Beantwoorden
ervee
Freshman Beetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Is de prijs van een TV-box mee inbegrepen?

Beste , momenteel heb ik dit abonnement 'Basic Internet + Telenet TV' . Mijn laatste factuur bedroeg hiervoor 67.31€. Ik beschik nog over een AANGEKOCHTE (oude) digibox.

Daar Telenet 'nogal aandringd' om deze om te ruilen naar de nieuwe TV Box ben ik dit aan het overwegen.

Mijn vraag: is in mijn huidige maandelijkse factuur 'Basic Internet + Telenet TV' de huurprijs van deze nieuwe TV Box standaard inbegrepen , of zal ik bovenop die 67.31€ nog maanderlijks een extra 10-12€ moeten betalen om die nieuwe TV Box te huren ?

Ik heb deze vraag reeds gesteld via de Telenet Chatbox , maar ik krijg teveel woorden als 'mogelijks , de kans bestaat , naargelang....' onder m'n neus geduwd , dus geen 100% duidelijk antwoord.

mvg, Ervee

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titelnieuwe decoder inbegrepen in prijs ?

Ik heb in maart 67.31€ betaald voor een abonnement Basic internet + Telenet TV. Zit de huurprijs van de nieuwe decoder reeds inbegrepen in deze 67.31 €

37 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

Je stelt de vraag best aan een Telenet medewerker. Dat kan via de chatbot, als je effectief vraagt om een medewerker te spreken, via telefoon (015 66 66 66) of in een winkelpunt.

Enkel zij hebben een zicht op jouw exacte situatie.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Dit zal het worden 

Voor internet is vanaf nu 56 euro tv abo 15 euro + tv box 5 euro totaal 20 euro = 76 euro nu

Of je verandert niets 

WG94
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij Netweters wikipedia! De nieuwe Einstein!

@luc55 het werd door Telenet reeds bevestigd dat het wisselen van Digicorder naar huur TV-box niet perse een wijziging naar een nieuw abonnement veroorzaakt. Wat de exacte situatie van @ervee is weten wij helemaal niet.

WG94 | Krak
ervee
Freshman Beetjesweter

Ik 'wissel' niet , de digicorder heb ik jaren geleden gekocht , en ik betaal blijkbaar sinds 1 december 2023 11€ (van 55 naar 66€) extra om een TV-Box te huren . Daar mijn huidige 'oude' decoder het nog prima doet wacht ik nog wat om deze mogelijks binnenkort te vervangen door een huur TV-Box. De ene Telenet dealer zegt mij dat de TV-Box NIET inbegrepen is in mijn huidig abonnement , terwijl een andere Telenet dealer mij zegt dat de huurprijs wél inbegrepen is in mijn huidig abonnement. IK betaal ongeveer een 67€ voor mijn huidig abonnement. In mijn abonnement van 1 dec 2023 stond er dat de huur van een TV-Box inbegrepen was. Ik zie nu echter dat de naam van mijn abonnement (van 1 dec 2023) recent (?) werd gewijzigd van “Easy Internet + Telenet TV iconic”  naar  “Basic internet + Telenet TV” en waarvoor ik momenteel maandelijks iets meer dan 67€ betaal. Vandaar de vraag : is er in dit abonnement (met die 'plotse' naamsverandering...) een  huur TV-Box in die 67€ inbegrepen. Met die 'Telenet chat box' geraak ik niet veel wijzer en telefonisch ook niet , daar de meesten het probleem niet (willen) verstaan en mij een nieuw abonnement proberen aan te smeren....

WG94

Als de huur reeds op je factuur staat dan zou het nemen van de TV-box geen gevolgen mogen hebben.

Maar wij op De Netweters zijn klanten zoals jij, wij kunnen dus enkel vermoeden en eigen ervaringen delen. Wij kunnen dus geen garanties bieden.

WG94 | Krak
M_016
Experienced Veelweter
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! BINGO!

Fyi 

Nieuwe Prijzen

= prijzen van 16/03/26 (vorige prijswijziging)

Easy internet (max. 150 GB:maand) + TV iconic = 70 euro/maand TV iconic omvat de huur van een digibox/corder of TVbox

Info m.b.t. basic internet + Telenet TV blijkbaar niet direct meer terug te vinden -> dus Telenet best zelf contacteren voor verduidelijking (indien het werkelijk nodig mocht blijken de telecom ombudsdienst inschakelen)

flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

@ervee  schreef:

Beste , momenteel heb ik dit abonnement 'Basic Internet + Telenet TV' . Mijn laatste factuur bedroeg hiervoor 67.31€. Ik beschik nog over een AANGEKOCHTE (oude) digibox.

Ik heb in maart 67.31€ betaald voor een abonnement Basic internet + Telenet TV. Zit de huurprijs van de nieuwe decoder reeds inbegrepen in deze 67.31 €

Je spreekt eerst over je "laaste" factuur, en dan over de factuur die je in "maart" betaalde (= februari factuur?). Gezien de prijsverhoging van 16 maart 2026, kan je in februari, maart en april verschillende bedragen zien op de rekening

Welke bedrag betaalde je exact in april (dan kunnen we checken).  Volgens de laatste prijslijst van de het oude systeem, denk ik dat je het volgende betaalde:

• Easy Internet: 36€
  • Digitale TV: 22€ (zonder decoder)
  • eerste TV-Box: 12€

----------

• TOTAAL: 70€

-----------

In dit geval is de TV-Box inbegrepen (en betaal je al maanden voor een TV-Box die je niet hebt 🤔)?

