Beantwoorden
Benjie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

Hoi,

 

Ik heb thuis 2 tvboxen. 1 rechtstreeks op de modem, de andere via een powerline van Devolo aangesloten. Tot nu toe nooit problemen gehad. De laatste dagen verliest de tweede box soms enkele seconden zijn internetconnectie. Tijdens het kijken van een opname stopt de weergave en krijg ik een melding dat de internetconnectie is weggevallen. Nog voor ik kan klikken op diagnose is alles weer geconnecteerd, vanzelf. Zeer vervelend als dit gemiddeld 2 keer per kwartier gebeurd. 

De powerlines van Devolo zijn nieuw sinds enkele weken. Hebben een snelheid van 1200mbps en hebben enkel ethernet aansluiting. Ik heb de lankabels gehouden en niet vervangen door de meegeleverde kabels. Zou dat het euvel kunnen oplossen of moet ik het ergens anders zoeken? Graag jullie bedenkingen!

 

Ben

0 Likes
8 reacties
dannybielen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

das corona hier bolt niks meer goed en hebt duurste abbo vn telenet

 

0 Likes
dannybielen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

sinds het van americanen is valt alles tegen bestel zelfs een mi box dat niet bolt met telenet tv. wel met hugo leg me dat eens uit? heb duurste abbo maar niks bolt ermee ifi is zwak snelheid is niks enz........................

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

@Benjie  Het zou aan de kabels kunnen liggen en die kan je best eerst eens vervangen. Kijk ook of je lijdingen correct zijn want een devolo is erg gevoelig voor oneffenheden via het stroom net. Moest daar een dimmer tussen zitten of een wasdroger wat aan zou springen heb je ook al problemen. Als je stroomnet al verouderd is kan je ook problemen hebben , dus dat is ook iet swaar je naar moet kijken. Eerst zou ik de kabels vervangen en je kan ook de devolo's eens opnieuw met elkaar synchroniseren dat wil ook wel eens helpen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

@Benjie 

Haal die devolo er als test eens tussenuit.

Als er dan geen problemen meer zijn ken je de oorzaak.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

Is je Devolo rechtstreeks op de modem aangesloten of werk je via een switch?

0 Likes
Benjie
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

Via een switch

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

@Benjie 

Haal de ganse verbinding er eens tussenuit en gebruik een (lange) nieuwe kabel. Test het dan eens opnieuw.

Vervang de HDMI eventueel ook eens.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mette_S
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Internet op de TV-box valt kort weg via powerlines

Hoeveel devolos heb je in huis? Indien meer als 2 zijn ze allemaal gepaired in het netwerk? Je hebt toch eentje op je modem verbonden? Je zou ook eens kunnen testen of je Bekabeld internet krijgt over de devolo verbinding, als je er een laptop op aansluit en de wifi uitschakeld.

0 Likes