Beantwoorden
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Reeds mijn excuses voor de lange tekst.

 

Ik heb verleden  week gebruik gemaakt van de actie waarbij men de digirecorder gratis kon omzetten naar een tv box.

 

Nu dacht ik ook dat ik als nieuwe gebruiker een V2 tv box zou ontvangen (wist eerst niet dat er een V2 was) , maar het is dus precies een refurbished V1 versie geworden.  Later hier nog wat over. 

 

Nu heb ik enkele vragen over de V1 tv box, waar de handleiding en zelfs de klantendienst (via fb chat) niet echt duidelijkheid geeft.

 

1.  De on/off knop vooraan. Die kleurt blauw als de box uitgeschakeld is en wit bij ingeschakeld.

Nu is mijn vraag, gaat dat lampje volledig uit na een tijd of niet?  Of is dat blauw de slaapstand. 

 

1a.  Wat doet de optie stand-by timer, die momenteel op 4u staat.  Is dat gewoon als je 4u niets met de box doet dat hij zichzelf uitschakelt.

2. Bij mij staat zoals destijds bij de digirecorder de leeftijdscontrole uitgeschakeld.  Dus bij play more (deze kanalen heb ik al sinds dat ze nog prime noemden dacht ik) nooit de pincode moeten ingeven.  Bij prime zat toen ook playboy channel en penthouse. 

Op de digirecorder kon je deze zenders gewoon bekijken.  Op de tv box moet ik steeds dus op ok duwen om te deblokkeren, pincode ingeven en klaar.  Totdat de box eens terug in en uitgeschakeld word, dan moet je het kanaalnterig deblokkeren. 

Ondanks dus dat de leeftijdscontrole uitgeschakeld is. 

Af en toe nam de digirecorder destijds ook een horrorfilm (16+) op onder de 18+Sectie 🤷

Nu had ik bij het Scrollen gisteren ook ineens een horrorfilm waar een slot bij stond.  Dus ook 18+.  Op de digirecorder stond die gewoon te bekijken.  Hier op de tv box moest ik weer die deblokkeren, pincode ingeven, dan kon ik pas de naam ook zien 🤷

Nogmaals de leeftijdscontrole staat uit 🤷

 

 

Nu dan even terug te komen op dat het een refurbished toestel zou zijn.  Telenet zegt dat het dus volledig nagekeken toestellen zijn, die perfect werken.  

Hierdoor de volgende vragen, aangezien op de site ze aangeven dat de tv box dit heeft, maar hier nergens iets van te bespeuren is. 

 

A.

Zo zou er volgens hun vooraan het toestel (maar op foto's dan weer de bovenkant) er 2 led's branden.  Met name een WIFI en netwerk ledje.

Hier echter niets te zie.

 

B. Is het normaal dat als men de remote gebruikt en met de navigatiecirkel door de menu's beweegt dat af en toe de remote een eigen leven krijgt.

Zoals bv. 1x naar rechts duwen (lichtjes) op de cirkel. Het beweegt 1x.  Je doet niets en ineens gaat je cursor nog een 7 a 8 Stappen verder 🤷

 

Ook al 3x gehad dat de remote ineens niets meer wil doen.  Ondanks dat het Nieuwe batterijen zijn.  Dan moet ik eens naar de batterijen kijken of ze goed zitten, wat nog steeds ja is) en dan werkt ze ineens terug 

 

0 Likes
11 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

@Dragon_RacingDat blauwe led lichtje gaat stil aan na 4 uur veel donkerder branden, dus dimt, zodat dit niet teveel storend is.

Die code per 18+ zender is iets waar ik zelf nog geen problemen mee heb gehad (heb de V2 versie en de V1 versie 2 jaar gehad), is een bug denk ik die er is ingeslopen sinds enkele updates terug, kan zijn dat dit heeft te maken met verschillende profielen bv, ik gebruik altijd standaard profiel zonder extra profielen (als je dit ook hebt dan is het een bug denk ik).

Dat scrollen dat te snel gaat kan aan een probleem liggen bij het toestel, 

heb je hem al eens helemaal van de stroom gehaald en herstart??? Test dan eens of het zo is opgelost.

de batterijen gaan snel leeg bij de tv box, heb ook al nieuwe mogen insteken omdat de batterijen die erbij zaten leeg waren na een maand.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.


@Dragon_Racing  schreef:

 

1.  De on/off knop vooraan. Die kleurt blauw als de box uitgeschakeld is en wit bij ingeschakeld.

Nu is mijn vraag, gaat dat lampje volledig uit na een tijd of niet?  Of is dat blauw de slaapstand. 

Dat blauw is de slaapstand.

 

1a.  Wat doet de optie stand-by timer, die momenteel op 4u staat.  Is dat gewoon als je 4u niets met de box doet dat hij zichzelf uitschakelt.

Ja

2. Bij mij staat zoals destijds bij de digirecorder de leeftijdscontrole uitgeschakeld.  Dus bij play more (deze kanalen heb ik al sinds dat ze nog prime noemden dacht ik) nooit de pincode moeten ingeven.  Bij prime zat toen ook playboy channel en penthouse. 

Op de digirecorder kon je deze zenders gewoon bekijken.  Op de tv box moet ik steeds dus op ok duwen om te deblokkeren, pincode ingeven en klaar.  Totdat de box eens terug in en uitgeschakeld word, dan moet je het kanaal terug deblokkeren. 

Ondanks dus dat de leeftijdscontrole uitgeschakeld is. 

