24816
netweters
|
152917
antwoorden
|
20752
vragen
|
Reeds 4-5 maand werkte netflix super via de nieuwe telenet box.
Sinds gisteren 4 April, plots geen enkel resultaat meer.
Na opstarten van de netflix app blijft het scherm zwart?
- Netwerk is ok
- Al de rest werkt prima
- Netflix abo is in orde, werkt perfect via andere toepassingen (pc, gsm, ...)
Iemand enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier alles ok met netflix op de tv-box.
Misschien je box eens af en aanschakelen met de powerknop achteraan links
Suc6
@Ex-Netweter Bij mij werkt de Netflix app van in het begin al niet naar behoren.
Ze zijn hier al enkele maanden me bezit om deze op punt te krijgen.
De enige oplossing is achteraan de knop van de tv box af en aan te zetten en de software laten heropstarten. Daarna zou Netflix terug moeten werken. Het probleem bij mij is dat een dag erna de Netflix app weer niet opstart.
Ik heb dit al meermaals doorgegeven aan Telenet, en ik ben blijkbaar niet de enige met deze problemen. Mijn voorstel was om mij tv box om te ruilen maar daar is men niet op ingegaan.
@fieldoxide, @Tonyvh,
bedankt, hierna werkt die inderdaad opnieuw.
Als ik het zo nalees mag ik van geluk spreken. Voor de vele maanden dat ik de nieuwe box gebruik ben ik nog nooit eerder een probleem tegengekomen.
Het moet zijn dat ik net vorige week een zeer positieve feedback gestuurd heb over de nieuwe tv box dat ik nu dit voorkrijg 😉
Volgens mij ligt het niet aan de box maar aan de software die nog niet op punt staat. Je zegt als je de aan/uit schakelaar bediend, het wel terug werkt dus is volgens mij de hardware in orde.
@Domi1963 Het vreemde vind ik dat de software op sommige tv boxen wel correct werkt en op bepaalde boxen dan weer niet. ( de Netflix app). Ik ga er toch vanuit dat het tv box model en software versie voor elke klant dezelfde is?
Wat ik dan niet begrijp, is dat in het verenigd koninkrijk dezelfde box al, geruime tijd in goed werkende omloop is. Weliswaar gebruiken ze daar niet dezelfde software als Telenet in België en Ziggo in Nederland.
Had het zo eenvoudig geweest, dan hadden ze dat vast en zeker gedaan. Ik ben ook maar een buitenstaander, mijn enige binding met Telenet is dat ik klant ben, net zoals jij.
Taalkundig moet alles aangepast worden. Vermits Telenet aktief is in Brussel en een klein beetje in het Waalse gewest, moeten deze toestellen die talen ondersteunen. Een probleem dat juridisch eentalige landen niet hebben. Daarnaast hebben ze een ander verleden, oorspronkelijk behoorden ze niet tot dezelfde groep. Dit geeft ook reeds verschillen. Ik neem aan dat u een pc of laptop hebt. Zelfs al heb jij en ik hetzelfde merk en model, zullen er heel wat verschillen zijn tussen uw toestel en het mijne. Het zou me sterk verwonderen dat we beiden dezelfde instellingen hebben, dat we dezelfde programma's of app's hebben, enzovoort. Dat is ook zo voor zuster ondernemingen. De invoering van Europese regels kan verschillend zijn van land tot land. Al naar gelang de regelgeving kan een land verder of minder ver gaan (regels stellen een minium op of een maximum). Beleidsmatig kunnen er andere beslissingen genomen worden. Er zijn culturele verschillen waarme rekening gehouden wordt. Laat je fantasie spelen en bedenk nog maar andere verschillen.
Daarom zei ik ook enkele posts eerder dat de box (hardware) op zich wel, in orde zal,zijn, maar dat het mijn inziens zoals U aanhaald aan de software gerelateerd zal,zijn. En ja in ons land is dat met de 2 landstalen ook weer een probleem meer om alles in de juiste kannen en kruiken te krijgen.
Hier hetzelfde probleem. Nooit last gehad maar ineens sinds vandaag werkt Netflix niet meer. Enkel zwart scherm bij het opstarten. Even aan- en uitzetten met de knop achteraan lijkt voorlopig wel te werken.