Beantwoorden
w4ck0
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Sinds woensdag is onze digicorder vervangen door een nieuwe tv-box.  Fijn dat die wat kleiner en sneller is, maar wat onmiddellijk opviel is dat de beeldkwaliteit van PlayMore er zwaar op achteruit is gegaan tov de digicorder. 

We waren al voor woensdag op de digicorder Westworld aan het kijken en het beeld was iets minder dan, maar zeker vergelijkbaar met een HD Netflix-stream die bij ons via een PS4 binnenkomt.  Op de nieuwe TV-box ziet het er voor mij uit alsof er veel zwaardere compressie over het beeld gaat : details in bijvoorbeeld huid of donkere scenes vallen weg, artefacten rond de ondertiteling, enz...  al met al krijg je eerder de indruk dat je naar een slechte dvd zit te kijken dan naar een HD-stream.  Wij kijken bijzonder weinig 'gewone' tv, geen idee of live tv er beter of slechter uitziet dan voordien, maar écht blij wordt ik daar alleszins ook niet van.

Netflix via de TV-box ziet er dan wel weer prima uit, het is volgens mij dus geen probleem met de algemene instellingen oid.   

 

Heeft er nog iemand dezelfde ervaring ?  En waar kan ik terecht om terug een digicorder te krijgen ? 🙂

40 reacties
Ex-Netweter
 

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Telenet gebruikt een veel te lage bitrate voor hun tv theek en opnames met de nieuwe tv box. Daarenboven komt nog eens dat het achterliggende online softwareplatform vol kinderziektes zit!

katiaent
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Kwaliteit is bij ons ok, maar het beeld happert/stotters erg storend.

met netflix wel alles ok... ik denk dat ik terug naar de digicorder overstap.

nieuwe hdm kabel, deze omdraaien (modem en tv box herstarten, niet helpt...

erg vervelend...

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Beeldkwaliteit van opnames is echt teleurstellend. Ik zie veel compressie fouten. Denk dat de compressie veel te hoog staat. Bij snelle beelden verlies je veel detail. Ik zie compressie artefacten bij bv ondertitels of details. 

 

Aan onze tv zal het niet liggen die deed het met de oude box goed en Netflix ziet er gewoonweg prachtig uit. 

zet die compressie dus maar een pak lager hoor. Zo trekt dat op niet veel. 
Ondermaats voor 2019 toch. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

in het begin tijdens de test periode was dit niet maar hadden sommige problemen met bestanden kijken via opnames en on demand doordat de bestanden te groot waren van inladen en bij sommige hun internet het niet aankon en de beelden dan bleven hangen enzo, ze hebben het dan meer gecomprimeerd met resultaat dat er amper nog klanten last hadden van bestanden laden, 

ik merk het ook op dat er teveel word gecomprimeerd, 

zal wel in orde komen eens iedereen geen problemen heeft met internet enzo.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Je kan op een basic internet toch probleemloos een 4K stream doen van topkwaliteit? (Bv Netflix). Denk ook dat men stream kwaliteit kan aanpassen naar de verbindingssnelheid. Momenteel ervaar ik het toch een stuk slechter dan de digicorder in opnames. 

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

@Suzy Heb jij eventueel nieuws of info ivm de compressie van opnames via de tv-box. De kwaliteit hiervan is toch ondermaats? Zichtbare compressie zou toch niet mogen?

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Ik heb in de begin periode ook een tv box gehad . Mijn mening daarvan is heel simpel.. het is ROMMEL . Daar krijg je met de beste bedoelingen geen deftig beeld uit. Vrienden hebben dat ook en klagen ELKE DAG ..traag ..vastlopen..wegvallen beeld en geluid..geluid out of sync . Bij mij komt dat NOOIT in huis want ik weet gewoon dat dit voor dat het echt om punt zal staan hopeloos voorbijgestreefd zal zijn. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

@Thailand die problemen waren een tijdje in het begin, het is ondertussen al veel beter, 

beeld uitval is te weiden aan een minder sterk signaal op je kabel.

geluid sync is ook grotendeels opgelost.

die dingen die je meld zijn oude problemen 😉


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

Ik ken android tv boxen van 30€ die PERFECT 4K EN DIGTAAL geluid weergegeven..

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore


@Thailand  schreef:

Ik heb in de begin periode ook een tv box gehad . Mijn mening daarvan is heel simpel.. het is ROMMEL . Daar krijg je met de beste bedoelingen geen deftig beeld uit. Vrienden hebben dat ook en klagen ELKE DAG ..traag ..vastlopen..wegvallen beeld en geluid..geluid out of sync . Bij mij komt dat NOOIT in huis want ik weet gewoon dat dit voor dat het echt om punt zal staan hopeloos voorbijgestreefd zal zijn. 


Als je vrienden dit elke dag aan de hand hebben zou ik hen toch aanraden om hiervoor telenet te contacteren want dat is niet normaal.

Ik heb de tvbox en heb zelden problemen. Als hij een keertje vastloopt of traag is zet ik hem uit en weer aan en probleem is opgelost. Maar als dit om de 3 maanden gebeurt is het al veel.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
annie2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
My smart Valentine Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Nieuwe TV-Box : beeldkwaliteit PlayMore

vind toch dat het lang duurt eer de problemen opgelost geraken .opnames die verdwijnen,beeld en geluid problemen bij sommige...ik wacht voorlopig nog wat af

0 Likes