Beantwoorden
w4ck0
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Sinds woensdag is onze digicorder vervangen door een nieuwe tv-box.  Fijn dat die wat kleiner en sneller is, maar wat onmiddellijk opviel is dat de beeldkwaliteit van PlayMore er zwaar op achteruit is gegaan tov de digicorder. 

We waren al voor woensdag op de digicorder Westworld aan het kijken en het beeld was iets minder dan, maar zeker vergelijkbaar met een HD Netflix-stream die bij ons via een PS4 binnenkomt.  Op de nieuwe TV-box ziet het er voor mij uit alsof er veel zwaardere compressie over het beeld gaat : details in bijvoorbeeld huid of donkere scenes vallen weg, artefacten rond de ondertiteling, enz...  al met al krijg je eerder de indruk dat je naar een slechte dvd zit te kijken dan naar een HD-stream.  Wij kijken bijzonder weinig 'gewone' tv, geen idee of live tv er beter of slechter uitziet dan voordien, maar écht blij wordt ik daar alleszins ook niet van.

Netflix via de TV-box ziet er dan wel weer prima uit, het is volgens mij dus geen probleem met de algemene instellingen oid.   

 

Heeft er nog iemand dezelfde ervaring ?  En waar kan ik terecht om terug een digicorder te krijgen ? 🙂

40 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore


@w4ck0@  schreef:

Sinds woensdag is onze digicorder vervangen door een nieuwe tv-box.  Fijn dat die wat kleiner en sneller is, maar wat onmiddellijk opviel is dat de beeldkwaliteit van PlayMore er zwaar op achteruit is gegaan tov de digicorder. 

We waren al voor woensdag op de digicorder Westworld aan het kijken en het beeld was iets minder dan, maar zeker vergelijkbaar met een HD Netflix-stream die bij ons via een PS4 binnenkomt.  Op de nieuwe TV-box ziet het er voor mij uit alsof er veel zwaardere compressie over het beeld gaat : details in bijvoorbeeld huid of donkere scenes vallen weg, artefacten rond de ondertiteling, enz...  al met al krijg je eerder de indruk dat je naar een slechte dvd zit te kijken dan naar een HD-stream.  Wij kijken bijzonder weinig 'gewone' tv, geen idee of live tv er beter of slechter uitziet dan voordien, maar écht blij wordt ik daar alleszins ook niet van.

Netflix via de TV-box ziet er dan wel weer prima uit, het is volgens mij dus geen probleem met de algemene instellingen oid.   

 

Heeft er nog iemand dezelfde ervaring ?  En waar kan ik terecht om terug een digicorder te krijgen ? 🙂


Voor mij hetzelfde, Netflix & YouTube geen probleem maar bij bv Play Sports lijkt de kwaliteit minder (max 720p). Dit was ook al zo op de oude Digicorder dus dit ligt gewoon aan de uitzendkwaliteit denk ik die niet is veranderd. Voor Play More: deze is hetzelfde als ervoor en ziet er redelijk oké uit (geen 4K jammer genoeg). Wat is de uitzendkwaliteit van live tv & Play More @Suzy


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
w4ck0
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Net nog eens vergeleken : een PlayMore stream en Netflix stream via de tv-box (Hunger Games Mocking Jay Part 1) ziet er ongeveer even goed/slecht uit, dezelfde stream via de PS4 is véél beter.  Jammer dat ik niet meer kan vergelijken met de digicorder, maar ik heb toch het idee dat die een stuk beter was.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Kijk je beeldinstellingen eens na of je niet op een lagere beeldkwaliteit staat.

de on demand en opname beeldkwaliteit is sinds 14 dagen verminderd, denk dat dit is omdat er problemen waren met de cloud verbinding en het niet stabiel zijn op hogere beeld kwaliteit, want sinds de lagere beeldkwaliteit werken de opnames veel beter dan daarvoor met nadeel dat de beeldkwaliteit minder is, dat kan van tijdelijke aard zijn tot ze bij Telenet de oplossing hebben gevonden van de problemen.

komt wel in orde binnenkort.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

@m-jan20, ik heb het nagevraagd, kan wel niet garanderen dat ik hier een sluitend antwoord op ga kunnen geven. Kom er dus nog op terug. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore


@m-jan20@  schreef:

Wat is de uitzendkwaliteit van live tv & Play More @Suzy

@m-jan20, ik heb hier een antwoord op gekregen. Echt een concreet antwoord is het niet, maar hoop wel dat deze info het wat kadert voor je! 

