24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste netweters,
Wij hebben al de laatste tijd gehad, dat bij het aanzetten van de tv-box (nieuwste test model), het geluid zeer krakelig doorkomt.
Hiervoor moeten we dan de tv-box met de aan/uit knop aan de achterkant af en aanzetten en het is terug in orde.
Heeft iemand dit probleem ook al gehad?
Bedankt alvast!
Jan
@JanBel, zie dat er nog niemand gereageerd heeft op jouw post. Zelf merk ik dit probleem niet op thuis. Enkele zaken waar ik aan denk om te controleren: is je TV-box rechtstreeks aangesloten op je TV-toestel (via HDMI) of maak je gebruik van een extra geluidsinstallatie met andere aansluitingen? Kijk anders die aansluitingen en bekabeling zeker eens na. Test ook eens of Dolby aan/uit een verschil maakt.
Zo niet, zeker melden via 015/33.44.88. 😉
Beste,
Wij hebben dit nog altijd af en toe.
We moeten dan met de aan/uit knop de digicorder uit en aan zetten.
De kabels zijn ook al nagekeken...
Is dit probleem nog opgedoken?
Alvast bedankt
@JanBel Heb je dit bij live kijken of bij opnames?
Heb je geluid via tv of via versterker/soundbar
Wij hebben dit probleem ook al enkele malen ervaren.
Bij ons is er een sonos systeem aan gekoppeld via de optische uitgang.
Wij hebben hier ook krakend geluid bij de Youtube-app op de tv-box. Lichte kraakjes bij mid-tonen, heel merkwaardig.
tv box is met HDMI verbonden en het de kraakjes doen zich enkel en alleen voor bij de YouTube app.
Sinds kort ook krakend geluid via Bose installatie....is er ondertussen al een oplossing ?
Wij hebben ook het krakend persoonlijk vinden we zelfs het een knetterend geluid.wij dachten onze tv zijn beste dag had gehad.maar na test met een andere tv net hetzelfde geknetter.is al gekend wat de oplossing is telenet???
Kan je eens kijken in instellingen: Beeld en geluid/dolby audio : selecteer eens nooit
Doet dat iets?
Ok net gedaan merci voor de tip.klinkt plots al veel beter ja.nu nog even afwachten of het knetteren weg blijft