Beantwoorden
Mulle
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Netflix op Tv-Box werkt niet met CV8560E & UDMPRO

Beste,

Sinds enkele dagen kan ik niet meer naar Netflix kijken via de TV-box omdat die zogezegd niet op mijn thuis-netwerk is aangesloten en dat delen niet is toegestaan.

Dit kan kloppen omdat de TV-box direct is aangesloten op de CV8560E modem, dit hadden ze mij aangeraden bij Telenet.

Alle andere apparaten zijn aangesloten op mijn UDMPRO die zijn eigen publiek IP-adres krijgt van Telenet (bridge) via de CV8560E modem.

Nu is dit vrij vervelend van Netflix dat dit niet is toegestaan terwijl alles op hetzelfde thuis adres staat.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik had gedacht om de TV-box te vervangen door een NVidia Shield die ik nog liggen heb en daar de Telenet App op te installeren waarmee ik ook alles kan. Hierbij zou ik de TV-box niet meer aansluiten en in de kast leggen (geen aansluitingen genoeg). Maar iemand bij Telenet raad dit af omdat er regelmatig gecontroleerd wordt dat de TV-box nog aanwezig is. 

Wat is de beste oplossing om Netflix toch in orde te krijgen op de TV-box zonder bij te betalen? Netflix wordt ook gebruikt via een NVidia Shield in de slaapkamer en direct op de TV in de eetkamer.

Alvast bedankt.

Mvg,

Tom

Titel gewijzigd door Bjarne (Expert Mod) | Vorige titel: Netflix op Tv-Box + CV8560E + UDMPRO

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter

Sluit de Telenet TV-box aan op de UDMPRO en dit probleem zal opgelost zijn.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

• eenvoudigste oplossing: TV Box aansluiten op jouw router
  • anderszijds is het niet zo dat je niet meer Netflix kan kijken op het andere IP adres: je moet gewoon bevestigen dat dit toestel deel uitmaakt van jouw huishouden (de eigenaar van het account krijgt dan een mail die hij moet bevestigen).
  • date er gecontroleerd wordt of je TV Box nog aanwezig is kan wel zijn, maar dat heeft niets te maken met jouw NVidia Shield. Jouw abonnement geeft je recht op het kijken via de App. Of de TV Box nu aangesloten is of niet speelt toch geen rol?

[EDIT] raf1 was mij voor 😀

Mulle
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Dank u,

Een tijdje geleden had een medewerker van Telenet afgeraden om de TV-box op de eigen router aan te sluiten.

Ondertussen heeft het probleem zich opgelost. Er was een optie om te controleren als het toestel aangesloten was op het thuis-netwerk.

Ik kreeg daarna een qr-code dat constant wijzigde van inhoud en dat ik moest scannen met mijn gsm (die achter de udmpro zit) via de app.

Vandaag is het gelukt na 3 pogingen om dit in orde te krijgen. Enkele dagen terug mislukte dat steeds.

Ik zal ook eens kijken om de TV-box toch na de router te plaatsen en te kijken of alles werkt.

Dank u

BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Dat is vrij logisch dat Tln dit afraadt.

Puur technisch zou het geen probleem mogen zijn de STB no matter where aan te sluiten, zelfs 5 routers verder in je netwerk, maar qua support purposes etc wordt het dan zowat onmogelijk om na te gaan of de gebruiker setup wel ok is qua install.

Een simpel ding bvb is dat sommige STB apps IPv6 als pref'd protocol staan hebben, of zelfs IPv6-only apps runnen.  Als de eindgebruiker dan een eigen router plaatst en de niet correct configureert voor IPv6 (of die router geen IPv6 ondersteund), dan gaan er bepaalde services niet meer werken.  Gevolg is dat de eindgebruiker dan zou binnen bellen voor iets wat die eigenlijk zelf heeft geintroduceerd en erg lastig is als algemene support voor een support afdeling.

Vandaar de logische keuze om een STB direct op de modem aan te sluiten, ook als die in "bridged" mode staat.  Deze bridged mode slaat eigenlijk op het feit dat de eindgebruiker zijn / haar eigen internet service gaat garanderen, zowel wired als wireless maar met de STB op de modem zelf blijft de support zelfde als voor elke andere gebruiker.  

0 Likes