24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
situatie: 2 tv toestellen elk met een tv box en aangesloten via Powerline. verder gewoon wifi voor smartphone, iPad. op 1 van de TV toestellen ( dat dan ook als enige in gebruik is ) krijgen wij sinds 2 weken de melding buffering, netwerk overbelast gelieve te stoppen met streamen met andere toestellen( die er niet zijn ) . dit telkens tussen ongeveer 20u en 22u ( bij bekijken opnames en of terugkijk tv ). diagnose test geeft dan ook een rode melding bij live tv in hd mogelijk. doe ik dezelfde test op tweede toestel krijg ik gewoon alles in ultra hd is mogelijk. ligt dit aan de Powerline ?maar waarom dan enkel tussen 20 en 22U ? andere oorzaak ? dank voor de hulp en feedback ( van telenet zelf enkel het bericht gekregen om dit te posten op netweters 🙂 )
Titel gewijzigd door Lesley1 (mod) | Vorige titel: problemen tussen 20u en 22u
@dalton63 Powerlines werken via het elektriciteitsnetwerk, dus veronderstel ik dat er toestellen worden ingeschakeld die deze storing teweegbrengen. Je moet eens uitzoeken welke toestellen aangaan tussen dit timeframe. Vermits het op het andere toestel wel gaat zou het kunnen liggen aan uw powerline of het stopcontact waar je deze powerline hebt ingestoken.
Je kan misschien eens de powerlines omwisselen en zien of je hetzelfde hebt.
Indien ja, dan ligt het aan je elektriciteitsnetwerk en niet aan de powerlines.
Kristof
dank voor het snelle antwoord. qua toestellen is er niets nieuws ingeschakeld tegenover 3 weken geleden. ook de Powerline zit nog in hetzelfde stopcontact. ik zal eens proberen om een andere Powerline aan te sluiten om te zien of dit iets zou wijzigen.
Wanneer de powerlines op verschillende circuits zitten kan het bijschakelen van een verbruiker (bv. vaatwasser) al tot "storing " voeren....
@dalton63 schreef:situatie: 2 tv toestellen elk met een tv box en aangesloten via Powerline.
Als het probleem zich voordoet op één TV toestel (het enige dat op dat ogenblik in gebruik is), kan je eens de Powerline van het 2de toestel verwijderen (uit het stopcontact trekken)?
Dan krijgt die ene Powerline misschien wel de volle snelheid?
Heb je een PC of laptop dat je eens via een UTP kabel (bedraad) kan aansluiten op de Powerline, zodat je daar een speedtest kan doen??
PS. Indien het probleem zich blijft herhalen tussen 20-22u, dan heb je misschien wel last van:
Welke internet formule heb je? Welke modem?
Kan je eens een internet speedtest doen op het ogenblik dat het probleem zich voordoet (met de IPad dicht bij de modem?)
goedemiddag
de powerlines zijn zonder wifi
3 powerlines 1 op de modem en 2 dus naar de 2 tv toestellen - tv boxen rechtstreeks in stopcontact en degelijk geaaard.
tot 3 tal weken geleden geen enkel probleem mee gehad
nu dus tussen 20 en +/- 22u streamingprobleem bij opnames of terugkijk tv na 22u komt de situatie dus terug naar normaal. snelheidstest via wifi geeft nog altijd +/-600 donwload en 38 upload tijdens de probleem uren.
Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem, enkel mijn box gaat met utp naar de modem, wel via een switch. Het rare is dat het bufferen slechts op 1 van mijn 2 boxen gebeurt..
@marc1201 Kan dat die box met de bepaalde powerline concerteert en minder sterk signaal heeft of iets anders in huis het signaal stoort, het wordt altijd aangeraden om de tv box waar mogelijk met utp kabel te verbinden met de modem rechtstreeks om de beste verbinding te hebben.
natuurlijk als dit niet mogelijk is dan is een WiFi connectie een optie mits die stabiel is.
@Master-Magic Heb geen powerlines in huis.. Box gaat via een switch naar de modem, met kabel dus.
@marc1201ah ok omdat dit topic gaat over een powerline verbinding was ik in het gedacht dat dit bij jou ook het geval is.
zijn de beide utp kabels van dezelfde type???
ene iets ouder dan de andere, al eens getest met een andere utp kabel???
@Master-Magic Nee nog niet getest, kan ik wel eens proberen ja. Nog niet aan gedacht eigenlijk. Thx for the tip.