Af en toe nam de digirecorder destijds ook een horrorfilm (16+) op onder de 18+Sectie 🤷

Nu had ik bij het Scrollen gisteren ook ineens een horrorfilm waar een slot bij stond.  Dus ook 18+.  Op de digirecorder stond die gewoon te bekijken.  Hier op de tv box moest ik weer die deblokkeren, pincode ingeven, dan kon ik pas de naam ook zien 🤷

Nogmaals de leeftijdscontrole staat uit 🤷

Je moet steeds de code ingeven bij 18+

 

Nu dan even terug te komen op dat het een refurbished toestel zou zijn.  Telenet zegt dat het dus volledig nagekeken toestellen zijn, die perfect werken.  

Hierdoor de volgende vragen, aangezien op de site ze aangeven dat de tv box dit heeft, maar hier nergens iets van te bespeuren is. 

 

A.

Zo zou er volgens hun vooraan het toestel (maar op foto's dan weer de bovenkant) er 2 led's branden.  Met name een WIFI en netwerk ledje.

Hier echter niets te zien.

Deze branden of pinken enkel als er een probleem is!

 

B. Is het normaal dat als men de remote gebruikt en met de navigatiecirkel door de menu's beweegt dat af en toe de remote een eigen leven krijgt.

Zoals bv. 1x naar rechts duwen (lichtjes) op de cirkel. Het beweegt 1x.  Je doet niets en ineens gaat je cursor nog een 7 a 8 Stappen verder 🤷

Dit is hier nog niet gebeurd.

 

Ook al 3x gehad dat de remote ineens niets meer wil doen.  Ondanks dat het Nieuwe batterijen zijn.  Dan moet ik eens naar de batterijen kijken of ze goed zitten, wat nog steeds ja is) en dan werkt ze ineens terug 

Dit gebeurt hier ook regelmatig!


Als er een storing is op je TV-box is steeds de eerste remedie de TV-box 1 minuutje zonder stroom zetten. Dit kan met de V1 met het handige knopje linksachter!

Op de 3,5 jaar dat ik de TV-box heb, heb ik dit een tiental keer moeten doen. Dat valt (in mijn ogen) dus nog mee.

Batterijen te snel leeg? Doe zoals ik: gebruik oplaadbare batterijen!

Ik ben zéér tevreden over mijn TV-box V1. Dus veel succes ermee!

Hopelijk ligt dit niet gevoelig maar het is digicorder ( niet digiREcorder).

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Na 4uur in slaapstand blijft dat blauwe led even hard branden dan dat ik het toestel zelf in slaap stand zet .  Dus nog meer dimmen doet dat hier niet 🤷

 

Ik gebruik enkel het standaard profiel. Dus geen extra aangemaakt. 

 

Van de stroom afgehaald... Ja, al 3 a 4x

 

Dat hij van zijn eigen verder Scroll. Het is precies dat de knop blijft steken (terwijl dit niet zo is).  Maar het is dus niet altijd.  Kan soms een paar uur 1 dag zijn zonder dat die het doet 🤷

Ivm de batterijen.  Had ze eerst in een tester gestoken. Waren volledig vol.  Maar na 2u had ik dus die problemen. 

Batterijen eens terug in de tester gestoken en ze waren nog volledig vol

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Dat was nooit nodig om de code in te geven bij de digicorder voor 18+ (content, ook aktie/horror) omdat de leeftijdscontrole daar ook uitgeschakeld stond.  Dus had gehoopt hier dan ook.

 

Zonder stroom zetten. Ook al enkele keren gedaan toen die zo deed (met dat Scrollen bv.) dan uren geen probleem en dan ineens terug.  Precies dat de knop van de remote blijft hangen, terwijl die dat niet doet.  Heb zelfs 1x de batterijen eruit gehaald. Dus drukte 1x naar rechts. Batterijen eruit en toch ging hij ineens nog verschillende plaatsen naar rechts 🤷

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

@Dragon_Racinganders de afstandsbediening eens omruilen, en testen of dit het probleem verhelpt, ik heb dit nog nooit voor gehad.

de afstandsbedieningen krijgen ook soms een update door.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Heb je de afstandsbediening met toetsverlichting of zonder toetsverlichting?

De batterijen van de afstandsbediening met toetstverlichting loopt aanzienlijk sneller leeg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Misschien hier nog eens aanhalen: bij de gekende en nog niet opgeloste bugs van de TV Box staat ook: soms is het nodig om de batterijen eens uit de afstandsbediening te halen en ze daarna terug te plaatsen om opnieuw een volledige goede werking te hebben.

Het moeten dus niet telkens nieuwe batterijen zijn. Enkel als ze effectief leeg zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Met de toetsen die oplichten. 

Batterijen getest. Waren 100% vol.

Probleem was er al 10min na 1e gebruik 

0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Je hebt ook afstandsbediening voor de tv-box zonder toetsverlichting. Ik zou Telenet bellen en hierom vragen. Het formaat is van dit model iets korter. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.


@wewanl  schreef:

Je hebt ook afstandsbediening voor de tv-box zonder toetsverlichting. Ik zou Telenet bellen en hierom vragen. Het formaat is van dit model iets korter. 


Ik denk dat dat niet zomaar gaat! De AB met verlichting hoort bij de TV-box V1. De AB zonder bij de V2....

0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe TV Box Gebruiker - verduidelijking nodig.

Dat is niet waar. Ik heb de Mediabox Next van Ziggo, de eerste versie( dus niet de Humax)  en deze box is gelijk aan de eerste versie van de TV box van Telenet.

Ik heb Ziggo weleens om een nieuwe afstandsbediening gevraagd voor deze box en toen kreeg ik dus een versie zonder toetsverlichting en deze werkt uitstekend op de eerste versie van de box.

Desnoods wil ik bij Ziggo wel een nieuwe vragen (zeg dan dat ik een nieuwe nodig heb) en dan stuur ik em je op,  maar dan heb je wel een Ziggo logo op de afstandsbediening:).

Maar het koppelen etc, moet gewoon lukken. 

0 Likes