41746
netweters
|
18276
gesprekken
|
19758
vragen
|
Beste allen, ik zou graag van abonnement veranderen omwille de prijs. Momeneet heb ik een modem type Eurodocsis 3.0 , 2 witte accespoints en 2 digicorders. De ene digicorder is aangesloten op een accespoint voor de interactieve diensten, de andere op (slecht werkende) powerlines.
De vraag: kan ik mijn modem en de 2 accespoints blijven gebruiken in combinatie met de tv box ? De eerste nieuwe tv box zou ik graag de kleine versie van hebben vermits ik die op een accespoint kan aansluiten. Voor de tweede tv zou ik dan opteren voor de vorige tv box met coax aansluiting ( ik hoorde dat beeld en geluid via wifi niet altijd constant werkt zonder hapering ) en deze tv box zou ik dan interactief maken met wifi. Zo zijn die slecht werkende powerlines weg. Een nieuwe modem met pods zie ik niet zitten om zelf te installeren vermits mijn alarm aangesloten is op de vaste lijn en de zonnepanelen met huisbatterij gebruik maken van internet, sommige zaken bekabeld, andere via wifi. Dus zou ik mijn huidige opstelling kunnen behouden icm de tv boxen en zo toch overstappen naar een One ? Bedankt alvast
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Overstappen naar One abonnement
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Omschakelen naar ONE / TV-boxen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je modem (ik vermoed dat je een CH7465LG-TN hebt, oudere modellen kunnen de snelheid van One niet aan!) zou moeten volstaan voor One, ook je Powerlines & Access Points kan je blijven gebruiken.
Je hoeft trouwens ook niet perse over te stappen naar de TV-box, maar die optie is er wel. Normaal geven ze bij overstap van Digicorder standaard de coax versie (denk ik) en kan je als tweede toestel wel TV-box IP aanvragen. Je kan ook een Apple TV, Android box, (Chromecast met) Google TV nemen en gewoon de TV-app gebruiken, weet wat huur uitgespaard.
Verbinding via Wi-Fi is niet ideaal (storingsgevoelig) maar kan wel werken.
Naast de kwestie: Victor Campenaerts was ook Victorturbo vandaag! (dat was misschien je insteek?).
Ik heb een (witte) CH7465LG-TN in combinatie met One en een TV-box (V1) en dat werkt perfect.
Zoals @WG94 ook al aanhaalde is Wifi geen goed huwelijk met de TV-box.
Als je kan, bekabeld aansluiten! Je kan Wifi proberen maar ik vrees dat je gaat vloeken. Laat het ons weten!
@Victorturbo schreef:Dus zou ik mijn huidige opstelling kunnen behouden icm de tv boxen en zo toch overstappen naar een One ? Bedankt alvast
Er is geen enkele link tussen de overstap naar One, en de organisatie van jouw lokaal netwerk.
Ik zou deze 2 zaken ook niet verwarren en volledig apart benaderen ...
1) de overstap naar One (met volledig behoud van je huidige opstelling) is een puur administratieve aangelegenheid.
Mijn ervaring is dat je dat héél eenvoudig kan aanvragen via een telefoontje naar de Helpdesk.
2) Nadat je de overstap hebt gedaan, kan je dan kijken om je digicorders om te ruilen voor TV-boxen.Wacht wel tot de overgang volledig uitgevoerd is ..
Mijn ervaring is dat je hiervoor best naar een Telenet shop gaat. Vraag daar exact wat je wilt (1 TV-box v2 coax en 1 TV-box IP).
Pas op: in sommige Telenet winkels zijn de coax TV-boxen niet meer in voorraad en krijg je dus alleen nog een TV-box IP.
De modem die je vernoemt is idd degene die ik nu heb.
Is het eigenlijk een echte meerwaarde om over te stappen naar de tv box tov de decoders ? Momenteel heb ik 2 digicorders en 2 gewone decoders. Krijg je een beter beeld met de tv box ?
Netflix, Streamz enz bekijk ik zonder tussenkomst van de decoders. Via de decoder die aangesloten is op de powerline lukt dat zelfs helemaal niet. Beeld hapert, valt weg.. onvoldoende snelheid. Daar kijk ik via wifi en de ingebouwde Apple tv en apps zonder problemen. Wifi snelheid is steeds min 200 gig hier.
Wat me niet duidelijk is, als je nu de eerste tv box aansluit met coax, heb je dan net als bij de oude decoders een internetkabel nodig voor de interactieve diensten, of kan dit bij de eerste tv box met wifi ? Want die powerlines zijn zeer onbetrouwbaar.
Afhankelijk van het antwoord op de vraag hierboven, kan ik een One abonnement nemen en volledig mijn huidige configuratie behouden ? Ik vind nl nergens op de Telenetsite de mogelijkheid om een One abonnement samen te stellen met powerlines, decoder en accespoints.
Momenteel heb ik een Wigo, maar die is blijkbaar een stuk duurder dan de One.
Ik wil internet onbeperkt a 250 gig, 2 accespoints, 1 gehuurde decoder, 1 powerline, vaste telefonie met nummerherkenning en zo en onbeperkt bellen binnenland, 3 gsm abo’s waarvan 2 unlimited en 1 10 gig, een datakaart voor ipad en one number voor mijn uurwerk.
Haha nee, Victorturbo is een nickname gebaseerd op mijn liefde voor het laatste deel, liefst meerdere. Ik dateer nog van de jaren 60, ondanks de leeftijd blijft het jeugdige onbezonnen verlangen naar de kracht ervan haaks op mijn door de leeftijd afnemend testosteronniveau 🙂
Dankjewel voor deze informatie. Dit maakt het voor me al een heel stuk makkelijker. Ik stelde de vraag net na jouw post.
Weet je of er een configurator op de Telenet site is om de prijs te berekenen ?
Ben in ieder geval vandaag heel wat wijzer geworden. Bedankt allen !
Ik ben er ook eentje van de jaren 60...
Je mag vooral de TV-box niet vergelijken met de digicorder.
Het zijn 2 totaal verschillende toestellen.
Als je denkt dat je hetzelfde gaat krijgen ga je heel teleurgesteld zijn.
Nadeel: geen 2x vooruit spoelen met geluid.
Voordelen: beter beeld. (vind ik).
onbeperkt aantal gelijktijdige opnames
TV-box stuk. Opnames niet kwijt.
en nog vele andere.
In het begin ga je vloeken op de TV-box maar gaandeweg ga je ontdekken dat dit een veel beter toestelletje is dan de oude Digicorder.
@Victorturbo schreef:
Weet je of er een configurator op de Telenet site is om de prijs te berekenen
Ga naar https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one.html en Stel je One samen...
- One for 3 = €104.64 (1 onbep. + 2 x 10GB)
+ TV Iconic = 22.92€ (incl eerste decoder)
Tel daarbij de extra's die nu hebt (2de decoder, AP's) ...
Dan weet je precies wat het zal kosten...
Bel dan de klantendienst, en vraag precies wat je wilt (laat je niet overhalen voor iets anders).
Dat ga ik zo doen, dank je. Wat denk je via Whatts app ? Heb de indruk dat die medewerkers meer weten en je makkelijker helpen. Ook perfect Nederlandstalig wat communiceren makkelijker maakt. Telefonische ervaringen zijn echt niet zo goed, in die mate dat ik eigenlijk nooit meer bel met hun klantenservice.
Als alles perfect werkt breng je de 2 digicorders binnen
Moest het niet werken kan je altijd terug naar oude