Beantwoorden
LanderPies
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Hoort wie klopt daar? Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Instellen modem en tv-box

Hey iedereen! 

 

Sinds vandaag maak ik eindelijk deel uit van de testgroep van de nieuwe TV-box, maar ik heb wel enkele problemen (niet specifiek gerelateerd aan de TV-box volgens mij). Ik was blij toen ik in de doos een nieuwe modem zag liggen, en kon dan ook niet wachten om hem meteen te gaan installeren. Nu zijn er een paar rare dingen gebeurd. Ik heb alles volgens de handleiding gedaan, maar wanneer ik mijn gsm wou verbinden met de modem, die trouwens het netwerk van de oude modem had overgenomen, kreeg ik de melding dat ik me moest aanmelden, waarna ik werd doorverwezen naar de selfstarter van Telenet. Nadat ik me had aangemeld bij de selfstarter kreeg ik te zien dat er geen toestellen waren gevonden die in aanmerking komen voor de selfstarter, wat ik al een beetje raar vond. Ik heb dan maar besloten om de oude modem terug te installeren voor de zekerheid.

Een tweede ding dat me tegenstak, was de foutmelding 'CS1010', wat na een beetje opzoekwerk op dit forum blijkbaar zo veel betekent als dat mijn TV-box mijn klantgegevens niet kan achterhalen omdat Telenet de box nog niet heeft geactiveerd. Neem ik hier voor best telefonisch contact op?

Alvast bedankt!

0 Likes
10 reacties
KevinDBM
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Nieuwe TV-theek? On a roll... Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes.

Instellen modem en tv-box

Ik weet dat Telenet installateurs ook af en toe contact moeten opnemen omwille van de foutmelding bij nieuwe router omdat de klantgegevens niet kunnen worden opgehaald. De telefonische klantendienst kan vanop afstand veel oplossen.

 

Succes!

Internet en TV: Fiber 200 - Play More + Sports
0 Likes
Ex-Netweter
 

Instellen modem en tv-box

U kan misschien is kijken welke modem er staat in de "mijn telenet" sectie.

Ik wist zelfs niet dat de nieuwe de  oude instellingen overnam.

0 Likes

Instellen modem en tv-box

@LanderPies doen wat @Ex-Netweter zegt, het zou dus wel kunnen dat uw tv box nog niet is geactiveerd en dat u daardoor niet op de juiste dienst geraakt, maar normaal moeten ze in elk geval een dossier opmaken.

Jos

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen modem en tv-box

Je kan , in afwachting van activatie, de digicorder en tv-box parallel aansluiten, als je voldoende kabels hebt.

Als de tv-box dan geactiveerd wordt zie je dat.

Deze oplossing is door de installateur bij mij toegepast.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LanderPies
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Hoort wie klopt daar? Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Instellen modem en tv-box

@louishufk En hoe doe ik dat? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen modem en tv-box

De bedoeling is dat je de tv-box installeerd zodat hij kan gebruikt worden na activatie.

Hoe aansluiten.

digicorder blijft aangesloten zoals voorheen met uitzondering van de coax kabel.

uitgang coax aansluiten aan tv-box. (je verliest enkel analoge tv)

extra utp kabel tussen modem en tv-box. kan met wifi. of utp van digicorder naar tv-box versteken.

      (als je de utp kabel verplaatst verlies je de interactiviteit van de digicorder.)Je kan dan nog wel opnames bekijken, maar geen film downloaden.

4K hdmi kabel aansluiten tussen tv-box en tv.

Voedingen aansluiten.

succes

 

groeten

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Instellen modem en tv-box

@LanderPies T stuk tussen coax kabel en op elk toestel 1 cox aansluiten, u moet ook met internet naar tv box of draadloos, maar dan moet u ook nog extra aansluiten op het tv toestel.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Instellen modem en tv-box

@louishufk @LanderPies Louis sorry dat is in serie wat u beschrijft, Afbeeldingsresultaat voor in serie of parallelzal wel werken maar omdat u over parrallel sprak probeerde ik het zo uit te leggen, maar dan had hij per toestel een andere ingang moeten gebruiken op de tv

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Instellen modem en tv-box

 

 

het is ook de bedoeling van 2 hdmi kabels naar uw tv aan te sluiten. 1 van digicorder en 1 vanuit tv-box.

Dan kan men kiezen via welk toestel men tv kijkt.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Instellen modem en tv-box

@louishufk ok dan zitten we juist, ik wist alleen niet dat ge de uitgang coax op de digicorder kon gebruiken voor de tv box, vandaar verwarring serie of parallel.

Jos