Beantwoorden
Philippe7
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Kan je zelf tijdstip van TV-box updates bepalen?

Weet iemand of je zelf kan instellen wanneer Telenet een update mag uitvoeren van de tv box? 

Gisteren viel bij mij alles gewoon uit tijdens het tv-kijken. Kort daarop startte de tv box gewoon weer op. Zoiets is knap vervelend als je rechtstreeks naar een programma of film aan het kijken bent...Dank.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Updaten software Tv box

3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je zelf tijdstip van TV-box updates bepalen?

@Philippe7 

Bij mijn weten heb je daar geen controle over.

Ik heb ook al ervaren dat zoiets op onverwachte ogenblikken kan gebeuren. Hoewel dat zelden voorvalt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan je zelf tijdstip van TV-box updates bepalen?

@Philippe7 De update worden bij Telenet in waves gedaan, dus je gaat hier geen keuzen in hebben volgens mij.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
KurtVdS
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Even demarreren... Warming up? Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Kan je zelf tijdstip van TV-box updates bepalen?

De upgrades gebeuren inderdaad in waves. Daarbij is het verder zo dat de boxen geïnformeerd worden dat er een nieuwe software is en deze dan weten dat ze bij de eerstvolgende gelegenheid (nachtelijk window & box in stby etc...) een upgrade kunnen doen. Het is wel zo dat de box vanaf dat ogenblik ook een bepaalde timer meekrijgt. Indien hij in de periode van het zien dat er een nieuwe SW is en het verlopen van die timer géén gelegenheid gekregen heeft om up te daten (bv. omdat hij tijdens het normale upgrade window géén netwerk connectiviteit heeft of omdat hij tijdens dat window telkens zonder spanning staat), zal hij na het verlopen van de timer kort na het inschakelen alsnog een sw upgrade doen. In dat geval kan je dus inderdaad tijdens het gebruik met een upgrade geconfronteerd worden.

BTW : Normaal zal de box dan wel een melding maken dat de SW werd ge-update... een spontane reboot betekent dus niet noodzakelijk een upgrade... dit zou ook het ongelukkige gevolg kunnen zijn van een 'crash'...