Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

Hoe kom je in het menu waar de techniekers de signaalsterkte enzo controleren?

Zit tegenwoordig met redelijk wat blokvorming en wil het binnenkomende signaal eens controleren.

0 Likes
11 reacties
EdwinC
Professional Meerweter
Berichten: 116
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

Bij een TVbox weet ik het niet.

Trouwens... die heeft denkelijk toch geen coax, dus geen kans op een zwak signaal? Alles komt toch via IP (Internet) binnen, niet?

 

Voor een recente Digicorder is het mute rood rood rood mute.

 

Succes

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@EdwinC 

De tv-box heeft wel een coax. De live uitzendingen komen via coax. Uitgesteld kijken en opnames zijn utp.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Menu voor techniekers Telenet TV-box

De vraag is dan : wanneer is er blokvorming? Bij live TV of bij opnames of uitgesteld kijken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ALDEG
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Menu voor techniekers Telenet TV-box

In de nieuwe box kan je enkel nog bij Huisje > Instellingen (tandwiel) > Info > Diagnose doen.

Echter geen % meer enkel een indicatie van slecht / goed....

ALDEG | Did you try to turn it off and on again    ALDEG | at your service
   Did you try to turn it off and on again ?

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@EdwinC gaat wel hoor, heb de technieker het zien doen bij installatie. En ja tv box heeft nog steeds coax. Blokvorming zowel live als bij opnames..Mag eigenlijk geen verschil maken he, je hebt blokvorming of niet. Maakt niet uit of het dan live is of niet.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@marc1201 Daar ben je nu verkeerd in dat blokvorming gelijk is met live en opnames, 

de live beelden komen via coax via de Telenet box en de opnames via internet alsook de in demand dingen.

de opnames gebeuren niet op jouw box via jouw kabel aansluiting, dat gebeurt op een server in Nederland waar de server staat van de cloud waar men zogezegd dagelijks constant opnames doet en iedere klant een link maakt naar die ene opname die ze hebben ingesteld op hun box.

je kan zelf je box zonder stroom zetten paar dagen en de opnames worden toch gedaan, eenmaal thuis kan je ze dan bekijken.

het gaat niet meer zoals vroeger op de digicorder met harde schijf dat je kabel moet aangesloten zijn en de digicorder moet blijven aanstaan om opnames te doen, daarop kan je problemen hebben als je kabel signaal gestoord is.

dus als je op live blokjes hebt en storingen dan kan het aan uw signaal liggen die binnenkomst bij jou,

hoop hiermee uw probleem meer te hebben uitgelegd hoe de Telenet box werkt.

veel succes met een oplossing.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@Master-Magic Ik weet best hoe die box werkt hoor..Meestal is het van opnames maar heb het toch ook af en toe live. Ik zie wat ik zie hé..En die server delen met ziggo en consoorten, da's nu net om problemen vragen vind ik. Load op die server is met zijn momenten veel te hoog. Waarom kan telenet zijn eigen server niet hebben? Laatste tijd weer enorm veel "kan momenteel uw opname niet afspelen, foutcode cs...." Waarschijnlijk van een hoge load op de server. Telenet zou zich eens moeten focussen op zulke problemen bij software updates in plaats van de meest nutteloze functies aan te pakken zoals radio apps of voice besturing.. Elke keer dat ik een opname niet kan afspelen krijg ik meer en meer zin om gewoon terug een degelijke digicorder te halen.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@marc1201 misschien is dat niet mogelijk dat we een eigen aparte cloud server hebben voor die telenet box, dat telenet geen plaats meer heeft in belgie voor zo een server en die liever deelt met ziggo.

in het begin was dit ook nooit die problemen met de testers, was erbij van het eerste uur en toen was dit probleem niet, toen men meer testers begon toe te voegen zag ik dat probleem opkomen, 

denk dat de verbinding met Nederland soms eens wegvalt met die server.

we weten natuurlijk niet hoe het er aan toe gaat bij telenet als er problemen zijn en hoe ze het kunnen oplossen.

vraag me af of ze in Nederland ook die problemen hebben of niet.

 

over uw probleem, zou het misschien aan het toestel kunnen liggen, is deze al eens vervangen met een andere ????

uw opnames en instellingen gaan niet verloren als je een andere krijgt dus dat probleem is al geen issue meer.

is wel raar dat je het live hebt en op opnames, dan denk ik direct aan signaal verlies op de kabel bij jou.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@marc1201 @Master-Magic De Telenet server is wel degelijk een aparte server hoor. Weliswaar in hetzelfde servergedeelte als Ziggo en de rest van Liberty Global. Server upgrades gebeuren wel degelijk apart.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@Ex-Netweter van waar heb je die info ???? mij is altijd gezegd dat ze dezelfde server delen in Nederland.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Menu voor techniekers Telenet TV-box

@Master-Magic is niet de eerste keer hoor bij mij dat er een slecht signaal van de kabel komt. Ze hebben er ooit 25-30cm moeten afsnijden omdat er water in gekomen was.

0 Likes