Zonder TV-Box had de factuur maar 58€ mogen zijn.

Maar als je nu iets wijzigt zal het plaatje er anders uitzien ("Telenet op maat"):

• Internet Basic: 56€
  • Digitale TV: 15€ (zonder decoder)
  • eerste TV-Box: 5€

----------

• TOTAAL: 76€ (incl. TV-Box).

-----------

luc55
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Even voor de duidelijkheid je hebt 2 toestellen een huur toestel en een aankoop toestel 

De Basic internet is een ouder abo het prijs verschil is +- 3 a 4 euro tegen het nu was dat is 36 euro 

De 2  abo is zelfde alleen andere naam maar wel een prijs verschil 

Kijk eens in mijn Telenet daar staat het duidelijk wat je hebt aankoop of huur toestel je zal de 2 hebben in mijn Telenet 

luc55

Hij betaalde voor basic internet in april 2021 28,60 euro Schermafbeelding 2026-04-30 211448.png

De maand daarop is easy internet gekomen dus mei 2021  is het naar 30 euro gegaan 

Dan heeft hij later ergens een aanpassing gedaan waarom geen idee we wachten op antwoord 

ervee
Freshman Beetjesweter

Daar staat enkel 'aankoop' ( = mijn 7-8 jaar 'oude' decoder) , geen gehuurde toestellen.

DenexpertCoE
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Het blijft dezelfde prijs

ervee
Freshman Beetjesweter

facturen.....

ALLE facturen vóór dec 2023 lagen rond de 53€ voor het abonnement "Basic internet + digitale TV" , Er zat daar géén huurprijs in , daar ik mijn 'oude' decoder sinds dag 1 GEKOCHT had.... 

Eind november 2023 werd een aanpassing gedaan aan mijn abonnement "Basic internet + digitale TV" (reden aanpassing : activeren van kaartje voor TV mét kaartje (voor een tweede TV) wat volgens Telelenet als Telenet klant volledig gratis zou moeten zijn , en dat was het ook ! ) . Maar...... volgens de dealer had het 'aanpassen' van mijn contract als gevolg dat ik automatisch overschakelde naar een ander contract met name "Easy internet + Telenet TV iconic" die me plots ook een 12 tal € méér kostte. De meerprijs was volgens de dealer : de huurprijs van een TV-Box zit standaard inbegrepen in dit nieuwe "Easy internet + Telenet TV iconic" abonnement. Daar ik tevreden was (en nog steeds ben)  van mijn 'oude aangekochte' decoder zag ik het nut niet in om deze te vervangen door de TV-Box (TV-Box waarvan de huurprijs inbegrepen was in het abonnement "Easy internet + Telenet TV iconic") en ik dus maandelijks 'huur' geld (12€) betaalde voor iets dat ik kon huren maar toen toch niet wilde gebruiken. De facturen die volgden NA december 2023 tot op vandaag waren allemaal boven de 64€ (momenteel iets boven de 67€....). Met dat bedrag heb ik geen probleem , maar heb wel een probleem dat Telenet nu beweert (telefonisch 31 april 2026) dat er in mijn huidig contract géén huurdecoder (TV-Box) inbegrepen is , en ik extra zal moeten betalen (67€ + ?) om een TV-Box te huren. Ik vraag me dus af waarom ik reeds méér dan 2 jaar facturen betaal voor het abonnement gestart op 1 december 2023 , waarin het huurgeld voor een TV-Box  was inbegrepen volgens de dealer (en 'google- informatie) en Telenet dit nu onkent . Daar Telenet momenteel zit 'te pushen' om een TV-Box te gebruiken ipv mijn 'oude aangekochte' decoder zou ik die TV-Box willen inschakelen tegen eind 2026 (gezien mij werd gezegd dat de huurprijs TV-Box in mijn abonnement sinds 1 dec 2023 was inbegrepen) . Bijvoegsels :laatste facturen 2026 , in april ben ik overgeschakeld naar één jaar 'voouit' betalen wegens een korting van rond de 40€ , tweede bijvoegsel : bewijs van overschakeling 'oud' naar 'nieuw' duurder abonnement vanaf 1 dec 2023.

Knipsel.JPGKnipsel.JPG

ervee
Freshman Beetjesweter

Neen, ik heb enkel een koop toestel (oude decoder) die ik nog steeds gebruik , geen enkel huurtoestel , alhoewel ik 'zogezegd' sinds begin december 2023 Knipsel.JPGbetaalde voor een huur toestel (TV-Box) maar niet in huis had en die huur wat inbegrepen in de prijs van rond de 64€ (heeft men mij wijsgemaakt eind 2023)telenet3.JPG.

ervee
Freshman Beetjesweter

Inderdaad , 100% gelijk , mijn abonnement werd aangepast 1 december 2023 (en werd de prijs verhoogd van ongeveer een 54€ naar iets van 64€ omdat er 'zogezegd' ook de huurprijs van de TV-Box was inbegrepen) , sindsdien (sinds eind 2023) werd NIETS meer aangepast , maar betaal ik momenteel nog steeds ondertussen 67€/maand  , maar zou ik geen 'recht' hebben op een  huur TV-Box volgens een medewerket van Telenet (31 apr 2026) , ik betaal dus reeds een 27 maand iedere maand 10-12€ extra voor 'spek en bonen'..... 😞