Beantwoorden
tdoubleyou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Ik denk dat de TV-box wel kan samen aangesloten worden in het netwerk waar Digicorders/Digiboxen ook aangesloten zijn op de NIU.

Heeft dat al iemand getest en/of geprobeerd ?

Het enige probleem zal alleen zijn dat men de gedane opnamen niet kan bekijken van de TV-box op de Digicorders en andersom

Ik heb al  3 keer een e-mail gestuurd naar de klantendienst van Telenet met de vraag : dat er eens iemand van de technische dienst mij kan uitleggen wat juist het

probleem, fout of reden is dat dit niet samen werkt. De 4 of meer signalen uitgangen op de NIU (coax) zijn toch idem dito !

Probleem is wel : ze bellen me daarover niet op, alleen de personen in het callcenter zeggen wat op papier gezet is door Telenet 

Het kan niet, en dat is het dan case close.

Maar nu onder ons De Netweters, is er iemand van jullie die daar meer uitleg kan over geven waarom het niet kan of mag werken

TV-box samen in het netwerk van dezelfde NIU met Digicor

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: TV-box versus Digicorder

13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

@tdoubleyou 

Het werkt niet samen wegens technische argumenten. Intern kan men geen tv box en digicorder samen activeren. De twee werken op totaal verschillende platformen en heeft dus niks met je NIU te maken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Het is perfect fysiek mogelijk. Het heeft ook niks te maken met het TV signaal

Zoals @patrick37 is de oorzaak puur technisch, intern bij Telenet, met betrekking tot de interactieve diensten.

 

Waarom zou je de combinatie willen maken?

 

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tdoubleyou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

De reden is omdat ik in totaal 3 x Digicorders, 1 x huur en 2 x aangekocht en dan nog 1 x Digibox

Ze zeggen dus bij Telenet dat ik dan 4 x TV-boxen moet huren, dat is dan wel € 525 per jaar,  ze zijn zot zeker !

tdoubleyou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Zoals ik dacht, het gaat dus wel degelijk, lees antwoord van WG94

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

@tdoubleyou 

De tv boxen zijn inderdaad enkel huur die kan je niet kopen. 

Maar je kan toch nog perfect gebruik blijven maken van je digicorder en je digiboxen ? Je bent niet verplicht om de tv box te nemen misschien veranderd dit ooit in de toekomst dat het uitgefaseerd word maar op dit moment is dat niet ter sprake. 

EDIT : heb ook niet gezegd dat dit niet gaat op je NIU aansluiting want dat heeft er niks mee te maken. Het is enkel intern technisch niet mogelijk omdat de twee op twee verschillende platformen intern functioneren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
tdoubleyou
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Weet jij misschien ? als ik nu toch de gehuurde Digicorder ga omruilen voor een TV-box en deze installeer op mijn netwerk

wat gaat er dan mis gaan ? wetende dat ik niet moet opnames bekijken van een ander toestel op die TV-box

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Er zal niet mis gaan, de persoon in de winkel zal je abonnement omschakkelen naar een TV-box abonnement: Haal de Telenet TV-box gratis in huis. Ontdek alle voordelen. Let wel op, om gebruik te maken van een TV-box moet je ook een internet abonnement hebben bij Telenet.

Heb je dan nog andere Digiboxen of Digicoders dan zullen deze ge-deactiveerd worden. Gehuurde exemplaren moet je terugbrengen, gekochte examplaren kan je weggeven, verkopen of recycleren.

 

Je kan ook opteren om de andere decoders te vervangen door de TV-app via Chromecast, Apple TV etc: De Telenet TV app: kijk TV overal en op alle schermen  Je hebt daarop toegang tot alle opnames, en bijna alle zenders (bvb regionale zender kan je niet live kijken)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

@tdoubleyou 

Heb je dat net proberen uit te leggen. 

Intern kan men geen tv box en een digicorder activeren op je DTV lijnen. Het is of wel de digicorder activeren of wel de tv box activeren. Alles heeft intern te maken bij Telenet en totaal niks met je NIU. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?


@tdoubleyou  schreef:

De reden is omdat ik in totaal 3 x Digicorders, 1 x huur en 2 x aangekocht en dan nog 1 x Digibox

Ze zeggen dus bij Telenet dat ik dan 4 x TV-boxen moet huren, dat is dan wel € 525 per jaar,  ze zijn zot zeker !


Je berekening klopt niet.

  • Eerste TV-box: € 10,58
  • Extra Telenet TV-box: € 5,10 (x3)

Bron: Tarieven televisie 

Dat is 25,88 per maand of 310,56 per jaar. Natuurlijk ook niet weinig, maar wel een heel stuk minder.

De eerste TV-box zit trouwens meestal inbegrepen in de prijs van je bundel.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

@tdoubleyou je kan ook 1 tv box huren en op de andere tv toestellen een android box of Apple TV zetten met de telenet tv app op zodat je ook tv kan kijken, terug kijk tv zit er ook op, dat verbruik wordt wel aangerekend in je internet verbruik.

maar dan kost u dat éénmalig 1 tot 3 toestelletjes voor aan de tv en dan maandelijks 1 tv box.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Begrijpelijk mensen hakken af als je meer dan 1 toestel moet huren

Zeker er nu geen koop toestellen meer zijn

De app is de oplossing als je genoeg internet hebt en de verbinding goed is

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

De modem laat het niet toe digicorder en tv box samen laten gaan

En een digicorder zonder internet is ook niets meer is alleen opnemen

GAW
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Kan de TV-box samen aangesloten worden met decoder?

Ik heb het ook opgelost met Google Chromecast met Google Tv (4K). (Hoofd tv met TV BOX)

Voor een 2° tv is dit een goede oplossing, en met ONE abonnement is verbruik geen probleem. Ook de Wifi verbinding is geen probleem. Er zijn heel veel apps waarmee je zowat alles

kunt bekijken wat je wilt. Na anderhalf jaar  de investering lang teruggewonnen. Verleden maand nog een automatische update gehad.