 

Live TV, opnames en terugkijk-TV hebben op de nieuwe TV-box een vergelijkbare kwaliteit als op de Digibox/Digicorder. Bij films en programma's op aanvraag stellen we vast dat de kwaliteit op de nieuwe Telenet TV-box soms suboptimaal is. Er wordt aan gewerkt om dit verder te verbeteren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

AC1
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Hoort wie klopt daar? Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Beeldkwaliteit TV zenders (ook de standaard zenders: VTM, Een, ...) is slechter geworden met de nieuwe Telenet TV box en ook Netflix ziet er jammer genoeg minder goed uit dan via mijn laptop.  Zoals eerder vermeld hierboven, meer compressie, zigzag randen, scherpte artifacts, ... Ik mis mijn vorige digicorder. 

 

PS: De TV Box zit ook vaak te zoeken om het beeld in de juiste beeldverhouding (aspect ratio) weer te geven. 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore


@AC1@  schreef:

Beeldkwaliteit TV zenders (ook de standaard zenders: VTM, Een, ...) is slechter geworden met de nieuwe Telenet TV box en ook Netflix ziet er jammer genoeg minder goed uit dan via mijn laptop.  Zoals eerder vermeld hierboven, meer compressie, zigzag randen, scherpte artifacts, ... Ik mis mijn vorige digicorder. 

 

PS: De TV Box zit ook vaak te zoeken om het beeld in de juiste beeldverhouding (aspect ratio) weer te geven. 


De eerste dagen toen ik de TV-box had zag alles er veel beter en scherper uit, laatste tijd is dit beduidend minder. Ook via de nieuwe Telenet TV app is dit soms slecht (ondanks goede wifi). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

beeldkwaliteit is idd verminderd sinds de laatste update van de box software, in begin in juli had ik idd ook veel mooier beeld, zuiverder dan nu.

denk dat dit deels ligt aan de problemen van dat opnames in de cloud soms niet beschikbaar zijn en het netwerk (internet voor de opnames en on demand) te veel belast worden met te grote bestanden afspelen en ze deze in de speler op de box hebben aangepast zodat alles soepeler loopt.

want je kan me niet zeggen dat opeens sinds enkele dagen alle zenders mindere HD kwaliteit uitzenden, er zijn geen zenders bijgekomen dat dit kunnen veroorzaken, er is ene verdwenen en een andere bijgekomen.

maar als je dat op alle zenders ziet kan dit niet zijn door ene zender weg en andere terug op die ene MUX.

dan zouden er op alle MUXen zenders zijn bijgekomen en dit is niet gebeurd.

zie op een oude digicorder bij m'n ouders bv geen slechter beeld op de zenders die ik op de telenetbox wel zie.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Het lijkt er sterk op dat men het "datadebiet" onderschat heeft en daarom de kwaliteit iets lager heeft gezet.

 

Nu al met zo weinig deelnemers ?

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore


@Theo2@  schreef:

Het lijkt er sterk op dat men het "datadebiet" onderschat heeft en daarom de kwaliteit iets lager heeft gezet.

 

Nu al met zo weinig deelnemers ?


@Suzy klopt dit ↑


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

@Theo2 het zal er ook een beetje van af hangen waar u woont en in hoeverre het hele netwerk is verbeterd, ik vermoed dat het in 2019 zou moeten klaar zijn, ik woon landelijk daar is dus minder verbruik, daardoor zal ik minder problemen hebben tegenover een dicht bevolkte omgeving.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

weinig testers ??? in belgie en Nederland zitten ze samen op die cloud, dat is zeker rond de 50.000 als ik voorzichtig een getal op mag plakken in belgie en dan die in Nederland waar ik geen aantal testers van weet.

dat is niet niks die via die cloud moeten gaan, weet niet in hoeverre dit stabiel kan zijn en blijven zonder dat er in belgie een cloud bij komt want als er nu al problemen zijn, wat gaat dit niet geven als er veel meer komen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

@Master-Magic bezie het zo beter dat het nu gebeurt (testfase), dan kunnen ze het proberen te verhelpen alvorens het volledig word uitgerold, blijven sukkelen gaan ze nu ook ni doen verwacht ik.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

@m-jan20, of jullie redeneringen kloppen, zal ik zelf ook moeten navragen. Zo ver in detail ben ik niet op de hoogte over de technische backend van de TV-boxen. 😉

 

Moet  zeggen dat ikzelf op gebied van kwaliteit nu niet echt een verschil merk op de TV-box t.o.v. enkele weken geleden. Kijk ook wel meer Netflix dan gewone reguliere TV, maar als ik opnames of terugkijk-TV kijk bekijk, nog niet opgemerkt. 

 

Gaat het dan vooral over scherpte, kleuren en pixels? Of naar wat refereren jullie precies, @Master-Magic @Theo2 @m-jan20


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes