkaart Vlaanderen klikt, krijg je een pdf en gans onderaan de tweed pagina staat het volgende:

janne_man_0-1670796408582.png

De twee icoontjes lijken zeer sterk op elkaar.

Die met het icoontje met een gele buitenrand kan je dus zowel in België als in de EU-landen bekijke via wifi of met 3G of 4G. Ook je opnames kan je tot 29 dagen na de opname bekijken.

Die met het icoontje met een grijze buitenrand kan is hetzelfde als het vorige behalve je opnames die je niet kan bekijken.

De zender kaart moet je zelf downloaden om te weten welke je al dan niet kan bekijken.

joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Bedankt, blijkbaar had ik toch iets meer uitleg nodig.

grts

jo

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

@Christof75 streamen in België met de tv app werkt zeker en vast. Je moet gewoon op dezelfde wifi zitten of de guest mode opzetten van je chromecast.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Pas op yelo tv bestaat niet meer deze info klopt dus niet meer

en vanaf 2023 bestaat flow ook niet meer gaat ook naar telenet tv app

de info zal nog ge update moeten worden

Er bestaat dan 1 systeem

Veel info hoor je van gebruikers dan ben je zeker 

 in kerstvakantie zal meer duidelijk worden

zeker in buitenland wat werkt en niet werkt  nu is dat nog te vroeg

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

@luc55 

Vandaag klopt de info nog wel. Het is uiteraard moeilijk om in een transitieperiode informatie te geven die en het nu en de toekomst dekt.  Het feit dat Yelo nog vermeldt wordt is een detail, want daar wordt je nu verwezen naar Telenet TV.

De zenderkaar naar dewelke ik verwees bevat andere info dan de vorige versies hiervan. Een aantal beperkingen die er voor de Digicorders was, zijn nu opgeheven. Mogelijk gaan er nog zaken veranderen, maar dat is al zo vanaf Telenet bestaat en dat zal zo blijven.

Deze link toont ook aan de de informatie te vinden is op de website van Telenet (maar het is niet evident voor een kat om daar haar jongen in terug te vinden, ook dank zij de regelmatige deels nutteloze updates van de site).

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2598
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Er staat veel nutteloze info  dat klopt

daarmee test iedereen zelf nu

in 2023 zal alles meer duidelijk worden en ge update

joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

In het buitenland Telenet TV-app gebruiken en casten

Alle berichten hier tonen aan dat het voor een doorsnee gebruiker toch allemaal niet zo duidelijk is.

Ik begrijp dat er toch meer duidelijkheid zit aan te komen

grts

jo

0 Likes