Beantwoorden
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Modem only en TV-Box

Na jaren miserie hadden ze eindelijk mijn Normale modem veranderd door een modem only, Alles wordt nu door mijn eigen routers beheerd en werkt zalig 😄 nu heb ik nog 1 probleem.. ik heb 1 tv met een powerline 😕 deze werkt regelmatig niet, aangezien het huis er al 25 jaar staat heb ik naar elke kamer maar 1 internetkabel, dus het is kiezen of internet aan elk toestel daar dat kan communiceren met mijn thuis netwerk of tv.. want deze heeft een extern IP nodig, zijn er ondertussen modem only's die het volgende ondersteunen

 

-tv box

-speedboost

 

Alvast bedankt!

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem only en TV-Box

@Mathuas  kan je eens nakijken of je deze powerline ooit zelf hebt aangekocht ? Als klant heb je namelijk recht op een gratis setje als je deze nooit hebt gevraagd. Vanaf je tweede set dien je maandelijks € 2 huur te betalen maar als je nooit je gratis setje hebt aangevraagd kan je naar een Telenet center gaan en deze gaan vragen en meenemen. Dit is ook voor een Accespoint waar je gratis dan voor in aanmerking komt. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/bestel-uw-wifi-booster


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Modem only en TV-Box

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem only en TV-Box

@Mathuas 

Je kan doen wat @robatoras voorstelt of je kan een switch zetten na de modem only en van daar 1 utp naar de powerline en één utp naar je router.

Mogelijk kan je nog gratis een switchke krijgen in een Telenet center.

Ex-Netweter
 

Modem only en TV-Box


@Mathuas  schreef:

Na jaren miserie hadden ze eindelijk mijn Normale modem veranderd door een modem only, Alles wordt nu door mijn eigen routers beheerd en werkt zalig 😄 nu heb ik nog 1 probleem.. ik heb 1 tv met een powerline 😕 deze werkt regelmatig niet, aangezien het huis er al 25 jaar staat heb ik naar elke kamer maar 1 internetkabel, dus het is kiezen of internet aan elk toestel daar dat kan communiceren met mijn thuis netwerk of tv.. want deze heeft een extern IP nodig, zijn er ondertussen modem only's die het volgende ondersteunen

 

-tv box

-speedboost


In jouw plaats had ik gekozen voor de CV8560E, bijgenaamd de "E-router"

  1. Dit is een Docsis 3.1 modem, die dus ook voor de toekomst de speedboost ondersteunt (jouw "modem-only" is waarschijnlijk de CV7160E, waravan Telenet het voornemen heeft om deze op 400 Mbps te cappen).
  2. De CV8560E ondersteunt ook de TV-Box.

Via de IPV4 bridge functie kan je de eigen router aansluiten op één van de 4 LAN aansluitingen (en je thuisnetwerk beheren via de eigen router.

Op de overige poorten sluit je dan de TV-box (of powerline) aan. Hiermee vervalt de noodzaak voor een extra switch.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem only en TV-Box


@janne_man  schreef:

@Mathuas 

Je kan doen wat @robatoras voorstelt of je kan een switch zetten na de modem only en van daar 1 utp naar de powerline en één utp naar je router.

Mogelijk kan je nog gratis een switchke krijgen in een Telenet center.


Indien de TS het heeft over de TV-Box (zo begreep ik het), is een switch achter de modem-only geen goede oplossing. Telenet wil namelijk (voor security redenen) geen TV-Boxen rechtstreeks op het internet, alleen via de HGW (firewall).

De TV-Box heeft geen extern IP nodig, en krijgt van de HGW of de E-router een intern IP adres.

 

Hoewel het niet ondersteund wordt, is in de praktijk gebleken dat een TV-Box (eens correct geregistreerd) blijft werken achter een eigen router.

Mijn advies dus aan de TS: probeer je TV Box eens op je eigen netwerk (zonder powerlines). Misschien blijft deze wel correct werken 😊.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem only en TV-Box


@patrick37  schreef:

Als klant heb je namelijk recht op een gratis setje als je deze nooit hebt gevraagd. Vanaf je tweede set dien je maandelijks € 2 huur te betalen

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/bestel-uw-wifi-booster


@patrick37 Een powerline setje bij Telenet is niet gratis.

De link die je hierbij opgeeft verwijst alleen naar een WiFi Access Point, een WiFi Powerline set of een WiFi powerline). Een "gewone" powerline set is bij Telenet niet gratis.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Modem only en TV-Box


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37  schreef:

Als klant heb je namelijk recht op een gratis setje als je deze nooit hebt gevraagd. Vanaf je tweede set dien je maandelijks € 2 huur te betalen

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/bestel-uw-wifi-booster


@patrick37 Een powerline setje bij Telenet is niet gratis.

De link die je hierbij opgeeft verwijst alleen naar een WiFi Access Point, een WiFi Powerline set of een WiFi powerline). Een "gewone" powerline set is bij Telenet niet gratis.

 


Dus de boodschap is: ook al heb je geen wifi-PWL-set nodig maar een gewone PWL-set: bestel toch maar het wifisetje want deze set is als eerste wel gratis 🙂


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Modem only en TV-Box

tv box mag niet gecombineerd worden met EMTA (modem only)

voor veiligheid en goeie werking

 

E-router cv8560e kan wel

 

wifi powerline set is booster gratis in bruikleen

 

voor tv box kan powerline set in bruikleen als er geen utp ligt

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Modem only en TV-Box

Als ik mijn linksys router aansluit achter een E-router cv8560e heb ik dan dubbele nat?

Ik wil smac2.7 blijven gebruiken.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem only en TV-Box


@robatoras  schreef:

Als ik mijn linksys router aansluit achter een E-router cv8560e heb ik dan dubbele nat?

Ik wil smac2.7 blijven gebruiken.


Dat is uw keuze.

Je geeft het mac adres van je Linksys in op mijn Telenet en dan heb je geen dubbel nat.

Je doet dat niet en dan heb je wel een dubbele nat.

GunterO
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Modem only en TV-Box

Dus als ik het goed begrijp is het momenteel dus niet mogelijk om een modem only te combineren met een TV-Box. Wanneer zou hier verandering in komen? Het bericht waar u naar verwijst is van 2019.

Thnx!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem only en TV-Box

Daar zal ook geen verandering in komen, denk ik.

  1. Veiligheidsoverwegingen (Telenet wil geen TV-Box zonder firewall op internet).
  2. De EMTA modem (CV7160E) gaat er op termijn uit (vervangen door de E-router CV8560E met bridge functie.

Wat officieel niet ondersteund wordt, maar in de praktijk wel werkt (zonder garantie), is de TV-Box op een eigen router achter de modem-only.

Maar gezien de TV-Box niet meer geactiveerd kan worden bij een modem-only klant, zal dit scenario ook niet veel voorkomen 😉.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem only en TV-Box

@GunterO 

Welk nadeel heeft de CV8560E met macadress pasttrough?

Wat zou daarmee moeilijker zijn dan met een modem only?

Welk nadeel, hinder, ...zou je hieraan hebben ten opzichte van een modem only?

 

 

 

 

0 Likes
GunterO
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Modem only en TV-Box

@janne_man 

Bedankt voor uw snel antwoord.
Heb je dan alle (inkomende) poorten ter beschikking zoals bij modem only?
Ik heb de fixed ip optie, een eigen router/fw, en draai m'n eigen webservices.
Als die bridge mode dezelfde transparantie biedt dan mijn huidige modem only is dat zeer zeker een optie.

0 Likes