|
26.502
netweters
|
164.874
antwoorden
|
|
22.126
vragen
|
beste, mijn moeder heeft nog een oude decoder die ze zou moeten omwisselen. ze heeft ook een abonnement op play more. dit heeft ze nodig om onder andere geographic wild te kunnen kijken. ze heeft geen internet. nu zou ze wanneer ze een nieuwe tv box wil een internet abonnement moeten nemen omdat play more niet meer ondersteund wordt op de oude decoder? klopt dit. want dit kost haar veel geld en ze heeft eigenlijk geen internet nodig voor iets anders.
Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: decoder
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat van de Digcorder zijn de oude klanten deze kregen er internet bij via de modem enkel voor de Digicorder te gebruiken
dat loopt af op einde dit jaar
De netwerkverbinding met de Digicorder of de TV-box IP is helemaal geen internetverbinding. Daarvoor de term "internet" gebruiken is nogal verwarrend.
@Mechelen schreef:De Telenet TV-box IP ontvangt ook alle tv-signalen via de netwerkverbinding met de Telenet-modem. Niet via het publieke internet, anders functioneerde de Telenet TV-box ook bij andere internetproviders.
Wat noem jij het "publieke internet"?
In tegenstelling tot de digicorder, dia via het Telenet netwerk een intern Telenet IP adres kreeg (177.x.x.x), wordt de TV Box aangesloten via de modem/router, krijgt hij één intern IP adres uit jouw lokale netwerk, en gaat naar buiten via het extern (publiek) IP adres van de modem.
Als 2 Telenet klanten een verbinding met mekaar maken, gaat deze traffiek ook niet via het publieke internet, maar blijft binnen het Telenet netwerk. Is dat volgens jou dan ook geen internet (*) ??? Telenet kan zijn TV servers zo instellen dat ze niet bereikbaar zijn van buiten Telenet.
Net zoals ik mijn VoIP telefoonlijn van EDPNet ook alleen kan gebruiken via een EDPNet verbinding.
(*) PS - dit doet me denken aan de zalige beginjaren van Telenet, toen interne traffiek ook niet meetelde voor de Telemeter. Waren de hoogdagen voor het sharen van video's via de Telenet news servers (Bommanews) 😁
Je spreekt over "internet" wanneer het eigen netwerk verbonden is met andere netwerken wereldwijd (routing noodzakelijk naar andere AS'en via bijvoorbeeld het BGP-protocol) en je vrij verkeer hebt naar externe IP-adressen en diensten. In dit geval als je de TV-box zou kunnen gebruiken via een internetverbinding buiten het Telenet-netwerk.
Telenet TV-boxen gebruiken een gesloten IP-distributienetwerk ook al gebruikt Telenet het IP-protocol of een uniek IP-adres. Als dat IP-adres van die TV-server geen routering heeft naar andere netwerken wereldwijd is die TV-server niet met het internet verbonden.